פייסבוק החליפה את עורכי Trending News באלגוריתמים – והבלאגן החל

במהלך סוף השבוע האחרון, חולל מודול ה-Trending News האוטומטי של הענקית, סיפורים שבהחלט אפשר לקרוא להם הזויים ● הרשת החברתית לעומת זאת - נשארת בשלה

פייסבוק. צילום: BigStock

לאחר שהודיעה בסוף השבוע כי ויתרה על צוות העורכים האנושיים לערוץ הנושאים החמים שלה – Trending News, פייסבוק (Facebook) משתמשת באלגוריתמים חכמים ובבינה מלאכותית, ומסתבר שהתוצאות, עד כה, הן לא פחות מאסון.

במהלך סוף השבוע האחרון, חולל מודול ה-Trending News האוטומטי של פייסבוק סיפורים שאפשר לקרוא להם הזויים. למשל ידיעה חדשותית על סרטון וידיאו של אדם מאונן עם כריך של מקדונלד'ס (McDonalds).

פייסבוק עדיין דבקה במהלך, והודיעה בפוסט, כי "המטרה שלנו היא להביא את ה-Trending News לכמה שיותר אנשים, ודבר זה יהיה קשה לעשות בהסתמך על סיכום חדשות ידני אנושי", כתבו נציגי פייסבוק בפוסט. "תהליך המונע באמצעות אלגוריתמים מאפשר לנו לדרג ידיעות בצורה שמכסה יותר נושאים, ולהנגיש אותו ליותר אנשים ברחבי העולם".

סיפורים קצת יותר מדי עסיסיים

לדברי החברה, הוצאת הגורם האנושי מתחום העריכה של הידיעות החמות תאפשר לה לפעול בטווח רחב יותר של נושאים.

מקור המקורב לנושא סיפר לגרדיאן (Guardian), כי הצוות פוטר ללא הודעה מראש, בפגישה שהתקיימה בנוכחות אנשי אבטחה.

סוף השבוע האחרון היה המבחן של מודול החדשות האוטומטי, והסיפורים שיצאו תחת "ידיו" היו עסיסיים במיוחד, כמו למשל, ידיעה שהופצה לחלק מחברי פייסבוק: "Trending News: פוקס ניוז (Fox News) חושפת את הבוגדת מייגן קלי, מעיפה אותה בשל תמיכתה בהילרי". קלי, דרך אגב, עדיין עובדת בפוקס ניוז, ולא הביעה תמיכה בהילרי קלינטון לנשיאות.

פייסבוק הסירה את הידיעה המעליבה שנשאבה מאתרים לא ממש מוכרים בשם Ending the Fed ו-Conservative 1. בעבר, עורכי ה-Trending News התבססו על רשימה של אתרים ומקורות מאושרים, ושני האתרים האלה לא היו ברשימה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים