כדאי להיות טים קוק: קיבל 89 מיליון דולר במניות אפל

המניות שהוא קיבל כעת הן חלק מההסכם שנחתם איתו עם כניסתו לתפקיד ● על פי ההסכם, הוא זכאי לקבל מניות בתנאי שאפל תגיע ליעדים מסוימים ושהמנייה שלה תעלה יותר מה-S&P 500

טים קוק, מנכ"ל אפל.

כדאי לעבוד באפל (Apple), ובמיוחד אם את/ה המנכ"ל/ית: אמש (ב') נודע שמנכ"ל החברה, טים קוק, קיבל חבילת מניות בסך כולל של 89 מיליון דולר.

המניות שהוא קיבל הן חלק מהסכם השכר שנחתם אתו כשקיבל את תפקידו ב-2011, לאחר מותו של סטיב ג'ובס.

על פי ההסכם, קוק זכאי לקבל מניות של החברה, מותנה בכך שהיא תגיע ליעדים מסוימים בהיקף המחזור, קרי – המכירות, והרווח הנקי. מתן המניות לקוק מותנה גם בכך שמניות אפל יעלו יותר משיעור עליית מדד ה-S&P 500, שמורכב מ-500 החברות הגדולות שנסחרות בבורסות של ארצות הברית.

קוק קיבל את המניות משום שבשלוש השנים האחרונות, המניה של אפל עלתה בשיעור הגבוה ביותר משני שליש מכלל המניות המרכיבות את ה-S&P 500.

כמה מס הוא ישלם?

לא רק קוק – גם רשויות המס בארצות הברית שבעות רצון מהסכום הרב שמנכ"ל אפל קיבל: מתוך 89 מיליון הדולרים, הן יגזרו קופון נאה בסך של 43 מיליון, שמהן "ייאלץ" קוק להיפרד.

בשוק מהרהרים מה קוק, שהוא מיליונר כבד, יעשה עם הכסף, והאם יעשה את מה שהבטיח ב-2015 – לתרום את רוב הונו לצדקה. אם זה יקרה, ארגוני רווחה ונזקקים ייהנו מחלק נכבד מ-89 מיליון הדולרים, או בעצם מ-46 מיליון הדולרים, שנכנסו לכיסו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים