בנק הדואר הטמיע מחשב מרכזי חדש של יבמ; היקף הפרויקט: ארבעה מיליון שקלים

המיינפריים, מסדרת Z10, כולל שני מעבדים והוא גדול פי 1.5 בהשוואה למערכת הקודמת ששירתה את הבנק מאז 2003 ● במסגרת הפרויקט, בוצע גם שדרוג של מערכת ההפעלה, תוכנת מסד הנתונים DB2 ותוכנת עיבוד התנועות CICS ● יורם מימון, סגן מנהל ומנמ"ר בנק הדואר: "שידרוג המחשב יאפשר לתת שירות אמין וטוב לסניפים וללקוחות, ולהפעיל סביבת קישוריות פתוחה ושירותים מקוונים למוטבי הבנק"

בנק הדואר רכש והתקין מחשב מרכזי (מיינפריים) חדש של יבמ (IBM) מדור ה-Z10 החדש. זאת, במסגרת פרויקט מקיף לשדרוג תשתיות ההפעלה, מערכות התוכנה ואבטחת הנתונים. התקנת המערכת החדשה התבצעה במהלך סוף השבוע, ללא כל הפרעה לפעילות היומיומית של בנק הדואר ומערך הסניפים שלו. היקפו הכספי של הפרויקט נאמד בכארבעה מיליון שקלים.

המחשב המרכזי החדש של בנק הדואר כולל שני מעבדים והוא גדול פי 1.5 בהשוואה למערכת הקודמת ששירתה את הבנק מאז 2003. במקביל, בוצע שדרוג של מערכת ההפעלה, תוכנת מסד הנתונים DB2 ותוכנת עיבוד התנועות CICS, כמו גם הטמעה מקיפה של סביבת האבטחה Zsecure. עם הפעלת המחשב החדש, עודכן גם אתר הגיבוי ה-"חם" של דואר ישראל, הפועל ביבמ ועמד בסנכרון מלא עם המערכת הראשית.

מערך המיחשוב בבנק הדואר משרת כ-3,000 משתמשים בכ- 700 סניפים של דואר ישראל – והתקנתו סוללת את הדרך להקמת סביבת ארכיטקטורה מוכוונת שירותים (SOA), שתייעל את עבודת הבנק, תאפשר לקצר את התורים באשנבי הדואר, ולתת שירות טוב יותר לשירותים הבנקאיים המתבצעים בסניפי הדואר.

יורם מימון, סגן מנהל בנק הדואר ומנהל מערכות מידע, תפעול וסליקה: "שדרוג מערכות המיחשוב של הבנק נועד לשרת את הגידול המתמיד בנפח הפעילות העסקית ובהיקף השירותים אותם מספק הבנק ללקוחותיו. שידרוג המחשב יאפשר לתת שירות אמין וטוב לסניפים וללקוחות, ולהפעיל סביבת קישוריות פתוחה ושירותים מקוונים למוטבי הבנק – חברות עבורן מטפל הבנק בגביה ובהעברת תשלומי לקוחות".

לדברי עודד שטרן, ראש תחום ממשלה ובריאות במגזר הציבורי ביבמ, "מחשבי המיינפריים של יבמ מהווים את עמוד השדרה הטכנולוגי בכל הבנקים הגדולים במדינת ישראל. היציבות, היעילות, האמינות המוכחת והתמיכה המלאה בעבודה בסביבה פתוחה ובשילוב יישומים, מערכות ומשתמשים בתקשורת אותם מציע הדור החדש של המחשבים המרכזיים, מציבים את בנק הדואר בעמדת זינוק מצויינת בשוק המאופיין ברמה גבוהה מאי-פעם של שינוי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים