מלם תים רוכשת מבנק הפועלים את ה-IT לתפעול קופות גמל

היקף העסקה - מיליוני שקלים ● מלם תים תתפעל את הקופות של פסגות, מנורה, IBI בית השקעות וקופות מפעליות ● היקף הנכסים הכולל המנוהל בקופות אלה: כ-90 מיליארד שקלים

שלמה איזנברג, יו"ר מלם תים

בנק הפועלים יוצא מפעילות תפעול קופות הגמל: מכר אותה לקבוצת מלם תים תמורת מיליוני שקלים.

בכך מלם תים מרחיבה משמעותית את פעילותה בתחום תפעול קופות הגמל וקרנות ההשתלמות. על פי ההסכם עליו הקבוצה חתמה עם בנק הפועלים, מלם תים תרכוש מהבנק את הרישיון לשימוש במערכות ה-IT המשמשות אותו לתפעול קופות גמל וקרנות השתלמות.

בנק הפועלים מעניק כיום שירותי תפעול, בין היתר, לקופות הגמל וקרנות ההשתלמות של בתי ההשקעות פסגות ו-IBI בית השקעות, של חברת הביטוח מנורה וכן לקופות מפעליות, בהן קופת התגמולים רעות, קרן השתלמות בע"מ, חברת הגמל לעובדי האוניברסיטה העברית בע"מ, רום קרן השתלמות לעובדי הרשויות המקומיות, ארם גמולים וקופת התגמולים של עובדי בנק דיסקונט.

היקף הנכסים הכולל המנוהל בקופות אלה עומד על כ-90 מיליארד שקלים.

מלם תים מספקת כיום שירותי תפעול לקופת גמל, קרנות השתלמות ותפעול פוליסות חיסכון לבתי השקעות וחברות ביטוח – בין היתר עבור הפניקס, מיטב דש ופסגות. על פי ההסכם, מלם תים תרכוש מבנק הפועלים את הרשיונות לשימוש במערכת "מסילה" לניהול זכויות עמיתים וכן מערכות IT נלוות. העסקה כפופה לאישור הממונה על ההגבלים העסקיים.

אריק פינטו, מנכ''ל בנק הפועלים. צילום: ניב קנטור

אריק פינטו, מנכ"ל בנק הפועלים. צילום: ניב קנטור

המהלך הוא פועל יוצא של החלטתה של דורית סלינגר, הממונה על שוק ההון, להוציאה לפועל לפני כמה שנים את המהלך להפרדת מתן שירותי ברוקראז' לגופים מוסדיים שמתפעלים את הגמל וההשתלמות שלהם באותו הבנק.

בהודעה שפרסם הבנק, הוא הודיע על "סיום מתן שירותי תפעול למנהלי קופות הגמל וקרנות ההשתלמות".

על פי ההודעה, "היציאה מהפעילות לא תתבצע באופן מיידי, אלא בתהליך מסודר מול כל הגורמים הרלוונטיים. הבנק התקשר עם מלם גמל ופנסיה מקבוצת מלם תים, בהסכם הכולל מכירת רישיון שימוש בתוכנות לתפעול קופות גמל וקרנות השתלמות, שבעקבותיו היא עשויה להציע מתן שירותי תפעול למנהלי קופות גמל וקרנות השתלמות".

שלמה איזנברג, יו"ר מלם תים, אמר כי "העסקה היא שלב נוסף באסטרטגיה שלנו להפוך לחברה החוץ-בנקאית הגדולה ביותר בתחום תפעול הגמל. ענף החיסכון הפנסיוני נמצא ערב מהפכה טכנולוגית של הרחבת השירותים הדיגיטליים".

"הרכישה מציבה את מלם תים בעמדה מצוינת לספק לגופים המוסדיים שירותים טכנולוגיים נוספים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים