האקרים פרצו לאתר של אחמדינג'אד – וקראו למותו

"אלוהים היקר, ב-2009 לקחת את מייקל ג'קסון, פארה פוסט ופטריק סוויזי האהובים עליי; ב-2010, אל תשכח את הפוליטיקאי האהוב עליי - אחמדינג'אד", כתבו הפורצים ● ניתן היה לראות את הפריצה בשעות הבוקר והצהרים אתמול (ג'), אולם אחר הצהרים חזר האתר לקדמותו ● עם זאת, עדיין ניתן לראות את העותק השמור שלו בגוגל

נמשכת המלחמה הקיברנטית בין השלטון האיראני למתנגדיו: האקרים פרצו לאתר האינטרנט של נשיא איראן, מחמוד אחמדינג'אד, ויצרו עמוד שבו ייחלו למוות שלו ושל המנהיג הרוחני של איראן, עלי חמינאי, במהלך השנה הקרובה.

"אלוהים היקר", נכתב בעמוד שנפרץ, "ב-2009 לקחת את הזמר האהוב עליי – מייקל ג'קסון, את השחקנית האהובה עליי – פארה פוסט, את השחקן האהוב עליי – פטריק סוויזי, ואת הקול האהוב עליי – נדא". כוונת הפורצים היא לנדא אקא-סולטן, שמתה במהלך המהומות שאירעו באיראן ביוני, ושרגעיה האחרונים הונצחו והועלו ליו-טיוב (YouTube). פירוש השם נדא בפרסית הוא קול. "בבקשה", נכתב, "ב-2010, אל תשכח את הפוליטיקאי האהוב עליי – אחמדינג'אד, ואת הדיקטטור האהוב עליי – חמינאי".

ניתן היה לראות את הפריצה בשעות הבוקר והצהרים אתמול (ג'), אולם אחר הצהרים חזר האתר לקדמותו. עם זאת, העמוד נשמר בגוגל (Google), ועדיין ניתן לראות את העותק השמור שלו.

הפריצה לאתר באה לאחר שבגלי ההפגנות האחרונים, השתמשו מתנגדי המשטר באיראן באינטרנט, ובעיקר ברשתות חברתיות דוגמת טוויטר (Twitter), כדי להעביר ביקורת על השלטון האיראני ועל אחמדינג'אד עצמו, וכן כדי לפרסם מידע על ההפגנות שנערכו נגדם.

האתר של אחמדינג'אד נפרץ לאחר שבמהלך השבוע חדרו האקרים לאתר שהקימה ממשלת ספרד, בהיותה של המדינה נשיאת האיחוד האירופי. במקום תמונתו של ראש ממשלת ספרד, חוזה לואיס זפאטרו, הציבו הפורצים תמונה של הקומיקאי הבריטי רואן אטקינסון כמיסטר בין.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים