"יש לנצל את הדרכים החדשות להרצת אפליקציות"

כריס מאדן, ארכיטקט פתרונות נט-אפ, שימש כמנטור בהאקתון שערך הסניף הישראלי של ענקית האחסון, בו הציג דרכים לעבודה בפלטפורמת המחשוב השלישית

כריס מאדן, ארכיטקט פתרונות נט-אפ לאזור EMEA. צילום: ניב קנטור

"התשתיות הסטנדרטיות מאפיינות את רוב תעשיית המחשוב, ובהתאם, האפליקציות שפותחו ויושבות עליהן. ארגונים נדרשים לעבור לארכיטקטורת IT שונה באופן מהותי, המכונה 'פלטפורמת המחשוב השלישית', המפלסת דרך לפיתוח, הנפקה  ולהרצת אפליקציות באופן חדש ומהיר", כך אמר כריס מאדן, ארכיטקט פתרונות נט-אפ (NetApp) לאזור EMEA (ר"ת אירופה, המזה"ת ואפריקה).

מאדן שימש כמנטור בהאקתון שערך הסניף הישראלי של ענקית האחסון. ההאקתון, בהפקת אנשים ומחשבים התקיים השבוע בבר פיקוק בתל אביב. מאדן הציג למשתתפים בהאקתון דרכים לעבודה בפלטפורמת המחשוב השלישית, תוך שימוש בכלי פיתוח חדשים, מבוססי קוד פתוח, קונטיינרים של דוקר (Docker), ובסיסי נתונים noSQL.

בניית אפליקציות בדרך החדשה, הסביר מאדן, "מביאה לכך שזמן הגעתן לשוק, TTM, מהיר בהרבה יותר מאשר אלו שפותחו בפיתוח מסורתי. היא מסירה אחריות מהמפתחים בקשר לשכבת מערכת ההפעלה, ומביאה לאחידות מערכות, בלא קשר על איזו פלטפורמה האפליקציה פותחה, ועל איזו תשתית היא רצה".

לפני עשור שנים, אמר מאדן, "אנשי ה-IT בארגונים ידעו, שעל מנת לפתח אפליקציות ושירותים חדשים, הם נדרשו לכך שהם יתממשקו עם מערכות סאפ (SAP) או אורקל (Oracle). אין לי דבר נגד חברות אלו – אבל כיום ניתן לפתח שירותים ואפליקציות ארגוניות בדרכים חדשות, זריזות, יעילות וידידותיות, למשל על בסיס הנתונים MongoDB".

מאדן הציג את StorageGRID Webscale, שהוא לדבריו, "פתרון object storage לאחסון היברידי, שמסייע ללקוחות הארגוניים לנהל, להגן ולשנע כמויות גדולות של מידע ממקום למקום, בעלויות מופחתות ובביצועים גבוהים, עם זמינות גבוהה שלהם, יכולת גידול וגמישות – ויכולת בחירה באילו מערכות הנתונים יישבו. כך, הנתונים נגישים בכל מקום על פני הגלובוס, בענן ובבית, והניהול שלהם נעשה מנקודה מרכזית אחת".

גיא רחמים, סמנכ''ל טכנולוגיות בנט-אפ ישראל. צילום: ניב קנטור

גיא רחמים, סמנכ"ל טכנולוגיות בנט-אפ ישראל. צילום: ניב קנטור

המשימה של משתתפי ההאקתון הייתה לפתח מצלמה מבוססת מחשב זעיר (RasberryPi), שמהווה חלק ממערכת של אינטרנט של הדברים. בשלב הראשון, הסביר מאדן, "יש להפוך את ה-RasberryPi למצלמה אינטרנטית. לאחר מכן, נדרש ליצור שירות Web, אשר לוקח את התמונה והופך אותה לפרוטוקול S3 של אמזון (Amazon)".

"אז יש להעביר את הנתונים לבסיס הנתונים noSQL של אמזון – Elasticsearch ואז זה עולה לענן. כך, מתקבלות יכולות חיפוש גבוהות, מעין 'גוגל' (Google), וניתן לראות את התמונה מכל מקום. לאחר מכן נדרש ליצור ממשק משתמש שיהיה ידידותי, לצד יכולות לניהול כלל מערך המצלמות". התועלות, ציין מאדן, "הם הנגישות הגלובלית של התוצר – במקרה זה תמונות, ולצד זה – הקלות של הפיתוח בדרך החדשה".

הוא הציג סיפור לקוח של Photobucket – חברה המשרתת צלמים מקצועיים. זו, אמר, מאחסנת ומנגישה 17 מיליארד תמונות וסרטי וידיאו של לקוחותיה. מאדן אמר כי הם עברו מפרוטוקול האחסון NFS ל-StorageGRID, ובעקבות כך "הם יכולים לקבל את התוכן מהר יותר ולהציע ללקוחות שירותים חדשים, שבעבר היו קשים להשגה".

"אנו מציעים פתרון שמאפשר להגן על המדיה, לעשותה זמינה כשנדרש, ולתת ללקוחות – אלפי חברות המדיה – המרה של קלטות הווידיאו למערכות עם אחסון דיגיטלי, במערכות מקוונות, עם יכולות ניהול – ובעלויות מופחתות".

לחוות את העולם

"מפתחים בארגונים נדרשים לדעת לעבוד בעולם החדש, הן בשל המהירות שבאספקת השירותים, והן בגלל צמצום העלויות והיכולת לקבל יותר שירותים", סיכם מאדן.

"זה נעשה על בסיס מיקרו-שירותים – בהם אנו מפרקים את האפליקציה למספר שירותים הבנויים ומטופלים בנפרד – לצד פיתוח בשפות פיתוח מודרניות, מבוססות קוד פתוח, פרוטוקולים חדשים ושונים – וקונטיינרים. נט-אפ משתלבת בעולם החדש הזה לטובת אנשי ה-IT בארגונים, שהתרגלו לעבוד בצורה מסורתית זה כעשור שנים – ועליהם להיחשף לעולם החדש".

את הכנס פתח גיא רחמים, סמנכ"ל טכנולוגיות בנט-אפ ישראל, שאמר כי "המטרה היא להגיע למקום בו המשתתפים מתנסים בידיים. אנשים מעולם האחסון שומעים כל היום על העולם החדש, ואנחנו רוצים שתעבדו בעולם זה – לאחר שתבינו ותחוו אותו".

המניע להאקתון, הסביר רחמים, "הוא שארגונים רבים כיום פונים למודלים ולארכיטקטורות של שירותים ממוחשבים, המאפשרים גמישות מירבית לפיתוח מוצרים באופן מהיר, לצד תמיכה בהתרחבות שקופה עבור השירותים הקיימים".

שירותים אלה, ציין רחמים, "כוללים, בין היתר, יישום של מיקרו-שירותים, עם ממשקי API, על גבי תשתיות גלובליות. לכן נדרש לחשוף את הלקוחות הארגוניים לארכיטקטורות המחר, הכוללות תשתיות ענן, אובג'קט סטורג' ומיקרו-שירותים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים