נתי אברהמי, מנכ"ל קבוצת יעל: "ציפינו לטורנדו בשוק, והייתה רק סערה מקומית"

"השנה המסתיימת הייתה טובה ליעל, פחות קשה ממה שנערכנו וציפינו", אמר אברהמי בראיון לאנשים ומחשבים ● הוא הזהיר ארגונים ומנמ"רים מפני שאננות יתר בקשר ליציאה מהמיתון, ואמר ש-"האווירה של התאוששות מהירה יכולה לפגוע בתהליך עצמו" ● אברהמי הבטיח, כי יעל תתרחב ותרכוש ב-2010 חברה או חברות

"כולם בשוק ה-IT הישראלי נערכו לטורנדו, אלא שבפועל – הייתה סערה מקומית, בהיקף מוגבל. למרות זאת, אין לזלזל בהשפעתה", כך אמר נתי אברהמי, מנכ"ל קבוצת יעל, בראיון לאנשים ומחשבים.

סכם את שנת 2009.
"למרות הכול, השנה המסתיימת הייתה טובה ליעל. כמו כל בתי התוכנה המובילים בשוק המקומי, נערכנו לשנה קשה, אלא שבסופו של דבר, השנה הייתה פחות קשה מהמצופה. הצלחנו בפעילות שלנו בתחומי החומרה, התוכנה ומיקור-חוץ. ציפינו לטורנדו, והייתה 'רק' סערה. גם בהיבט פיטורי עובדים, שאותם ערכנו השנה, לצערי – המספר היה זניח. זה מעיד על החוזק של הקבוצה ועל כך שנערכנו מבעוד מועד".

ומה לגבי השוק בכללותו?
"להערכתי, שוק ה-IT המקומי נמצא כרגע בסוג של 'Hold'. האווירה, אני חושש, מקדימה במעט את המציאות הלכה למעשה. עוד לא נחלצנו מהמיתון בצורה גורפת ומלאה. מצב זה מצריך את מנהלי המיחשוב הארגוניים לנהוג במידה של זהירות בפעילותם. כך, אני ממליץ להם להטמיע ולהעלות לאוויר רק פרויקטים שנבחנו לעומק ושהם באמת ראויים, חשובים, ותורמים תרומה עסקית לארגון.

צריך לזכור שעולם שירותי ה-IT מושפע – הן בתהליך של משבר והן בתהליך של התאוששות – במעגל השני או השלישי. כלומר, מה שאנחנו רואים עכשיו זה ה-'אפטר שוק'. מצב זה דורש היערכות מיוחדת מצד כלל המנהלים, לא להתפרע כאילו הכול כבר כרגיל. מגמת ההתאוששות בשוק קיימת, אין ספק, אלא שהיא הדרגתית. אל לנו להיכנס לשאננות שכן אם עכשיו תהיה פריצה בסעיף ההוצאות, מה שיביא לכך שהכנסות יגדלו בקצב איטי, ואו אז – ייווצר מצב של שינוי בשורה התחתונה של הדו"חות".

ובאשר להיבט כוח האדם?
"בשוק העבודה קיימת בהחלט אווירה של התאוששות מהירה, אלא שבפועל – זה לא קורה כל כך מהר, שכן מדובר בתהליך. האווירה של הזאת יכולה לפגוע בתהליך עצמו.

אני לא חושב שנראה עוד הרבה מקרים כאלה של פיטורים המוניים, כמו שראינו בחודשים ובשבועות האחרונים, שכן המגמה היא מגמה חיובית וגלי ההלם הללו הם כנראה הגלים האחרונים".

מה צפוי בשנה הבאה?
"נמשיך לפעול במגוון הפעילות המסורתית שלנו בכל המגזרים, לרבות הטלקום, מגזר הבנקאות ועוד. בכוונתנו להיכנס להטמעת פרויקטים במודל מיחשוב ענן בצורה חזקה, יש לנו כבר התחלות בנושא. אני מאמין כי השוק הולך לכיוון של רכישת שירותים ולא רק מוצרים, וזו אחת החוזקות שלנו, ונעמיק אותה בשנה הבאה. יהיו כל מיני סוגי עננים, גלובליים ופנים ארגוניים, ואני מבחין בקרב ארגונים רבים תהליכי בדיקה של הנושא. נהיה שם.

תחום נוסף הוא BI. כל נושא ניצול הידע מכמויות המידע האדירות הקיימות בארגונים יתפוס תאוצה. ארגונים מבינים כיום, כי הם אגרו ואגרו כמויות של נתונים, אולם הם לא השכילו להפוך אותו למידע בעל ערך, כזה שניתן לנצל אותו באופן מושכל לטובת ההיבט העסקי והתהליכי שלו. נמשיך לפעול בתחום. יש לנו כבר כמה פרויקטים מעניינים".

ומה לגבי יעל?
"בכוונתי לשמור על המקצוענות והאמינות שאפיינו אותנו. אנחנו מחדדים בימים אלה את מערכי המכירה, עם דגש על מכירות בערך מוסף.

בהיבט ההכשרות הפנים ארגוניות – נרחיב את פעילות יעל יוניברסיטי, לטובת יותר מסלולי הכשרה מקצועיים לעובדי הקבוצה. נשקיע יותר בקורסים ובהשתלמויות ובהכשרה לעובדי יעל.

לקראת השנה החדשה נרחיב את הקבוצה באחת משתי הדרכים: או נרכוש חברה שתחום הפעילות שלה משיק לאלו שלנו, או שנתחיל להיות נציגים של חברה מעניינת, שתרחיב את היצע המוצרים והשירותים שלנו".

מה עמדתך לגבי מכרז בתי התוכנה?
"אנחנו, כמו שאר החברות, מחכים לתוצאות. אני חושב שהמבחן הגדול של הצלחת המכרז במתכונתו החדשה יהיה בשטח. כלומר, האם באמת המכרז לא יפגע בממשלה. החשש הוא שבשל תנאי המכרז, הממשלה לא תצליח לגייס אנשים איכותיים. אם המכרז יביא אנשים לא איכותיים – הדבר עלול לגרום לקשיים במגזר חשוב ומשמעותי זה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים