אינטל הקימה יחידת בינה מלאכותית – בישראל

היחידה היא חלק מחטיבת ה-IT של אינטל, ומשתמשת באנליטיקה פרדיקטיבית ובלמידת מכונה בכדי לסייע לה לייצר מוצרים מהר יותר ● על פי אינטל, בשנה שעברה ייצרה היחידה עבורה ערך בשווי של 200 מיליון דולר

מימין: שלומי בן פורת, מנהל קבוצת ה-IT הישראלית של אינטל; ואיתי יוגב, מנהל קבוצת ה-Big Data באינטל ישראל. צילום: יח"צ

אינטל (Intel) הקימה יחידת בינה מלאכותית בישראל, במסגרת חטיבת ה-IT שלה. בנוסף, החברה פרסמה השבוע את דו"ח ביצועי מחלקת המחשוב שלה ל-2016-2017, שלדבריה ממחיש כיצד שימוש באנליטיקה פרדיקטיבית ובלמידת מכונה מסייע לה ליצור מוצרים מהר יותר, לשפר את שרשרת האספקה שלה ולהגביר את האפקטיביות של פעולות השיווק והמכירה. להערכת אינטל, היא הפיקה מכך ב-2016 ערך עסקי בסכום של 656 מיליון דולר.

"יחידת הבינה המלאכותית של חטיבת ה-IT, שממוקמת בישראל, כוללת כ-150 מומחים בלמידת מכונה, למידה עמוקה ו-Big Data", סיפר איתי יוגב, מנהל קבוצת ה-Big Data באינטל ישראל. "תכלית היחידה היא לבצע שינויים רדיקליים בשיטות העבודה הקיימות, בעזרת בינה מלאכותית, כדי להאיץ את קצב העבודה ולשפר את איכותה, תוך הוזלה משמעותית בעלויות. בנוסף, מפתחת היחידה פתרונות תוכנה משלימים לחומרת אינטל עבור לקוחות, לדוגמה: יכולת לניטור חולים באופן רציף בסביבה הביתית כדי לשפר את איכות ניסויים קליניים בפיתוח תרופות חדשות. בסך הכול יצרה היחידה עבור אינטל ב-2016 ערך בשווי של 200 מיליון דולר".

ענקית הטכנולוגיה חוסכת כמיליון דולר מדי שנה הודות להתקנת 30 אלף שרתים "מופרדים" (Disaggregated) ייעודיים לעיצוב מוצרים, המפחיתים את עלויות רענון המוצרים בקרוב ל-65%. הדו"ח מעלה שמשך הזמן עד להשקת מוצר של אינטל קוצר ב-39 שבועות, הודות לפלטפורמת למידת מכונה החושפת באגים פוטנציאליים בשלב התכנון של המוצר, עוד לפני שהוא עובר לפיתוח. כמו כן, החברה חסכה 50 אלף שעות עבודה הודות לשימוש בפתרון Unite שלה, המחבר במהירות את חדרי הישיבות למערכת שיתוף הפעולה בין משתתפי הישיבה.

לקבוצת ה-IT הישראלית, וכאמור – בתוכה ליחידת הבינה המלאכותית, יש חלק נכבד בהצלחת ה-IT של אינטל, כפי שמסבירים המנהלים המשותפים, זיו נבו ושלומי בן-פורת. לדבריהם, "ארגון IT ישראל הוא חלק מפעילות אינטל IT הגלובלית ומונה 550 עובדים, המפוזרים באתרי החברה השונים בארץ. בנוסף לתמיכה בפעילות המקומית, כ-60% מעובדי ה-IT של אינטל ישראל שותפים בפיתוח טכנולוגיות ומערכות מתקדמות לחברה העולמית, תוך מינוף התרבות המקומית של חדשנות ושיתופי פעולה רוחביים. פתרונות המוזכרים בדו"ח, כמו Unite, קיצור משך זמן להשקת מוצר וסביבת עבודה בענן הם רק חלק מהפרויקטים שפותחו והובלו מהארגון הישראלי".

על פי IDC, כ-70% ממנכ"לי החברות המדורגות ברשימת ה-Global 2000 מגבשים אסטרטגיות תאגידיות שמתמקדות בטרנספורמציה דיגיטלית, במטרה ליישם שינויים טכנולוגיים וכלכליים. מנהלת המידע הראשית של אינטל, פולה טולובר, מסבירה איך זה מתבצע בחברה: "באינטל, מחלקת המחשוב תורמת לא רק לפריון, ליעילות ולאפקטיביות התפעולית, אלא גם מקדמת את האסטרטגיה התאגידית. הדו"ח השנתי שלנו ממחיש שמחלקת המחשוב של אינטל ממשיכה להעלות את הרף להטמעת חדשנות, למשל עם למידת מכונה ואנליטיקה פרדיקטיבית, ובכך מאיצה את הזדמנויות הצמיחה לחברה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים