"הקוד הפתוח – גלגל ההצלה למבול הטכנולוגיות שמציפות את המנמ"ר"

כך אמר ד''ר תומאס די ג'יאקומו, ה-CTO של SUSE ● לדבריו, "החדשנות היא זו שתגרום לארגונים לשרוד את השוק הדינאמי והתחרותי כיום"

ד''ר תומס די ג'יאקומו, ה-CTO של SUSE. צילום: ניב קנטור

"המנמ"ר מוצא עצמו חסר אונים מול וקטורים שמושכים אותו לכיוונים מנוגדים. עליו להפחית את עלויות מערך ה-IT שבראשותו, הוא נדרש לספק יותר מוצרים ושירותים ולעשות זאת מהר יותר, ובעיקר עליו להתמודד עם מבול המגמות הטכנולוגיות המציפות אותו. המענה לחלק ניכר מהאתגרים הללו – הוא טכנולוגיות מבוססות קוד פתוח", כך אמר ד"ר תומאס די ג'יאקומו, ה-CTO של SUSE.

ד"ר די ג'יאקומו היה דובר המפתח בכנס שערך הסניף הישראלי של ענקית הקוד הפתוח. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, התקיים היום (ג') תחת הכותרת SUSE Expert Days, באולם East תל אביב, בהשתתפות יותר מ-100 לקוחות החברה ושותפיה העסקיים. את הכנס הנחה אמיר פלד, מנהל פיתוח עסקי, SUSE ישראל.

ד"ר די ג'יאקומו ציטט נתונים של חברות המחקר, לפיהם "החדשנות היא זו שתגרום לארגונים לשרוד את השוק הדינאמי והתחרותי כיום". כך, אמר, "90% מההשקעות בחדשנות לא יבואו ממערכי המחשוב הארגוניים, נתון שצריך להדאיג את המנמ"רים".

צילום ועריכת וידיאו: ליאור רובינשטיין

"נתון נוסף הוא קבוע כבר שנים, ולפיו 70% מההשקעות התקציביות של ה-IT מוקדשות לתחזוקת הקיים, ומעט מדי משאבים מוקדשים לפיתוח ולחדשנות. המסקנה מכך, היא שנדרש לנוע ומהר בעולם כי הוא נע מהר ומהר יותר. עמידה במקום משמעה נסיגה לאחור, והמשכה הוא מות הארגון".

"טכנולוגיות מבוססות קוד פתוח טומנות בחובן את היכולת לתת מענה טוב יותר לצרכים העסקיים של הארגון, לצד התמודדות עם שפע של מגמות על טכנולוגיות: בינה מלאכותית ומכונות לומדות, האינטרנט של הדברים, מחשוב ענן, Big Data וניתוח צופה פני עתיד, Analytics".

"SUSE אינה רק חברת Linux", אמר די ג'יאקומו. "אנו רוצים להביא מכלול שלם של פתרונות לארגוני אנטרפרייז". הוא אמר כי ה-Linux חגג באחרונה רבע מאה לקיומו, וכי SUSE נולדה כשנה לאחר מכן. החברה, אמר, עברה כמה גלגולים, הייתה בנובל (Novell) וכעת היא חלק ממיקרו פוקוס (Micro Focus) – אך מתפקדת כיחידה עצמאית.

התוכנה אוכלת את הכל

"אנו מספקים תשתית מוגדרת תוכנה, כי אנו מבינים שזה מה שנדרש לארגונים. המשפט שנאמר לפני כמה שנים, לפיו 'התוכנה אוכלת הכל', נכון יותר מאי פעם. הפשטה של מערכי המחשוב בארגונים מביאה ליתרונות תפעוליים וכלכליים, וזו במשמעות של הווירטואליזציה. כך, מימוש תפיסת אחסון מוגדר תוכנה, SDS, מפחית את עלויות האחסון ב-60% לעומת הטמעה של מערכות אחסון מסורתיות. לכן ספקיות האחסון מממשות את הפיסה הזו, כי היא מספקת אג'יליות למערכות המורכבות הללו".

"בתשתית מוגדרת תוכנה ניתן להוסיף משאבים ולקבל יכולות ניהול טובות יותר. בנוסף, אנו פועלים למיטוב של מערכות ההפעלה וסביבתן". בדרך זו, אמר די ג'יאקומו, "אנו מספקים לארגון תשתית מוגדרת תוכנה בשלוש שכבות – שרתים, רישות ואחסון, והם מקבלים תשתית IT עם עמידות יתירות ושרידות, עם יכולת גידול והיבטי אבטחת מידע".

ד"ר די ג'יאקומו הגיע לחברה לפני כשנה, על מנת לפתח את שירותי הענן, בהם אחסון, תשתית ופלטפורמות מוגדרות תוכנה. בעבר שימש סגן נשיא ב-Swisscom hospitality services, היה CTO של קבוצת Hoist ומנמ"ר של ארגונים גדולים בעולמות הבריאות והאירוח.

דגש על מתן פתרונות ולא מוצרים

"אנו פעילים חזקים במיזם OpenStack, תפיסת ענן מבוסס קוד פתוח עם וירטואליזציה", אמר ד"ר די ג'יאקומו, "כך, יו"ר המיזם הוא אלן קלארק, בכיר בחברה. אנו תורמים למיזם משאבים ופיתוחים, כי אנו מאמינים בתפיסת הענן הפתוחה הזו".

"באחרונה השקנו את Suse OpenStack cloud 7, זו פלטפורמה מתקדמת לבניית ענני מחשוב פרטיים לארגונים גדולים. היא כוללת יכולות בתחום הקונטיינרים, ומאפשרת לשדרג את המערכות – מבלי להפסיק את פעולת השרתים או להפריע בפעילות השירותים השונים".

הוא הוסיף כי "באחרונה רכשה החברה את מוצרי הענן Helion ו-Stackato מ-HPE, כדי להרחיב את ההיצע שלה בתחום שירותי התשתית כשירות, Helion .IaaS הוא פלטפורמה כשירות, PaaS, המאפשר הפעלה של אחסון, שרתים ומכונות באופן וירטואלי – בענן פרטי וציבורי. Stackato היא תשתית לאפליקציות ענן, המכילה מוצרים המאפשרים פיתוח יעיל ומהיר לסביבה זו.

הרכישה מצטרפת למוצרי הענן שלנו המבוססים על פלטפורמת Open stack ומוצרי האחסון מוגדר תוכנה הנילווים אליהם".

"אנחנו מובילים קו טכנולוגי ששם דגש על מתן פתרונות ולא מוצרים, עם פישוט של מערכי מחשוב", סיכם ד"ר די ג'יאקומו, "עם מימוש תפיסה של תשתית מוגדרת תוכנה ויכולת לבנות ענני מחשוב בצורה קלה, פשוטה וזולה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים