החלטת אינטל להקפיא את פרויקט המעבד הגרפי מרובה הליבות נתנה דחיפה למתחרותיה

המניות של AMD ו-Nvidia זינקו בבורסה האמריקנית, על אף שעדיין לא ידוע האם מדובר בהקפאה או בביטול סופי של הפרויקט ● עם זאת, דייב ארסקין, דובר המחלקה הגרפית של ATI, אמר ש-"כבר מההתחלה ראינו במעבד זה מתן תוקף נוסף לחשיבות של מיחשוב ויזואלי; אנחנו ממשיכים לטעון שטכנולוגיית המעבד הגרפי חיונית לחוויית המיחשוב, היום וגם מחר"

החלטתה של אינטל (Intel) להקפיא את פרויקט המעבד הגרפי מרובה הליבות Larreabee, העניקה דחיפה חזקה למתחרות, AMD ו-Nvidia, שחיכו בשקט והתבוננו כיצד המניות שלהן זינקו בבורסה האמריקנית. זאת, על אף שעדיין לא ידוע האם מדובר בהקפאה או בביטול סופי של הפרויקט.

בתשובה לשאלת האתר Tom's Hardware, אמר דייב ארסקין, דובר המחלקה הגרפית של חברת ATI, כי "זה בסופו של דבר מגיע אל פילוסופיית התכנון. קשה לתכנן מעבדים גרפיים, ואי אפשר לתכנן מעבד גרפי עם גישה שממוקדת ביחידת עיבוד מרכזית שמשתמשת בליבות המבוססות על x86".

עם זאת, ארסקין נזהר שלא לחגוג יותר מדי בעקבות החלטה של אינטל. "כבר מההתחלה ראינו ב-Larrebee מתן תוקף נוסף לחשיבות של מיחשוב ויזואלי. אנחנו ממשיכים לטעון שטכנולוגיית המעבד הגרפי חיונית לחוויית המיחשוב, היום וגם מחר. AMD היא המובילה בטכנולוגיית המעבד הגרפי עבור גרפיקה תלת ממדית, וידיאו ומיחשוב שמתבצע במעבד הגרפי", אמר.

AMD מצידה אינה מתכוונת לנטוש את המהלכים שיובילו, בסופו של דבר, לייצור מעבדים שבהם ישולבו שבבים גרפיים מתקדמים. עם זאת, היא מסרה שייצור מעבדים ראשיים בלבד או מעבדים גרפיים בלבד מגביל את היכולת לייצר מעבד משולב. "AMD היא החברה היחידה ששולטת בפורטפוליו של מעבדים ראשיים ומעבדי תצוגה, וכתגובה לכיוון הברור של תעשיית המחשבים, אנחנו נשלב את השניים בטכנולוגיית ה-Fusion שלנו", הוסיף ארסקין. עם זאת, הוא לא נקב בתאריך יעד כלשהו להופעת המעבד המשולב הראשון בשוק.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים