יבמ קונה את הענן של וריזון

ענקית הטלקום נכנסה לעסקי הענן בתחילת העשור, ויצאה מהם במהירות, תוך שהיא מודה שהפסידה לספקיות הענן המובילות - ואמזון בראשן

ההיי-טק הישראלי ממשיך להרקיע שחקים.

וריזון (Verizon) הודיעה כי מכרה את הענן שלה ואת שירותי האירוח המנוהלים שלה ליבמ (IBM). היקפה הכספי של העסקה לא נמסר לפרסום והיא צפויה להסתיים בהמשך השנה.

עוד הודיעה וריזון כי היא תמשיך לפעול במשותף עם יבמ על כמה יוזמות אסטרטגיות, "הכוללות שירותי רשת ושירותי ענן".

לדברי ג'ורג' פישר, סגן נשיא בכיר ומנכ"ל קבוצת הפתרונות לארגונים, וריזון, "זהו שיתוף פעולה ייחודי בין שתי מובילות טכנולוגיות, לטובת תמיכה בארגונים גלובליים, המחפשים להבין את היתרונות הגלומים בהשקעות שלהם במחשוב ענן".

בחודש פברואר האחרון, וריזון הודיעה ללקוחותיה בדואר אלקטרוני, כי היא סוגרת את כל השרתים הווירטואליים הפועלים בענן הציבורי שלה ב-12 לאפריל. בנוסף הודיעה החברה כי מפסיקה את שירות הענן שמקבל תשלומים בכרטיס אשראי.

ג'ון דינסדייל, אנליסט בכיר בסינרג'י (Synergy Research), אמר כי "ספקיות טלקום צריכות להיות שחקן משנה בכל הקשור למחשוב ענן ובפרט, בשירותי ענן ציבורי".

רוכבות על פלטפורמות ענן של המובילות בתחום

לדבריו, "אין להן את המיקוד ואת טביעת הרגל של הדטה סנטר, כדי להתחרות ביעילות עם ספקיות ענן. לכן, בסופו של דבר הן נוטות לחזור לתפקיד שלהן כשותפות בעלות תפקיד של שחקן משנה עם ספקיות ענן, או שהן רוכבות על פלטפורמות ענן של שחקניות מובילות בתחום".

אנליסטים ציינו כי הרכישה ממצבת את יבמ כאחת משחקניות הענן העיקריות, לצד אמזון (Amazon) עם AWS, מיקרוסופט (Microsoft) וגוגל (Google). ארבעת השחקנים המובילים ממשיכים לגדול מהר יותר מאשר שוק הענן הכולל, כך על פי הנתונים של סינרג'י.

עוד ציינו האנליסטים כי החיבור בין הענק הכחול לווריזון הוא הגיוני. כך, ג'ון קונסדין, מנכ"ל שירותי תשתיות הענן של יבמ, היה בעבר מנהל הטכנולוגיה בחברת הענן של וריזון. שתי החברות שותפות גם ביוזמות שונות, כולל ביצירת פלטפורמת חוויית הלקוח הקוגניטיבית של וריזון, שנבנתה על הענן ועל התשתית של יבמ.

"הלקוחות שלנו רוצים לשפר את ביצועי היישומים תוך ייעול התפעול ואבטחת מידע בענן", הוסיף פישר. "שירותי הענן של וריזון נמצאים כעת בעמדה טובה לספק פתרונות אלה – באמצעות רשתות חכמות, שירותי IT מנוהלים ותקשורת עסקית".

וריזון הודיעה כי לקוחותיה לא צפויים להיות מושפעים מהעסקה.

נכנסה לענן – ויצאה ממנו

ענקית הטלקום נכנסה לעסקי הענן בתחילת העשור, ויצאה מהם בהדרגה. בשנת 2011 היא רכשה את Terramark תמורת 1.4 מיליארד דולרים, שעליהם היא בנתה את תשתית הענן שלה. בשנת 2013 היא השיקה את ענן המחשוב וענן האחסון שלה, אולם כבר ב-2014 היא חיפשה דרך לסגת מעסקיה בתחום.

בדצמבר אותה שנה אקוויניקס (Equinix) רכשה את 29 מרכזי הנתונים של וריזון תמורת 3.6 מיליארד דולרים. לאחר שנפרדה מהענן הציבורי, והודתה כי הפסידה לאמזון, גוגל ומיקרוסופט – שלשום (ג') וריזון נפרדה מהענן הפרטי שלה.

המכירה של הענן שלה ליבמ מציינת את סיום המיזם של וריזון בעסקי תשתית הענן, ומאפשרת לה להתמקד במכירה מחדש של השירותים שלה: שירותי דטה סנטר, בשילוב עם שירותי רשת מנוהלים, שירותי אבטחה מנוהלים ושירותי התקשורת המנוהלים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים