רון ברנר, נטקום: "ב-2009 פעילותנו בתחום האבטחה צמחה ב-30% – למרות המשבר הכלכלי"

מנכ"ל נטקום העריך, כי ב-2010 "האבטחה תתפשט בצורה דרמטית למיחשוב ענן ולרכיבי הקצה - ויש לנו את המענה לכך" ● לדבריו, "פעילותה של נטקום בעולם האבטחה תגדל בשנה הבאה באחוז דו-ספרתי"

"ארגונים הבינו, כי אבטחת מידע היא לא משהו שניתן לפגוע בו; לכן, פעילותנו בעולם אבטחת המידע בהיבט של פרויקטים והטמעת מוצרים ורכיבי אבטחה, לא רק שלא קפאה על שמריה, אלא צמחה השנה ב-30%. אנו נמצאים בתהליך התרחבות ומחפשים כוח אדם מקצועי בתחום האבטחה"; כך אמר רון ברנר, מנכ"ל נטקום מקבוצת מלם-תים. ברנר פתח הבוקר (ב') את כנס אבטחת המידע שערכה החברה, ואשר נשא את הכותרת Netcom Defense In Depth. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, התקיים במרכז הכנסים אבניו בהשתתפות מאות מקצועני אבטחת מידע.

ברנר העריך, כי פעילות החברה בעולם האבטחה צפויה לצמוח באחוז דו-ספרתי בשנה הבאה, והסביר, כי הדבר נעוץ בין השאר בהכרה של מנהלי ארגונים בחשיבות התחום, כמו גם בצורך לתת מענה לכמות הולכת וגדלה של רגולציות להן נדרשים ארגונים, בעיקר בקרב חברות במגזרי הפיננסים והביטוח.

צילום ועריכת וידיאו: גיא רז

בהיבט המגמות בתוך עולם האבטחה, ציין ברנר שתיים בולטות במיוחד: האחת, אבטחת מיחשוב הענן, השירותים והתשתיות הנילווים אליו. לדבריו, "כבר הטמענו פתרונות שכאלה בקרב כמה לקוחות, וכמות הפרויקטים בתחום תגדל בשנה הבאה". התחום השני אותו ציין ברנר הוא אבטחת מידע לרכיבים ניידים, טלפונים חכמים וטיפול אבטחתי ביישומים הרבים הנלווים אליהם, או ביישומים המוטמעים ברכיבים אלה.

"המרחב הארגוני התרחב", אמר ברנר; "בעבר, ניתן היה לתחום את הגבולות הפיזיים של הארגון, וכך לשבץ מנגנוני אבטחה ואכיפה בנקודות אסטרטגיות. כיום, הגבולות הללו כבר לא קיימים. העלייה באירועי האבטחה הפנימיים משבשת את תפיסת המרחב הארגוני, לצד הופעת משתמשים ניידים בארגון, שימוש בטלפונים ורכיבים ניידים, שימוש נרחב ברשתות אלחוטיות, התקנים אלחוטיים ורכיבים נתיקים. כך, האבטחה הפכה להיות מרכיב קריטי ורב-מימדי בהגנה על הארגון".

ברנר ציין, כי "על האינטגרטורים בתחום האבטחה לספק לארגונים את היכולת לייצר מתודולוגיה של הגנה לעומק, כזו אשר תאפשר את הבטחת המידע, Information Assurance, יחד עם בניית מערכי אבטחה, וכל זאת – בגישה כוללנית ומרחבית.

לדבריו, מה שנדרש לארגונים מצד האינטגרטור הוא "הבנה של צורכי הלקוח, אפיון התהליכים העסקיים בהם הארגון מעורב, בניית פתרון אבטחתי כולל לתהליכים אלה, ולאחר מכן הטמעת פתרון האבטחה". הוא הוסיף, כי בשל רכישת מלם-תים את נטקום באמצע 2008, לקוחות הקבוצה "נהנים מהניסיון והידע הרחב של העובדים בנטקום". ברנר סיים בציינו, כי "נפעל להגדלת פעילותנו בתחום אבטחת המידע בשוק המקומי. כבר כיום אנו פועלים בכל השדות בתחום. ארגונים מבינים שהם לא יהיו מוגנים כיאות אם הם לא ישנו את התייחסותם לאבטחה וידרשו מהאינטגרטור מענה אבטחתי עם ראייה כוללת – כזה המשלב פתרון רב-שכבתי".

אורח הכבוד בכנס היה האלוף (במיל.) פרופ' יצחק בן ישראל, שדיבר על איומים עתידיים ולוחמה במרחב הווירטואלי. לאחר המליאה המרכזית התפצל הכנס למסלולים מקצועיים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים