גוגל מספקת מבט ראשון על הרכב האוטונומי שלה

ה-Pacifica - מיני-ואן בנהיגה עצמית שפותח יחד עם פיאט קרייזלר - זוכה לחשיפה ראשונית עם צי בן 100 מכוניות שיזכו להצטייד בקרוב במערכת הנהיגה האוטונומית שפיתחה הענקית ממאונטיין וויו

מריחים כבר את העתיד. אילוסטרציה: BigStock

פיאט קרייזלר (Fiat Chrysler) הודיעה השבוע (ב') כי השלימה את פיתוחם של 100 מיני-וואנים ייחודיים, והעבירה אותם ל-Waymo של אלפבית (Alphabet) – גוף חדש שמהווה למעשה את מה שכונה עד כה "פרויקט המכונית ללא נהג של גוגל" (Google's Self-Driving Car Project).

החברה הבת, Waymo, אמורה להפוך את כלי הרכב הללו לצי המבחן הראשון של תעשיית המיני-וואנים שיפעלו על טכנולוגיה אוטונומית לחלוטין.

פיאט קרייזלר תייצר בעבור Waymo את מנגנוני החשמל, ההינע, המארז והמערכות המובנות של המיני-וואן שיכונה Chrysler Pacifica Hybrid. לאחר מכן תצייד Waymo את ה-Pacifica בטכנולוגית הנהיגה העצמית שלה, כולל במחשב נוסף וחבילה של חיישנים, המאפשרים לרכב למפות את סביבתו באופן דיגיטלי כדי שיזכה ביכולות כוונון עצמאיות.

מתכוננים לפרוס את צי הבדיקה בשנה הבאה

"ה-Pacifica Hybrid תהיה תוספת נהדרת לצי מבחן הנהיגה העצמית המלא שלנו. צוותי הפיתוח וייצור המוצר (של פיאט קרייזלר) היו שותפים זריזים, מה שמאפשר לנו לעבור מתכנית בעיטת הפתיחה לרכב שלם בתוך שישה חודשים בלבד", אמר מנכ"ל Waymo, ג'ון קראפקיק, בהצהרה לתקשורת. "הם היו שותפים נהדרים, ואנחנו מצפים להמשך עבודת צוות איתם בעודנו נעים אל תוך 2017".

100 מכוניות ה-Pacifica פותחו על ידי צוות משותף של מהנדסי פיאט קרייזלר ו-Waymo באתר מחקר ופיתוח בדרום מזרח מישיגן, וזאת במטרה להאיץ את תהליך הפיתוח הכולל. המבחנים הנוספים והרבים שנערכו לכלי הרכב גלשו גם למדינות אחרות ברחבי ארצות הברית, והסתכמו ביותר מ-200 שעות של בדיקות במזג אוויר קיצוני.

Waymo צפויה לפרוס את צי הבדיקה בשנה הבאה. בהודעה שפרסם בבלוג החברה כתב קראפקיק כי Waymo חייבת לבדוק ולחקור את כל סוגי כלי הרכב בכדי לראות מה עובד הכי טוב כמכונית ללא נהג. "עם המיני-ואן החדש הזה על הכביש בשווקי הבדיקה שלנו, נלמד איך אנשים מכל הגילאים, הצורות והיקפי הקבוצות חווים את הטכנולוגיה בנהיגה עצמית שלנו במלואה", אמר קראפקיק.

סינרגיה במירוץ הפיתוח של המכוניות בנהיגה עצמית

אלפבית החלה לעבוד בשיתוף פעולה עם פיאט קרייזלר על המיני-וואנים בנהיגה עצמית רק בחודש מאי השנה, כשיחסי הגומלין של שתי החברות הניבו סינרגיה ויצרו פרופיל גבוה לייצור במירוץ של התעשייה לפיתוח ומושלם ואוטונומי לחלוטין של כלי רכב.

"בזמן שהתחבורה בעבור הצרכנים צריכה להתפתח, שיתופי פעולה אסטרטגיים כגון זה חיוניים בכדי לקדם תרבות של חדשנות, בטיחות וטכנולוגיה", אמר מנכ"ל פיאט קרייזלר, סרג'יו מרקיונה, בהצהרה. "השותפות שלנו עם Waymo מאפשרת ל-FCA להתייחס ישירות להזדמנויות ולאתגרים שבפניהם ניצבת תעשיית הרכב בזמן שאנו מתקרבים במהירות לעתיד שבו כלי רכב שלמים ללא נהג יהפכו לחלק בלתי נפרד מחיי היומיום שלנו".

למכור רכב אוטונומי כבר בשנת 2021

יצרניות רכב אחרות – כמו פורד (Ford) וג'נרל מוטורס (General Motors) – מבצעות לאחרונה מהלכים אגרסיביים יותר בכל הנוגע בפיתוח מכונית ללא נהג. ג'נרל מוטורס הודיעה בסוף השבוע כי בשנה הבאה תתחיל לבדוק צי של מכוניות אוטונומיות מסוג Chevrolet Bolts על כבישים ציבוריים באזור המוניציפלי של דטרויט.

מנגד, פורד הפעילה כבר מספר בדיקות על כבישים ציבוריים מאז חודש יולי 2015. פורד פיתחה גם צי במבחן ל-Ford Fusion Hybrids ואמרה כי בכוונתה להתחיל למכור רכב אוטונומי כבר בשנת 2021.

פיאט קרייזלר סירבה להגיב על הדיווחים ש-Waymo מתכננת להשיק שירות שיתוף נסיעות אוטונומי, כתחרות לאובר, ולתהייה האם התפתחות לכיוון זה עשויה להוביל לביקוש גדול יותר של המיני-וואנים ללא נהג.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים