נאס"א וסיסקו השיקו מערכת לניטור משאבי כדור הארץ בעלות של 100 מיליון דולרים

המערכת, שהושקה בוועידת האקלים בקופנהגן, תוכל לסייע בצורה טובה יותר לשמירת המשאבים על פני כדור הארץ, לניטור מצב כריתת היערות ולבקרה על צמצום פליטת גזי החממה בעולם ● היא תאחד את הנתונים השונים, שיגיעו מלוויינים, מל"טים וחיישנים קרקעיים, לבסיס נתונים אחד, שיהיה נגיש למקבלי ההחלטות הרלוונטיים ● סיסקו תממן מחצית מעלות הפרויקט

סוכנות החלל האמריקנית נאס"א (NASA) וענקית התקשורת סיסקו (Cisco) השיקו מערכת לניטור המשאבים הנמצאים בכדור הארץ. ההיקף הכספי של הפרויקט, שנקרא "מעטפת כדור הארץ", הוא 100 מיליון דולרים, וזה הושק במסגרת ועידת האקלים שנערכה בשבוע שעבר בקופנהגן, בירת דנמרק. סיסקו תממן מחצית מהסכום, במסגרת פעילותה לקידום הנושא.

מנאס"א ומסיסקו נמסר, כי המערכת תוכל לסייע בצורה טובה יותר לשמירת המשאבים על פני כדור הארץ, לניטור מצב כריתת היערות ולבקרה על צמצום פליטת גזי החממה בעולם. עוד נמסר, כי ייחודה הוא באיחוד הנתונים על המשאבים השונים, המגיע ממגוון מקורות מידע – לוויינים, מל"טים וחיישנים קרקעיים – לבסיס נתונים אחד, שיהיה נגיש למקבלי ההחלטות הרלוונטיים. כך, בעזרת המערכת יוכלו מחוקקים לקבל בסיס ידע טוב יותר להחלטותיהם, בטרם יפעלו לחקיקת חוקים מסוימים.

מטרת הפרויקט היא להביא לשיתוף רב יותר של היבטים סביבתיים שונים בין מוסדות פרטיים, ממשלתיים ואקדמיים. כן יסייע הפרויקט לניטור מצב הרעב על פני כדור הארץ דרך מעקב אחר גידולים שונים, ניהול משקי מים באזורים צחיחים וכאלה הנוטים להצפות. ככלל, נמסר, תספק המערכת שקיפות לגבי מצב ההיבטים הירוקים בפעילות האדם על פני הגלובוס.

חואן קרלוס קסטילה-רוביו, מנכ"ל החטיבה למעקב אחרי שינויי האקלים (IBSG) בסיסקו, אמר, כי הפרויקט הוא, במהותו, איחוד של חיישנים, חלק ניכר מהם מצוי על פני לוויינים והשאר קרקעיים. אלה יעקבו בזמן אמת אחר מצב המשאבים בכדור הארץ ואחר מצב פליטת הפחמן. החיישנים יישלחו למערכת שתנתח את הנתונים, ואלה יוצגו לארגונים, ממשלות, מוסדות אקדמיים ומקבלי החלטות במדינות, מחוזות וערים, וכן למוסדות בינלאומיים. הוא הוסיף, כי "יש מידע רב בנושא, אולם הוא מפוזר ומופיע בתצורות שונות ובאלפי מקומות שונים".

הרשת תפעל משבעה מרכזים, שיוקמו בברזיל, הודו, סין, אפריקה, יפן, האיחוד האירופי וארצות הברית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים