ועדת המדע והטכנולוגיה תחדש את הדיון בחוק החתימה האלקטרונית

המחלוקת העיקרית בעניין נוגעת לזהות הגוף שינפיק את התעודות - קומסיין, שנבחרה לבצע את ההליך, או הממשלה, שכעת שואפת להוציאו מידיה ולהנפיק את התעודות בעצמה ● לקראת הדיון, שיתקיים מחר (ב'), אמר זאב שטח, מנכ"ל קומסיין: "אנו מוכנים לכל שיתוף פעולה עם הממשלה, ובלבד שלא תנסה להפר את הבטחתה לכנסת ישראל"

ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת תחדש מחר (ב') את הדיון בחוק החתימה האלקטרונית. המחלוקת העיקרית נוגעת לאופן היישום של החוק, לאחר שבעבר הוחלט, כי חברת קומסיין תהיה הגורם שינפיק את התעודות האלקטרוניות, וכעת הממשלה מעוניינת להוציא מידיה את הזיכיון ולהנפיק את התעודות בעצמה.

"אנו מוכנים לכל שיתוף פעולה עם הממשלה, ובלבד שלא תפר את הבטחתה לכנסת ללא כל סיבה" אמר זאב שטח, מנכ"ל קומסיין. על פי שטח, משפטנים העוסקים בתחום המיחשוב גורסים, כי הפקדת הנפקת תעודות אלקטרוניות בידי הממשלה מהווה מקור לדאגה. לדבריו, "כאשר המדינה היא גם הגורם המאשר, קיים חשש שייחשפו לעיניה עניינים רבים מחייו של הפרט; המדינה תדע בכל עת מתי ומול מי האזרח חותם על כל דבר ועניין".

החשש שאליו מתייחס שטח, הוא שיכולות אבטחת המידע של הממשלה לא מספקות, ולכן הוחלט מלכתחילה להוציא למכרז את נושא היישום של החוק. מנגד, הממשלה טוענת כעת, כי מאחר והיא תישא באחריות לתקלות באבטחת המידע, ברצונה לבצע את העניין בעצמה.

יצוין, כי קומסיין השקיעה משאבים רבים בפתרונות האבטחה למידע שאמור להיות מופקד בידיה, וכי ברוב מדינות העולם נהוג להפקיד את יישום נושא החתימה האלקטרונית בידיהן של חברות פרטיות. הדיון הקודם בוועדה היה סוער במיוחד, ובעקבותיו אף ערכו חבריה סיור במתקני קומסיין בקריית עתידים, כדי לעמוד מקרוב על איכות הפתרון שהחברה מציעה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים