אמזון: נוסיף 100 אלף מקומות עבודה חדשים בארצות הברית

מספר ימים לפני שדונלד טראמפ מתיישב על כס הנשיאות בארצות הברית, מודיעה הענקית שהיא משבחת את הדחיפה ליצירת יותר פעילות עסקית במדינה, שאותה מוביל הנשיא הנבחר, ותורמת את חלקה למהלך

אמזון. צילום: BigStock

אמזון (Amazon) הודיעה בסוף השבוע האחרון כי ב-18 החודשים הקרובים היא מתכננת ליצור 100 אלף מקומות עבודה חדשים במשרה מלאה ברחבי ארצות הברית.

המהלך, אם יצא אל הפועל, יהווה הרחבה של כוח העבודה של ענקית המסחר האלקטרוני בארצות הברית – שעומד כיום על 280 אלף שכירים – בעד 56% אחוזים.

הבטחתה של אמזון להגדיל את מספר מקומות העבודה משמעותית מסתנכרנת עם הצמיחה המהירה שלה, שמקורה בהרגלים החדשים של אנשים רבים לרכוש יותר דברים באינטרנט מאשר בחנויות פיזיות.

לחברה היו 30 אלף עובדים בארצות הברית בשנת 2011, ומצבת עובדים זו עלתה באופן מדהים לעד 180 אלף בתוך חמש שנים בלבד.

על אף שמדובר בכל זאת על הבטחה שמציינת מספר עצום של משרות חדשות, יש לקחת בחשבון כי חלק נכבד ממקומות העבודה החדשים האלו כבר היו מתוכננים בלאו הכי.

בעבר חשפה החברה תכניות ליצירת מחסני סחורה חדשים בטקסס, בקליפורניה, בפלורידה, בניו ג'רזי ובמדינות אחרות, שאלפי עובדים היו אמורים להפעיל את המתקנים החדשים הללו.

הכרזה לפי הלך הרוח הנשיאותי החדש

ההכרזה האחרונה של אמזון מסתמנת אם כך בעיקר ככזו התפורה במדויק לכבוד הנשיא הנבחר, דונלד טראמפ, שייכנס לתפקידו החדש בעוד חמישה ימים, ואשר קרא בעבר ובהווה ליצירת מקומות עבודה בארצות הברית, ואף הפך את העניין לנושא מרכזי במצע שלו.

מאז שניצח בבחירות בנובמבר דחף טראמפ ואף לחץ על חברות אמריקניות גדולות להשאיר את עסקיהן בארצות הברית או להחזיר אותם אליה מהמקומות שאליהם נדדו, כמו למשל סין או דרום קוריאה. טראמפ אף איים להטיל מכסי מגן על עסקים שעוזבים את ארצות הברית אך ממשיכים למכור את מרכולתם במדינה.

בנוסף סמך טראמפ את ידיו על תכניתו של סגן הנשיא הנבחר, מייק פנס, לשמור יותר מקומות עבודה במפעל המוביל באינדיאנה, שהיה אמור לעבור למקסיקו. הוא גם בירך את פורד (Ford) על נטישת תוכניתה לבניית מפעל חדש במקסיקו, במקום להשקיע יותר במישיגן.

בשלב הנוכחי, שניות לפני שהוא נכנס לתפקיד הכל כך דומיננטי, עושה רושם שיש כבר חברות רבות, ואמזון בכללן, שמעוניינות לעשות יותר מהטוב בעיניי המנהיג החדש של המדינה.

יחסי בזוס-טראמפ – הפיוס?

אלא שמנכ"ל אמזון, ג'ף בזוס, לא השכיל עד כה לקיים יחסים טובים עם הנשיא הנכנס. הוא רמז, למשל, שטראמפ שוחק וסוחף את הדמוקרטיה "לקצוות", כשהנשיא הנבחר איים שיכלא את יריביו הפוליטיים.

בסוף 2015, טען טראמפ כי אמזון לא העבירה את נתח המסים ההוגן שעליה לשלם למדינה – אמירה שעליה הגיב בזוס – שגם ייסד את Blue Origin המתמחה בתכנון חלליות – בבדיחות דעת מהולה בכעס והציע לשלוח את טראמפ לחלל החיצון על אחת מחלליותיו. כל זאת הרבה לפני שתוצאות הבחירות נודעו.

למרות המריבות הללו, ובהחלט בהתאמה לאינטרסים החדשים שלו, הגיע בזוס לפסגה שארגן טראמפ עם מנהיגי ההיי-טק המובילים בחודש שעבר, במגדלי טראמפ בניו יורק. כעת לא ברור אם ההכרזה החדשה של החברה שלו תעזור לבזוס החליק את היחסים המתוחים שניהל עם טראמפ עד כה.

"ההכרזה נעשתה לאחר שהנשיא הנבחר נפגש עם מספר ראשי חברות טכנולוגיה כדי להמריץ אותם לשמור על מקומות העבודה והייצור שלהם בתוך ארצות הברית", הבהיר שון ספייסר, מזכיר העיתונות הנכנס, את הדברים בשיחה שערך עם התקשורת בסוף השבוע, כמו גם אם התובנה שאמזון מתכוונת לצעוד עם טראמפ יד ביד לעבר השקיעה הוורודה וממש לא לשלוח אותו בחללית של Blue Origin אל מחוץ לאטמוספירה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים