"רובוטים בחנות, אמזוניזציה וניבוי צרכי הלקוח יאפיינו את ענף הקמעונות ב-2017"

Software AG מצביעה על שש מגמות מרכזיות שקמעונים יהיו חייבים לאמץ בשנה הקרובה

Software AG

Software AG פרסמה את תחזיתה לענף הקמעונות, הכוללת שש מגמות מרכזיות הצפויות לבלוט בשנת 2017. התחזית מתבססת בין השאר על תחזיתה הקודמת לענף הקמעונות לשנת 2016, שלדבריה הוכחה כמדויקת במיוחד.

לדברי ערן אלראי, מנכ"ל Software AG ישראל, "בשנת 2017 המודל לחיקוי של הקמעונאים יהיה אמזון (Amazon); הם יפעלו בערוצים נוספים; יהפכו את החנויות שלהם לחכמות ו'גיקיות' יותר; וינצלו את הטכנולוגיה לטייב את ניהול המלאים ולחזות את הביקושים מצד הלקוחות".

"כל אלה יחדיו יאפשרו להם להתמודד טוב יותר בזירת התחרות המאתגרת והמהירה, ולשפר את ביצועיהם העסקיים".

ערן אלראי, מנכ"ל Software AG ישראל. צילום: פלי הנמר

ערן אלראי, מנכ"ל Software AG ישראל. צילום: פלי הנמר

המשך מגמת ה"אמזוניזציה" של ענף הקמעונות – עם שחקנים חדשים וקיימים אשר יחפשו דרכים חדשות למכור ולספק מוצרים ללקוחות להוטים.

קמעונאים יאמצו ויתחברו במהירות לערוצים חדשים שיאפשרו להם להתחבר ללקוחות ויעשו שימוש ב"מסחר תוך כדי שיחה" באמצעות Amazon Echo, או רובוטים ב-Messenger של פייסבוק (Facebook).

ניהול מלאי בזמן אמת יהפוך למציאות – קמעונאים חכמים ינצלו טכנולוגיות כגון In-Memory Caching המשולב במסרים מהירים על מנת להתאים את רמת המלאים בזמן אמת בכל מקום, ערוץ, חנות ומשלוח.

החנויות יהפכו לגיקיות יותר על מנת למשוך לקוחות וזאת באמצעות רובוטים המכוונים את הלקוחות, עמדות להזמנה בתוך החנות ומראות קסם למדידת בגדים.

האינטרנט של הדברים יתחיל להיכנס למקומות כמו מטבחים באמצעות כלים כ-Amazon Echo אשר יאפשרו ללקוחות להוסיף דברים לרשימת הקניות שלהם. גם המסחר הקונבנציונלי יתחיל לעשות שימוש באינטליגנציה מלאכותית ומסחר קוגניטיבי אשר יתפסו תאוצה בשנים הקרובות.

חיזוי חוויית הלקוח והצעת מוצרים שמתאימים לו יאפשר לקמעונאים לנהל את ציפיות הלקוחות מוקדם יותר בתהליך המכירה, ולחבר אותם טוב יותר למותג.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים