פייסבוק תשתמש באלגוריתמים לאיתור נושאים טרנדיים

הרשת החברתית תבחר את הנושאים באופן אוטומטי כמעט לגמרי מפוסטים שכתבו משתמשים ותציף אותם בפיד ● למרות זאת, עובדי הענקית עדיין יסקרו נושאים, בכדי לוודא אם הם אכן חדשותיים ורלוונטיים

פייסבוק. צילום: BigStock

פייסבוק (Facebook) הולכת והופכת לרשת שתדע להציף את הנושאים הטרנדיים שעולים בה באופן אוטומטי לחלוטין. בסוף השבוע האחרון (ו') הודיעה החברה כי היא כבר לא תזדקק לכך שעובדיה יכתבו תיאור קצר בעבור כל נושא שהיא מציגה. במקום זאת, תיבת הנושאים שהם המגמה העכשווית, תראה פשוט כמה אנשים דנים בנושא. כאשר משתמשים ישתהו עם העכבר מעל נושא, יוצג להם תיאור שמשוך מהפרטים על הנושא הנדון.

לדברי פייסבוק, המטרה שלה היא "לאפשר איתור טרנדים לאנשים רבים ככל האפשר" – משהו שהחברה אומרת שלא תוכל לעשות אם תמשיך בנוהל של תיאור שנוצר על ידי אדם.

"תהליך אשר מונע באופן יותר אלגוריתמי מאפשר לנו להרחיב את הטרנדים שיכסו יותר נושאים, ולהפוך אותם  במשך הזמן לזמינים יותר בעבור אנשים ברחבי העולם", נכתב בחלק מההצהרה של החברה. "זה משהו שתמיד קיווינו שנעשה, אבל אנחנו עושים את השינויים הללו מוקדם יותר, בהתחשב במשוב שקבלנו מקהילת פייסבוק בתחילת השנה".

שינוי קטן אך משמעותי

ענקית הרשת החברתית אומרת שעובדים עדיין יסרקו נושאים בכדי לוודא שהם ראויים להיחשב כחדשות. "על הנושא lunch# מדובר בשעת הצהריים כל יום ברחבי העולם, אך הוא לא ייחשב כנושא טרנדי", ציינה החברה כדוגמה.

בעבור משתמשי הקצה, השינוי המדובר עשוי להיות קטן למדי, אבל איתור טרנדים הוא סוגיה שגרמה לפייסבוק כאבי ראש הכרוכים ביחסי ציבור בחודשים האחרונים.

בחודש מאי דיווח Gizmodo על האשמות כי החברה "מרחיקה באופן רוטיני כתבות חדשותיות שגרתיות מהקוראים השמרניים" ומונעת מהן מלהופיע בטרנדים שלה.

החברה ממנלו פארק הכחישה את ההאשמות האלו, אבל גם אמרה שתשנה את התהליך שלה "כדי למזער שגיאות שיפוט של יחידים", כך דיווח בעבר ג'ון ריביירו מ-PCworld.

למרות שההסרה שמבצעת פייסבוק בתיאורים שנעשו על ידי אדם – שנכתבו לכאורה בלי כל קשר או חשד להטיה – פייסבוק למעשה מכירה בעובדה כי השינוי הזה יחסל את הזדמנות להתערבות אנושית ואת הפוטנציאל לעיוות הנושא בשוגג או שלא בשוגג. עם זאת, נראה שזה רק עניין של זמן לפני שפייסבוק תשחיז את האלגוריתמים שלה מספיק בכדי שתהיה מסוגלת לייתר לחלוטין את המערבות האנושית בתהליך.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים