ארה"ב: הקונגרס חוקר חברות כרטיסי אשראי בחשד שהשתתפו בהונאת מסחר אלקטרוני

הוועדה למסחר, מדע ותחבורה של הסנאט האמריקני מבקשת מוויזה, מאסטרקארד ואמריקן אקספרס להסביר איך הן אפשרו במשך שנים לחברות מסחר אלקטרוני לחייב לקוחות בגין עסקות שכלל לא ביצעו, בניגוד לכללים שלהן עצמן ● חברות המסחר האלקטרוני חשודות, כי השיגו את מספרי כרטיסי האשראי של הלקוחות מ-88 חנויות אונליין, והרוויחו מההונאה לכאורה 1.4 מיליארד דולרים

הוועדה למסחר, מדע ותחבורה של הסנאט האמריקני חוקרת בימים אלה את חברות האשראי ויזה (Visa), מאסטרקארד (MasterCard) ואמריקן אקספרס (American Express), בחשד שלא מילאו אחר הכללים שלהן עצמן, ובכך אפשרו הונאת מסחר אלקטרוני. זאת, במסגרת חקירה שבה החלה הוועדה בחודש מאי נגד חברות המסחר ברשת Webloyalty ,Vertrue ו-Affinion, בעקבות תלונות שהגיעו לוועדה מאלפי לקוחות. אלה טענו, כי כרטיסי האשראי שלהם חויבו בגין עסקות שכלל לא ביצעו. בדו"ח של ממשלת ארצות הברית הוערך, כי 30 מיליון לקוחות נפלו קורבן להונאה נחשדת זו.

בימים אלה, מצפה הוועדה לתשובות מחברות האשראי לשאלה איך ייתכן שבמשך שנים אפשרו לחברות המסחר האלקטרוני הללו לחייב לקוחות בתוכניות התחייבות שונות – ללא אישורם, ומדוע לא ביצעו פעולות שונות למניעת אותם חיובים לא רצויים. זאת, לאחר שיושב ראש הוועדה, הסנאטור ג'ון רוקפלר, שלח מכתב שמוען לבעלים של שלוש חברות האשראי, ובו ביקש מהן לספק לו מידע לגבי העסקות שביצעו עם שלוש חברות המסחר האלקטרוני הנחשדות. הוא כתב, כי "אני דואג מאוד שהייתה לחברות שאותן אנו חוקרים גישה למספרי כרטיסי האשראי של מיליוני לקוחות בארצות הברית, ושהן חייבו אותם בכל חודש עבור שירותים, ללא ידיעתם".

על פי החשד, שלוש חברות המסחר האלקטרוני הרוויחו מההונאה לכאורה סכום של 1.4 מיליארד דולרים. אלה חשודות שכדי לקבל את המידע על כרטיסי האשראי של הלקוחות, הן יצרו קשר עם 88 חנויות מקוונות, בהן אורביץ (Orbitz), ברנס אנד נובל (Barnes & Noble) ופיצה-האט (Pizza Hut).

הוועדה מתמקדת בחברות האשראי, מפני שהכללים שלהן עצמן קובעים שרק מחזיקי כרטיסי אשראי יכולים לתת את מספרי הכרטיסים כדי לבצע חיובים. אותם כללים מחייבים את החברות להפסיק את המסחר אם מתקבלות תלונות רבות מהלקוחות, או במקרים שנדרשת החזרת כסף ללקוחות שחויבו ביתר או ברמייה.

לא נתקבלו תגובותיהן של ויזה ומאסטרקארד לידיעה. מאמריקן אקספרס נמסר, כי החברה שותפה לדאגה של הוועדה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים