אורן שגיא, מנכ"ל סיסקו: "ארגונים צריכים לחשוב באופן דיגיטלי"

"המדע והטכנולוגיה רצים על סטרואידים - על מנת להצליח במעבר ובשינוי הדיגיטלי, ארגונים נדרשים לפתיחות, ביכולת לאמץ ולהכיל את השינוי - דיגיטל זה לא 'מה' - זה תהליך", כך לדברי שגיא, מנכ''ל סיסקו ישראל

אורן שגיא, מנכ''ל סיסקו ישראל. צילום: ענבר לוי

"אנו נמצאים בעיצומה של מהפכה, של שינוי דיגיטלי. זו גורמת לשינוי באופן בו אנשים פרטיים פועלים, וכך גם חברות. על מנת לצלוח את המהפכה – ארגונים נדרשים לחשוב באופן דיגיטלי", כך אמר אורן שגיא, מנכ"ל סיסקו (Cisco) ישראל.

שגיא דיבר בפתח מפגש מועדון הלקוחות ושותפי החברה, C4ME, שערך הסניף הישראלי של ענקית התקשורת. הכנס נערך אמש (ב') באולם אירועים ריברסייד בתל אביב.

צילום ועריכת וידיאו: ליאור רובינשטיין

לדבריו, "המהפכה הדיגיטלית כוללת כמה מגמות-על טכנולוגיות: Big Data, אנליטיקה, הגנת הסייבר, האינטרנט של הדברים. כך, מתקפת WannaCry שאירעה לפני חודש פגעה במאות אלפי מחשבים ב-150 מדינות. כך, פייסבוק (Facebook) מכירה את המשתמשים שלה לא פחות טוב מהחברים שלהם ומהחברים לעבודה. כך, ציוץ אחד שעשו האקרים בטוויטר (Twitter) של סוכנות AP, ב-2013, לפיו הנשיא ברק אובמה נפגע, הביא לנזק כלכלי של 139 מיליארד דולר".

האם הארגון מוכן לשינוי הדיגיטלי?

"כל אלה משפיעים על האופן בו ארגונים מנהלים את עסקיהם. כל ארגון נדרש לשאול את עצמו האם הוא מוכן לשינוי, האם הוא מוכן להכיל את השינוי", אמר שגיא. "הכל נעשה דיגיטלי. עד שנת 2020 יצטרפו מיליון דברים חדשים לרשת כל שעה. תעבורת האינטרנט הולכת לשלש את עצמה בתוך חמש שנים".

לדברי שגיא, "השינויים רבים ומהירים יותר מבעבר. המדע והטכנולוגיה רצים על סטרואידים. על מנת להצליח במעבר ובשינוי הדיגיטלי, ארגונים נדרשים לפתיחות, ביכולת לאמץ ולהכיל את השינוי. דיגיטל זה לא 'מה' – זה תהליך".

"74% מהמנהלים מאמינים כי יאותגרו על ידי טכנולוגיה משבשת. ארבע מתוך עשר חברות גדולות היום – לא תהיינה קיימות בתוך עשור. אלו שישרדו הן אלו שיאמצו את הטרנספורמציה הדיגיטלית, ישנו את מודלי העבודה שלהן ויבנו מודלים עסקיים חדשים".

"אימוץ הטכנולוגיה הוא עצום"

"הארגונים שיצליחו הם מי שיטמיעו טכנולוגיות חדשניות, מבוססות קישוריות, אנליטיקה והגנת סייבר – ובכך הם יבדלו עצמם לעומת עסקים שימשיכו לפעול במודל המסורתי".

השינוי הדיגיטלי, אמר שגיא, "יתבטא גם בהיבט התעסוקה. מקצועות רבים, דוגמת נהגי מוניות ומשאיות ייעלמו, ומנגד תהיה דרישה בשוק למפתחי יישומים ולמדעני מידע".

"האתגר הוא גדול: בתוך 20 שנה 90% מהמקצועות יידרשו מיומנויות דיגיטליות. אימוץ הטכנולוגיה הוא עצום. גודלה של תעשיית האינטרנט של הדברים יעמוד בשנת 2020 על 7.3 מיליארד דולר. ההשקעה ב-Big Data ובאנליטיקה תעמוד על 32.4 מיליארד דולר. תחום הננו-טכנולוגיה יעמוד בשנה הבאה על 3.3 טריליון דולר".

"סיסקו היא החברה המשקיעה במחקר ופיתוח הכי הרבה בתעשייה", סיכם שגיא. "היקף ההשקעה השנתי שלנו במו"פ עומד על שבעה מיליארד דולר, נתון המשקף 14% מתקציבה השנתי של החברה, בסך 49 מיליארד דולר".

"יש לנו את היכולת לסייע לארגונים לצלוח את המהפכה הדיגיטלית בהצלחה. זאת לצד השקעה בפרויקטים חברתיים וחינוכיים, התורמים לקידום הדיגיטציה במדינת ישראל. לסיסקו יש הסכם שיתוף פעולה עם ממשלת ישראל, אשר נחתם ביוני שנה שעברה, בין בנימין נתניהו, ראש ממשלת ישראל, וג'ון צ'יימברס, יו"ר סיסקו"

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים