בריטניה: התלמידים יחויבו ללמוד את הכללים לגלישה בטוחה באינטרנט

התוכנית תיכנס למערך הלימודים בספטמבר 2011, ותחייב את התלמידים בני חמש ומעלה ● היא גובשה על ידי המועצה הבריטית לגלישה בטוחה של ילדים באינטרנט, שבה חברים נציגים של יותר מ-140 ארגונים, בהם גוגל ומיקרוסופט ● "אנו מקווים שהילדים ידעו להישמר מהסכנות האורבות ברשת כשם שהם יודעים לחצות כביש בצורה בטוחה", אמר ראש ממשלת בריטניה, גורדון בראון

החל מספטמבר 2011 יחויבו כל התלמידים בני חמש ומעלה בבריטניה ללמוד את הכללים לגלישה בטוחה באינטרנט. זאת, במסגרת תוכנית חדשה, ששואבת השראה מלימודי הבטיחות בדרכים. הלימודים יתנהלו תחת הסיסמה Click Clever Click Safe, ובמסגרתם יקבלו התלמידים הדרכה בכללים שקבעה המועצה הבריטית לגלישה בטוחה של ילדים באינטרנט (UKCCIS). מועצה זו כוללת נציגים מיותר מ-140 ארגונים, ובהם גוגל (Google), מיקרוסופט (Microsoft) ו-Bebo.

"רשת האינטרנט פותחת בפני התלמידים עולם חדש של בידור, הזדמנויות וידע – עולם שנמצא בקצות אצבעותיהם", אמר ראש ממשלת בריטניה, גורדון בראון. "אולם אנו חייבים להבטיח שהעולם הווירטואלי יהיה בטוח בדיוק כמו העולם הפיזי. אנו מקווים שהילדים ידעו להישמר מהסכנות האורבות ברשת כשם שהם יודעים לחצות כביש בצורה בטוחה". לדברי בראון, השאיפה היא שהכללים לגלישה בטוחה יהיו מוכרים לא פחות מהכללים לחצייה בטוחה של כביש, אשר נלמדים מאז שנות ה-70.

פרופסור טניה בריון, שהדו"ח שהגישה בשנה שעברה שימש כבסיס לתוכנית החדשה, אמרה, כי אם הילדים לא ילמדו על הסיכונים האורבים ברשת – הם יהיו חשופים יותר לפגיעה. היא ציינה בנוסף, כי בריטניה היא "המדינה הראשונה בעולם שגיבשה אסטרטגיה לאומית לגלישה בטוחה של ילדים באינטרנט".

על פי נתונים שפרסמה ממשלת בריטניה, ל-99% מהילדים ובני הנוער במדינה בגילאי 8 עד 17 יש כיום גישה לאינטרנט. 18% מהגולשים הצעירים נתקלו בתכנים "מזיקים או בלתי הולמים" באינטרנט, והוריהם של 33% מהילדים אינם מודעים לפעילות של ילדיהם ברשת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים