אבי לן למנכ"לית פייסבוק ישראל: "מגיע עונש לי – לא לקוראים של סטטוסים מצייצים"

"למען ציבור הקוראים הגדול, אני מתכוון להילחם בכם על סטטוסים מצייצים", הבטיח לן במכתב פתוח למנכ"לית, עדי סופר-תאני

עדי סופר-תאני, מנכ"לית פייסבוק ישראל

אבי לן, המייסד של סטטוסים מצייצים, משיב מלחמה: במכתב פומבי שפרסם היום (ד') בעמוד האישי שלו בפייסבוק (Facebook) פונה לן למנכ"לית החברה בישראל, עדי סופר-תאני, בדרישה להחזיר את העמוד. הוא טוען כי "העונש מגיע לי, אבל לא לעוד 720 אלף איש אוהדים, שלושה מיליון קוראים ומיליון וחצי מגיבים!"

תחילת הפרשה בתחקיר של גלובס שפורסם לפני ימים אחדים, בו נחשף כי דף הפייסבוק הפופולרי מוכר תוכן שיווקי, בניגוד לכללים של הרשת החברתית, שמאפשרת תכנים שיווקיים ופרסומיים רק דרך הפלטפורמה שלה. בתגובה הסירה פייסבוק את הדף מהאוויר, ולא החזירה אותו עד כה. הבוקר (ד') אמרה סופר-תאני כי "מי שסוטה מהמדיניות שלנו – אנחנו מורידים את הדף שלו". היא ציינה כי יש בחו"ל מחלקה שמתייחסת למקרים מעין אלה ולכן היא מנועה להוסיף בעניין.

לן טען במכתב כי אמירתה של מנכ"לית פייסבוק ישראל היא צביעות. "ברצוני לספר לך משהו שאם אינך יודעת אותו את חוטאת לתפקידך: זה קיים בהמון עמודים בפייסבוק ישראל. לא ממש קשה לגלות אותם, אבל אם את מתקשה, נשמח לעזור לך".

במכתבו מכנה לן את העמוד אותו הוא מנהל "מהחשובים בישראל" וטוען כי "הוא הורד בשרירותיות, ללא כל הודעה וללא תהליך של שימוע. אין רגולטור שפועל כך, אין מנכ"ל שלא היה טורח להסביר או לחזור ללקוחותיו. אבל בדיקטטורה של פייסבוק יש, מתברר, חוקים אחרים".

"סיימתי לשתוק!"

"עבורכם, הפך סטטוסים מצייצים למקור גאוותה של פייסבוק ישראל", הוסיף. "לא מעט הצגתם אותו אצלכם כגולת הכותרת של הצלחת הרשת החברתית הישראלית – ובצדק. בפועל, לא הפסקתם להערים קשיים, ואני שתקתי. סיימתי לשתוק! לקחתי אחריות, הבטחתי לנהוג מעתה על פי קוצו של יוד בנוגע לכללים שלכם, גם אם עם חלקם אני לא מסכים, ולא התחלתי אפילו לספר את הצד שלי ואת העוול העצום שנעשה לי. אבל הצד שלי לא חשוב. התוצאה חשובה. שישה ימים שסטטוסים מצייצים לא באוויר".

"את מי בעצם אתם מענישים?", שאל. "איך את מסבירה את העובדה שקיימים ברשת מאות דפים מזויפים שמתחזים לסטטוסים מצייצים? חלקם אף הגדילו לעשות והשתמשו בתמונה האישית שלי. כל עוד אינך מורידה אותם מהאוויר, את שותפה לפשע של הטעיית הגולשים ומתן פרס לרמאים גונבי לייקים".

לן הוסיף: "יש לכם אחריות גדולה בפני הציבור הישראלי, ואני דורש מכם לעמוד בה. אני פונה אלייך כנציג של האיש הקטן, זה שרוצה להישמע, זה שרוצה להתבטא, להתבדח או לבכות. אני פונה אליכם בשם כל אלה שחייהם השתנו לטובה בגלל סטטוסים מצייצים. לא להם מגיע עונש. למען הציבור הגדול הזה, אני מתכוון להילחם בכם על סטטוסים מצייצים. לא ניתן לכם לחסל כך בשרירות לב את הדף של הישראלים. רוצים מלחמה? תקבלו".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יצחק

    אבי לן = שחצן. במקום לבקש את סליחת הקוראים, יש לו העוז לבקר את מי שהוא ניצל אותו במירמה (Facebook) ואז נתפס ונענש. התנהגות מובהקת ש הישראלי המכוער.

אירועים קרובים