פייסבוק מנסה לשלוט טוב יותר בקידום הנושאים הטרנדיים

הרשת החברתית רבת המשתמשים מחפשת דרך נוספת למלחמה בחדשות המזויפות ● היא תספק למתרחש במדיה יותר כובד משקל לבחירת הטרנדים שלה ולבחירת הידיעות המקודמות בפיד

פייסבוק. צילום: BigStock

פייסבוק (Facebook) עדיין לא ויתרה על טרנדים (Trending News), מדור החדשות שלה שזכה לתשומת הלב הלא כל כך חיובית בשנה שעברה כשאצבע מאשימה הופנתה כלפיו בחשד שעריכה פרו-ימנית מאפיינת אותו.

לאחר מכן, באוגוסט, זכו הטרנדים באלגוריתם שבחר את מרבית הנושאים שקודמו ברשת החברתית, במקום העורכים האנושיים, אבל גם פתרון זה לא הביא מזור לבעיות שונות ומשונות באייטמים המקודמים, ולפעמים אפילו חולל בלאגן לא קטן. בנוסף, במהלך תקופת הבחירות בארצות הברית מצאו חדשות מזויפות רבות את דרכן אל הפרסום הנחשק, ולפעמים הוויראלי, בפייסבוק. עם סיכום הקמפיין היו אפילו מי שטענו כי חדשות מזויפות הן שהשפיעו על הבחירות והביאו לדונלד טראמפ את ניצחונו המפתיע.

שינויים באופן ליקוט הטרנדים החדשותיים

כעת עומד שינוי חדש בפתח – פייסבוק הודיעה ביום ד' כי היא מחילה על המערכת שינויים נוספים במטרה לאפשר לכלי התקשורת שליטה רבה יותר בקביעת הסיפורים שיקודמו ברשת החברתית, שבה חברים 1.8 מיליארד משתמשים. לאחר כניסת השינויים לתוקף הנושאים הטרנדים ביותר ייקבעו על ידי מספר האתרים שפרסמו מאמרים על אותו סיפור חדשותי, ולא על-פי מספר האנשים שעסקו בסיפור החדשותי המסוים.

"זה אמור להציף נושאים טרנדיים במהירות, להיות יעיל יותר בלכידת מגוון רחב יותר של חדשות ואירועים מרחבי העולם, וגם לעזור להבטיח כי נושאי טרנדים ישקפו אירועים עולמיים אמיתיים שכוסו על ידי מקורות חדשותיים מרובים", הסביר סגן נשיא פייסבוק לניהול המוצר,  וויל קצ'קרט בהצהרה לתקשורת.

פייסבוק אומרת שהכותרות שתאסוף מהמדיה מבוססות על "העיסוק במאמר ברחבי פייסבוק, העיסוק הכולל סביב האתר המפרסם והאם יש מאמרים אחרים שמקשרים אליו".

להפוך את הטרנדים ליותר אוניברסליים 

שינוי נוסף הוא שאותם נושאים טרנדיים יוצגו כברירת מחדל לכל המשתמשים מאותו אזור גיאוגרפי, כשבעבר האגף היה אמור להיות מותאם אישית לכל משתמש פייסבוק. זהו עוד מהלך מצד פייסבוק שנועד בכדי להפוך את הטרנדים ליותר אוניברסליים ולכאלו שיאספו חדשות אמינות ממקורות איכותיים.

דובר החברה אמר ל-Business Insider שקבוצת ביקורת האיכות של החברה – המופעלת על ידי בני אנוש כמובן – תהיה עדיין אחראית על ווידא אמינות הנושאים וכן תפעל "להתאים אירועים שמתכתבים עם העולם האמיתי ו[לוודא] שהמוצר אינו מכיל נושאים כפולים או דואר זבל".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים