"הדרך להזרקת חדשנות לארגון עוברת בענן"

"חברות הסטארט-אפ היו הראשונות לזהות איך הענן עוזר להם - אחריהן הגיעו ארגוני האנטרפרייז, שהבינו כי הענן עוזר לחדשנות ומספק יכולות תחרותיות", כך אמר הראל יפהר, מנכ''ל AWS ישראל

הראל יפהר, מנכ''ל AWS ישראל. צילום: תומר פולטין

"ארגונים מבינים כי הדרך היחידה שלהם להתמודד עם הצונאמי של המגמות הטכנולוגיות הרבות, וקצבי השינויים המהירים – היא בעזרת הזרקה של חדשנות לעורקי הארגון. חדשנות זו תגיע בעזרת הענן", כך אמר הראל יפהר, מנכ"ל AWS ישראל.

יפהר דיבר בפתח המליאה המרכזית בכנס AWS Summit Tel Aviv. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ד') בגני התערוכה בתל אביב, עם יותר מ-3,000 משתתפים – מפתחים, חברות סטארט-אפ, ארגונים, גופים ממשלתיים ושותפיה העסקיים של ענקית הענן הציבורי.

קצב הגידול השנתי של AWS, אמר יפהר, "עומד על 14 מיליארד דולר, עם קצב גידול הגבוה ביותר בין כל השחקניות האחרות בשוק – 43%. חברות הסטארט-אפ היו הראשונות לזהות איך הענן עוזר להם. אחריהן הגיעו ארגוני האנטרפרייז, שהבינו כי הענן עוזר לחדשנות ומספק יכולות תחרותיות".

צילום ועריכת וידיאו: ליאור רובינשטיין

"אנו מתרחבים בישראל ומגייסים עשרות עובדים", סיכם יפהר. "גם לאמזון (Amazon) וגם ל-AWS, ואני מעריך וצופה כי מגמת הגידול תימשך, בשל היתרונות התפעוליים והתקציביים שאנו מעניקים לארגונים".

"בעזרת הענן יצרנו שיבוש לשוק הפרילאנס עם העברתו למסחר מקוון"

"שוק העבודה המסורתי משתנה. עד 2020, 43% מכוח העבודה בארצות הברית יהיו פרילאנסרים, אלא שרק 3% מהם נמצאים אונליין. אנו זירת המסחר הגדולה בעולם לשירותי פרילאנסרים, לשירותים דיגיטליים וקריאטיביים. אנו מספקים להם פלטפורמה לביצוע משימות במהירות, גמישות ויעילות. באמצעות הענן, יצרנו שיבוש לשוק הפרילאנס עם העברתו למסחר מקוון", כך אמר גיל שינפלד, CTO של פייבר (Fiverr).

גיל שיינפלד, CTO של פייבר. צילום: תומר פולטין

גיל שינפלד, CTO של פייבר. צילום: תומר פולטין

החברה, אמר, נוסדה ב-2010, ולה משרדים בניו יורק, שיקגו, מיאמי, סן-פרנסיסקו, ותל אביב. "קהילת הפרילאנסרים הגלובלית בפייבר כבר ייצרה מיליוני שירותים במגוון תחומים ב-190 מדינות בעולם", אמר שינפלד.

"מדי יום אנו מוכרים אלפי שירותים בפלטפורמה, שלה יותר מ-20 מיליון ביקורים מדי חודש, 25 מיליון צפיות דף ו-130 מיליון פעולות מדי יום. מאז הקמתנו, עלו יותר מ-10 מיליון שירותים בפלטפורמה".

הפלטפורמה של פייבר, סיכם, "היא רב-שכבתית, מבוזרת בארכיטקטורת מיקרו-שירותים. מבנה זה של הארגון והארכיטקטורה מאפשרים לנו לפתח מוצרים באופן מהיר ובלתי תלוי ולצמוח ביעילות, תוך כדי מענה זריז לצרכי השוק".

"המעבר לענן של AWS ענה לנו על בעיות בתחום האוטומציה, בעיות תשתית, עומסי תקשורת, ושרתים שאיתחלו את עצמם ללא סיבה ועלו עם בעיות הרשאה. קיבלנו ענן עם יתירות גבוהה, תמיכה בצמיחה שלנו, סביבה אמינה ויציבה יותר. קיבלנו 30% שיפור ביצועים ו-80% צמצום זמן הנפילות".

רשף מן, מייסד-שותף וסמנכ״ל טכנולוגיות, AppsFlyer. צילום: תומר פולטין

רשף מן, מייסד-שותף וסמנכ״ל טכנולוגיות, AppsFlyer. צילום: תומר פולטין

רשף מן, מייסד-שותף וסמנכ״ל טכנולוגיות, AppsFlyer, אמר כי "הטכנולוגיה שלנו נמצאת כיום ביותר מ-98% ממכשירי הטלפון החכמים, מה שמאפשר לנו להיות החברה הגלובלית המובילה בכל הקשור לנתונים, מדידה וניתוח של קמפיינים שיווקיים בעולם המובייל".

"משווקים מסתמכים עלינו כדי לקבל יכולות מדידה עצמאיות, וכלים לצמיחת העסק שלהם, על ידי הבנה עמוקה אילו ערוצים, חברות וקמפיינים מספקים את הסחורה – ומי לא".

לדבריו, "הפלטפורמה שלנו מתכללת ומנתחת יותר מ-500 מיליארד פעולות במובייל עבור יותר מ-12 אלף לקוחות בעולם".

"ארכיטקטורת הענן שלנו רצה מעל AWS", אמר מן, "והיא מונעת-אירועים. ב-2012, כשבחרנו בענן של AWS, זו הייתה כמעט האופציה היחידה, אבל גם היום אנו ממשיכים לעבוד עם אמזון ווב סרוויסס בגלל השירות, אמינות המערכת וכמות הרכיבים שהם משחררים".

הוא סיכם באומרו כי "התועלות המרכזיות בענן עבורנו הן האלסטיות הרבה של פתיחת מכונות חדשות במהירות רבה ועל פי הצורך בהתאם לעומס ולנפח הנתונים, לצד העובדה שה-API נוחים לשימוש ומספקים אוטומציה, ניהול וגמישות".

טל לוי יוסף, סגנית נשיא למו''פ, HPE תוכנה ישראל. צילום: תומר פולטין

טל לוי יוסף, סגנית נשיא למו"פ, HPE תוכנה ישראל. צילום: תומר פולטין

טל לוי יוסף, סגנית נשיא למו"פ, HPE תוכנה ישראל, אמרה כי "יחידת התוכנה שלנו מתמזגת עם מיקרו פוקוס (MicroFocus), מה שייצור את חברת התוכנה השביעית בגודלה בעולם, עם היצע לתחום ה-DevOps, תפעול IT, ניטור ענן היברידי, אבטחת מידע וניתוח Big Data".

לדבריה, "נשרת יותר מ-50 אלף לקוחות בעולם. האסטרטגיה שלנו עם אמזון כוללת הרחבה, העצמה והפצה. הפתרונות שלנו ירוצו על גבי AWS, עם יכולות אינטגרציה עמוקה ובדיקה אפליקטיבית של כל רכיב – בין כלי ניהול וממשל ה-IT שלנו, עם אלה של אמזון".

עוד אמרה כי "נפיץ את הפתרונות ב-AWS Marketplace. אנו עוזרים ללקוחות לעבור לענן היברידי ונותנים פתרונות שירוצו על כל פלטפורמה".

אמיר ארמה, CTO לתחום הענן, HPE ישראל. צילום: תומר פולטין

אמיר ארמה, CTO לתחום הענן, HPE ישראל. צילום: תומר פולטין

אמיר ארמה, CTO לתחום הענן, HPE ישראל, אמר כי "אנו מסייעים ללקוחות לנצל את יתרונות הענן בצורה המיטבית ובעלות אפקטיבית. אנו לוקחים את היכולות שיש בענן ובשירותי AWS כדי להריץ אותם מול אזורי זמינות מרובים, כך שהאפליקציות ירוצו עם שרידות מירבית".

הוא סיים בציינו כי "הענן עונה לאתגרי עלות תפעול פחותה, לצד הגדלת הזמינות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים