ארה"ב: ב-FTC בודקים את ההשלכות של מיחשוב ענן על הפרטיות ואבטחת המידע

מסקנות הבדיקה של רשות הסחר הפדרלית יילקחו בחשבון על ידי רשות התקשורת הפדרלית, FCC, במסגרת גיבוש התוכנית הלאומית של ארה"ב לאינטרנט מהיר ● "הסכנה היא שבנתונים הרבים ייעשה שימוש גם על ידי גופים שהצרכנים לא התכוונו, או לא ידעו, שתוענק להם גישה", כתב עורך דין מטעם רשות הסחר למזכירת רשות התקשורת

קנס ענק על הפרת פרטיות. ה-FTC

רשות הסחר הפדרלית של ארצות הברית (ה-FTC) החלה לבדוק בחודש שעבר את ההשלכות של מיחשוב הענן על הפרטיות ועל אבטחת המידע. זאת, בתגובה לבקשה רשות התקשורת הפדרלית (FCC) לקבל את עמדות הציבור במסגרת גיבוש התוכנית של ארצות הברית להרחבת השימוש באינטרנט מהיר.

"במסגרת השירותים הניתנים במתכונת של מיחשוב ענן, נאספות ומאוחסנות במאגרים מרכזיים כמויות גדולות של נתונים, שאותם ניתן לשתף בקלות רבה עם גורמים נוספים. הסכנה היא שבנתונים הרבים ייעשה שימוש גם על ידי גופים שהצרכנים לא התכוונו, או לא ידעו, שתוענק להם גישה", כתב דייוויד סי. ולאדק, עורך דין מטעם ה-FTC, למרלן ה. דורץ', מזכירת ה-FCC.

ברשות הסחר הפדרלית מייחסים מזה עשור חשיבות עליונה לשמירה על פרטיות הצרכנים, ציין ולאדק, והוסיף, כי מאז 2001 הגישה הרשות יותר מ-20 תביעות משפטיות נגד חברות עסקיות שלא שמרו היטב על פרטיות הצרכנים. ברשות דורשים מחברות עסקיות להקפיד על אימות זהות של לקוחות קיימים או חדשים ועל תהליך מאובטח של הקצאת הרשאות לגישה.

על חברת ChoicePoint, למשל, הוטלו קנס אזרחי בסכום של יותר מ-10 מיליון דולרים ופיצויים לצרכנים בסכום של חמישה מיליון דולרים, לאחר שנקבע, כי התרשלותה בשמירה על הנתונים אפשרה גניבת רשומות של יותר מ-163 אלף צרכנים.

במכתבו של ולאדק צוין, כי רבים מהחששות של ה-FCC יידונו בסדרה של ישיבות שייערכו סביב "שולחן עגול" במשרדים של רשות הסחר הפדרלית. דיון ראשון בנושא פרסום על בסיס התנהגות הצרכנים נערך בחודש שעבר. הדיון הבא, שייערך ב-28 בינואר, יעסוק בהשפעות הטכנולוגיה על פרטיות הצרכנים. הדיון האחרון יתקיים ב-17 במרס 2010.

רשות התקשורת הפדרלית אמורה להגיש לקונגרס את התוכנית לעידוד השימוש באינטרנט מהיר בארצות הברית ב-17 בפברואר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים