אמזון תבנה רכזת הובלה אווירית משלה בהשקעה של 1.5 מיליארד דולר

טראמפ עומד להיות מרוצה מבזוס - הקמעונאית העוצמתית תוסיף עוד כ-2,000 מקומות עבודה ברכזת שהיא עומדת לבנות על גבול סינסינטי וקנטקי

אמזון. צילום: BigStock

באמצע חודש ינואר הודיעה אמזון (Amazon) כי ב-18 החודשים הקרובים היא מתכננת ליצור 100 אלף מקומות עבודה חדשים במשרה מלאה ברחבי ארצות הברית.

כעת מדווח הוול סטריט ג'ורנל (Wall Street Journal) כי הענקית, שמפעילה כיום את אחד ממרכזי הלוגיסטיקה והמשלוחים הגדולים בעולם, גילתה לאחרונה כי תשקיע 1.5 מיליארדי דולרים בבניית רכזת הובלה אווירית חדשה, אשר תתמקם על הגבול בין סינסינטי וקנטקי. לטענת הג'ורנל, בסופו של דבר המרכזת תביא אל ארצות הברית 2,000 מקומות עבודה חדשים.

התכניות של אמזון להרחיב את הפעילות שלה בארצות הברית אמורות למצוא במיוחד חן בעיניי הנשיא הנכנס, דונלד טראמפ, שכזכור קרא בעבר ובהווה ליצירת מקומות עבודה במדינה, ואף הפך את העניין לנושא מרכזי במצע שלו עת רץ לנשיאות.

האם אמזון תהפוך לבסוף למשלחת?

ייעודה של הרכזת החדשה הוא לספק משכן בעבור הצי הגדל והולך של מטוסי המטען שנמצא ברשות אמזון, ושמכיל לפחות 40 כלי טייס, וכן לצי כלי הרכב שהחברה חשפה לאחרונה כי היא שוכרת בליסינג תחת השם Amazon Prime Air.

המטוסים נועדו לסייע לאמזון להתמודד עם צרכי התחבורה, הגדלים בעקבות עלייה במספר העסקאות הקמעונאיות העולמיות שמבצעת החברה, ולחזק את היכולות של שותפות ההובלה שלה, שעליהן נמנות למשל חברות המשלוחים הנודעות פדקס (FedEx) ו-UPS.

החברה הדגישה בעבר כי אין בכוונתה להתחרות עם ספקיות לוגיסטיקה אחרות, אבל בכל זאת לא מזמן הפכה לחברת ספנות שמשנעת מטענים על פני האוקיינוסים, עם היכולת לפעול בתור "משלחת" – שירותים שאותם מספקות גם UPS ופדקס.

אמזון עדיין מקווה שתוכל בעתיד להציע שירותים הן לעצמה והן לחברות וקמעונאיות אחרות, מה שיעמיד אותה בתחרות ישירה עם השותפות הנוכחיות שלה, כך על פי מקורות של הג'ורנל.

נראה שהמרכזת החדשה תשרת את החברה בעיקר בשיפור מערך המשלוחים שלה, שנתקל בדרך כלל בלא מעט בעיות בתקופות שבהן קצב הביקוש עולה, כמו למשל בחגים, וזאת אפילו עם כל שותפויות המשלוחים שבהן נעזרת החברה כיום.

אם נוסיף לכך את העובדה כי טראמפ עשוי להיות מרוצה מהמהלך, ואז להתרצות ולשכוח את הבטחותיו של מנכ"ל החברה, ג'ף בזוס, מימים עברו לשלח אותו לחלל על רקטה שתייצר החברה האחרת שלו, Blue Origin, וזה כבר יהיה רווח גדול בעבור הקמעונאית השאפתנית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים