"הבינה המלאכותית ולימודי המכונה – מנוע הסילון של הקדמה האנושית"

"אנחנו עומדים בפתחה של מציאות חדשה, שבה חיישנים משמשים כחושים, והעיבוד נעשה באמצעות תוכנה וסיליקון", אמר מייקל דל, מנכ"ל דל טכנולוגיות ● לדבריו, "בקרוב, כל חפץ ישדר מידע, והאינטרנט של הדברים יהיה לבסוף האינטרנט של כל דבר"

מקום 31 בעשירי תבל. מייקל דל, מייסד ומנכ"ל דל. צילום: יח"צ

"הבינה המלאכותית ולימודי המכונה יהפכו למנוע הסילון של הקידמה האנושית", כך אמר מייקל דל, יו"ר ומנכ"ל החברה הקרויה על שמו, דל טכנולוגיות (Dell Technologies).

דל אמר את הדברים במפגש עיתונאים ואנליסטים שקיימה החברה באחרונה בניו-יורק, בצמוד להכרזתה על הקמת חטיבה חדשה, שתעסוק בתחום ההולך ומתפתח של האינטרנט של הדברים.

לדבריו, "אנחנו עומדים בפתחה של מציאות חדשה, שבה חיישנים משמשים כחושים, והעיבוד נעשה באמצעות תוכנה וסיליקון. בקרוב, כל חפץ ישדר מידע. האינטרנט של הדברים (IoT) יהיה לבסוף האינטרנט של כל דבר (IoE). זה קורה במהירות רבה ובעלות נמוכה, ובקרוב יהיו בעולם 100 מיליארד חפצים מחוברים, ואחר כך טריליון, שיספקו שטף של נתונים איכותיים. נרתום את הנתונים האלה, יחד עם כוח מחשוב חסר תקדים וקישוריות דור 5, כדי לנתחם ולקדם שינויים אדירים בחברה".

הוא אמר כי דל "מאחסנת יותר ממחצית הנתונים הקריטיים בעולם, ותפקידנו הוא לחדש את התשתית הזאת, כדי לקשור את הנתונים למחזור של חדשנות ושיפור מתמשכים. תוכנה, שהופכת את המוצרים לחכמים יותר, לוקחת שירותים יומיומיים ושמה אותם באינטרנט. השירותים האלה מייצרים כמויות אדירות של נתונים, שניתוחם מאפשר להפוך את המוצרים והשירותים לחכמים יותר, טובים יותר, מותאמים אישית וצופים פני עתיד".

ה-IQ של הדברים

דל ציין ש-"הפוטנציאל האמיתי של האינטרנט של הדברים והבינה המלאכותית עשוי להיות רב יותר כשהם באים יחד. זהו ה-IQ של הדברים, או ה-IQT. כל צומת וחיישן משמשים כתוסף לתבונה הקולקטיבית של השלם. לצעד המתפתח הבא בעולם המחשוב יהיו השלכות עמוקות על העסקים, התעשייה, החברה ועל כל הארגונים בעולם".

"בחלוף השנים", אמר, "חזינו בתזוזות ובשינויים גדולים בארכיטקטורת המחשוב, אבל זה לא יסתיים במחשוב הענן. זן חדש של יישומים, שדורשים תגובה בזמן אמת, יוביל למסע גדול בחזרה למודל מבוזר. היישומים לא יפעלו על מחשב אישי או טלפון. זה יכול להיות רחפן או מכונית אוטונומית, נורת תאורה או רובוט תעשייתי. לדוגמה, אתם נוהגים בדרך ולפתע קופץ צבי לכביש לפני המכונית החכמה שלכם. אסור שניתוח האירוע יצטרך לעבור את כל הדרך בחזרה לענן המרכזי. נזדקק למודל מבוזר מאוד של מחשוב קצה, לצורך קביעת סדרי עדיפויות במצבים שונים והודעות מיידיות בין מכונה למכונה".

"הנתונים הם הדלק". מייקל דל במפגש העיתונאים והאנליסטים בניו-יורק. צילום: נחמה אלמוג

"הנתונים הם הדלק". מייקל דל במפגש העיתונאים והאנליסטים בניו-יורק. צילום: נחמה אלמוג

בחזרה לתשתית מבוזרת

לדבריו, "אנחנו מפתחים רשת של חיישני ושרתי קצה משובצים, שיבצעו תפקידי מחשוב בסיסיים ויקלו את עומס התנועה ברשת. נזדקק גם לשכבת כוח מחשוב שתהיה קרובה לקצה, והיא תכונה ליבה מבוזרת. זהו דור חדש של תשתית מותאמת היפר משולבת, שתטפל באירועים אמיתיים בזמן אמת. מודל זה הוא הבסיס לאסטרטגיית האינטרנט של הדברים שלנו. בקצה, בליבה המבוזרת, יהיו נתונים בסדר גודל רב בהרבה מאשר בענן, ושם יהיה גם כוח עיבוד מקומי רב. הענן ימשיך להיות חשוב ביותר לבינה מלאכותית, לימוד מכונה עמוק ואנליטיקה, ויהיה המקום שבו נוכל לעבד סוגים שונים של נתונים בלתי מובנים ונבדלים".

"יותר ויותר לקוחות שלנו זקוקים ליישומי חוכמת מכונה והדבר דורש משאבים גדולים של מחשוב מקבילי, תוכנה מיוחדת, ספריות וכלים. בעתיד הקרוב נבנה פלטפורמות שמשפרות את הביצועים ואת היעילות פי 10 או פי 100. כמו ששחררנו את הכוח של הטכנולוגיה באמצעות המחשבים האישיים והשרתים, אנחנו עובדים כעת על מנת להוביל את הדור הבא של מדעי המחשב", אמר דל.

הוא סיכם באמרו כי "אנחנו עומדים לצלול עמוק לתוך האינטרנט של הדברים, תוך מיקוד ייחודי ביישומים תעשייתיים, שלקוחותינו מבצעים בהם עבודה חלוצית. נאיץ את החדשנות ב-IoT, כדי לעזור ללקוחות במסע לקראת העתיד הדיגיטלי הקולקטיבי".

הכותבת הייתה שליחת אנשים ומחשבים לאירוע.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים