בעקבות החלטת ביהמ"ש: פייסבוק החזירה את סטטוסים מצייצים לאוויר

העמוד הפופולרי חזר - באיחור - לאחר שבית המשפט העליון דחה את בקשת החברה לאפשר לה לערער על ההחלטה ● אבי לן: "לראשונה בעולם, פייסבוק החזירה לאוויר דף שנחסם ונמחק"

פייסבוק. צילום: BigStock

פייסבוק (Facebook) החזירה היום (ב') בצהרים לאוויר – באיחור – את העמוד הפופולרי סטטוסים מצייצים. זאת, לאחר שבית המשפט העליון דחה את בקשת החברה לאפשר לה להגיש בקשת רשות ערעור על החלטת בית המשפט המחוזי שחייבה אותה להחיות את העמוד מחדש, בקביעה שאין הצדקה להתערב בה.

סטטוסים מצייצים, שנוסד ב-2010 על ידי אבי לן ובת זוגו, עדי בנטוב-סילשי, הוא אחד העמודים הפופולריים בפייסבוק בעברית, עם יותר מ-700 אלף עוקבים. הרשת החברתית הורידה את העמוד מהאוויר בעקבות תחקיר של גלובס, שבו נתגלה כי השניים מפרסמים בו תוכן שיווקי – בניגוד לתנאי השימוש של פייסבוק.

בני הזוג הגישו לבית המשפט המחוזי תביעה נגד פייסבוק על סך של רבע מיליון שקלים – הן עקב ההורדה עצמה והן בטענות כגון לשון הרע. השופט רחמים כהן דחה טענות אלה, אולם נתן צו להחזרת העמוד, מאחר שסטטוסים מצייצים אמנם הפר את תנאי השימוש של הרשת החברתית, אולם לא הפרה יסודית. בהחלטה קבע השופט כי היה עליה להתריע בפני לן ובנטוב-סילשי על ההפרה ורק לאחר מכן, אם הם היו ממשיכים בה – להוריד את העמוד.

בהחלטתו קבע השופט כהן כי על פייסבוק להחזיר את העמוד לאוויר עד אתמול (א') בשעה 18:00. אלא שכשהגיעה השעה היעודה, הרשת החברתית לא עשתה זאת ובמקום זה הגישה בקשה לבית המשפט העליון, על מנת לעכב את ביצוע פסק הדין ולקבל רשות להגיש עליו ערעור. החברה טענה שאם לא יינתן עיכוב ביצוע, ייגרם לה נזק רב. במקביל, הגיש עו"ד גיא אופיר, בא כוחם של לן ובנטוב-סילשי, בקשה להורות על ביזיון בית המשפט.

"חוזרים אחרי שלוש שנות מוות קליני"

השופט נועם סולברג מבית המשפט העליון דחה הבוקר את בקשותיה של פייסבוק וביקר אותה בחריפות על כך שהן הוגשו חצי שעה לפני שפסק הדין שמורה על החזרת העמוד אמור היה להיכנס לתוקף. הוא אף קבע כי ככל שנגרם לפייסבוק נזק מאי עיכוב הביצוע, היא יכולה "לנקוט במהלך משפטי מתאים".

מספר דקות לאחר קבלת ההחלטה חזר העמוד לאוויר. הוא נראה בדיוק כפי שנראה כשהורד מהאוויר, למעט תמונת קאבר חדשה, בה נכתב "חנוכה 2017 ואנחנו באוויר!" לן כתב בעמוד הפייסבוק שלו: "היסטוריה – לראשונה בעולם, פייסבוק החזירה לאוויר דף שנחסם ונמחק. אחרי שלוש שנות מוות קליני, סטטוסים מצייצים חזר לאוויר".

טרם נמסרה התייחסות פייסבוק ישראל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים