הניצחון של אבי לן: "סטטוסים מצייצים" יוחזר לאוויר

בית המשפט המחוזי הורה לפייסבוק להחזיר את העמוד הפופולרי, שלוש שנים לאחר שהורד מהאוויר בטענה להפרת תנאי השימוש ● השופט קבע כי לא מדובר ב-"הפרה יסודית" של התנאים

תחזיר את סטטוסים מצייצים לאוויר. פייסבוק. צילום: BigStock

עמוד הפייסבוק (Facebook) הפופולרי "סטטוסים מצייצים" יוחזר לאוויר, לאחר שהשופט רחמים כהן מבית המשפט המחוזי בתל אביב הורה היום (ה') לחברה לעשות זאת עד יום א' הקרוב בשעה 18:00. כמו כן, הורה השופט לפייסבוק ישראל לשלם למנהלי העמוד, אבי ועדי לן, הוצאות משפט בסך של 75 אלף שקלים ושכר טרחת עורך דין בסך של 150 אלף.

עם זאת, בני הזוג לן, שיוצגו בתביעה על ידי עו"ד גיא אופיר, לא יקבלו פיצויים כספיים אישיים, שכן במסגרת פסק הדין ניתן צו "עשה" בלבד. "לפיכך", כתב השופט, "לא ניתן להיעתר לסעדים הכספיים המפורטים בכתב התביעה ובסיכומים. הסעדים הכספיים התבקשו בגין עילות שלא התקבלו ולא בשל הפרת החוזה". השופט דחה את טענות בני הזוג להפרת חוזה ואת דרישת הפיצויים שלהם בגין לשון הרע.

"סטטוסים מצייצים" היה אחד העמודים הפופולריים ביותר בעברית בפייסבוק וצבר מאות אלפי לייקים. הרשת החברתית הסירה אותו בעקבות תחקיר של גלובס, שבו נטען כי מתפרסם בעמוד תוכן שיווקי – בניגוד לכללים של הרשת החברתית, שמאפשרת תכנים שיווקיים ופרסומיים רק דרך הפלטפורמה שלה.

אלא שלפי קביעת בית המשפט, על פייסבוק להחזיר את הדף לאוויר, שכן מדובר בהפרה רגילה של תנאי השימוש – ולא בהפרה יסודית. מקרה זה, ציין, מצדיק לשלוח למפעיל העמוד התרעה כי זה ייסגר אם תהיה הפרה נוספת של תנאי השימוש – אך לא סגירת העמוד כליל.

מפייסבוק טרם נמסרה תגובה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים