בוב ביצ'אמפ, המנכ"ל המיתולוגי של BMC – פורש

BMC השקיעה בישראל קרוב למיליארד דולר ● ביצ'אמפ יישאר בתפקיד יו''ר החברה ● המנכ''ל החדש יהיה פיטר ליב, לשעבר מנכ''ל פוליקום

ביי ביי, בוב. ביצ'אמפ, מנכ"ל, נשיא ויו"ר BMC

בוב ביצ'מפ, מנכ"ל BMC Software, פורש מתפקידו. את תפקידו ימלא פיטר ליב, לשעבר מנכ"ל פוליקום (Polycom).

ביצ'מפ, נשיא, מנכ"ל ויו"ר BMC, ימשיך בתפקידו כיו"ר מועצת המנהלים של החברה. הוא מסר כי "BMC נמצאת בנקודה חדשה בהתפתחות שלה, בה יש למנות מנכ"ל חדש לטובת שלב הצמיחה הבא".

ביצ'אמפ התחיל את דרכו ב-BMC ב-1988 כמנהל מכירות שהתקדם במהירות במגוון תפקידים עד שהפך למנכ"ל BMC בשנת 2001. במסגרת תפקידיו, הוביל תחומי פעילות רבים ב-BMC לרבות בתחום המחקר והפיתוח, אסטרטגיה, שיווק ופיתוח עסקי.

ליב כיהן כמנכ"ל ונשיא פוליקום במשך שלוש שנים, עד שהוחלף בספטמבר האחרון על ידי מרי מקדואל, שותפה בכירה בסיריס קפיטל (Siris Capital Group), חברת ההשקעות שרכשה את פוליקום השנה תמורת קרוב לשני מיליארד דולר. לפני פוליקום, ליב שימש בתפקידים בכירים ב-NCR ובמוטורולה (Motorola).

"BMC היא חברת תוכנה מיתולוגית אשר משרתת את הארגונים הגדולים והמצליחים ביותר בעולם במשך 35 שנים", אמר ליב. "פיטר הוא מנכ"ל המבין לעומק בטכנולוגיה", אמר ביצ'אמפ. "אני מצפה לעבוד איתו בעידן של שיבושים ושינויים – אשר מגדירים מחדש את התעשייה הדיגיטלית".

קביעת סדרי עדיפויות

בשנת 2013 יצאה BMC מהבורסה והפכה לפרטית, עת נרכשה על ידי הקרנות ביין (Bain Capital LLC) וגולדן גייט (Golden Gate Capital) תמורת 6.9 מיליארד דולר.

מאז הפיכתה לפרטית, היא השקיעה מאות מיליוני דולרים במחקר ובפיתוח, סביב תחום השיבוש הדיגיטלי, נכתב בהודעת החברה. ל-BMC יש יותר מ-10,000 לקוחות ארגוניים.

BMC הייתה הראשונה שהטמיעה את המונח BSM (ר"ת Business Service Management) – ניהול שירותים עסקיים, שמשמעותו קביעת סדרי עדיפויות למתן שירותי IT בתוך הארגון בהתאם לצרכים ושיקולים עסקיים.

נוכח מהפכת הדיגיטל בארגונים, BMC הטמיעה מושג חדש – DEM (ר"ת Digital Enterprise Management), שמהווה את האבולוציה של פתרונות ה-BSM לעידן הדיגיטלי החדש, המתאפיין במעבר של חברות למערכות בשירות עצמי, לאוטומציה, לקבלת שירותים ומידע בזמן אמת, ודרישה מצד לקוחות ומשתמשים, שהשירות שניתן להם יהיה קל, אינטואיטיבי, מהיר ומאובטח.

רק בישראל

ביצ'אמפ ביקר בארץ פעמים רבות. בביקורו האחרון השנה אמר כי "המשך העשייה המחשובית בארגונים, כפי שנעשתה בעבר, תוביל לדרך ללא מוצא. מנמ"רים מתחילים להפנים כי העתיד כבר כאן. המסר שלי למנמ"רים בכל ארגון ובכל מגזר תעשייתי הוא: לכו לדיגיטל, שאם לא תעשו כן – אתם וגם הארגון שלכם ייעלמו".

BMC רכשה בישראל שלוש חברות בשווי של יותר מ-900 מיליון דולר. ב-1999 רכשה BMC את המימד החדש (New Dimension Software) הישראלית תמורת כ-673 מיליון דולר. על בסיס רכישה זו יש בארץ מאות עובדים – בשני מרכזי פיתוח, בתל חי שבצפון וברמת החי"ל בתל אביב.

בשנת 2000 רכשה את אופטיסיסטם בתמורה לכ-70 מיליון דולר ובשנת 2006 רכשה את איידנטיפיי בתמורה לכ-150 מיליון דולר. BMC מיוצגת בישראל זה שנים רבות על ידי מטריקס. בנוסף, יש לה גם גוף מכירות בתל אביב.

"כדי להבין את מקור החדשנות בישראל, יש להכיר את התרבות המקומית", אמר ביצ'אמפ ופתח בסיפור מלפני שני עשורים: "ברוב חשאיות הגענו לארץ בראשונה, אני וצוות בכירים מהחברה ב-1998. זאת, לקראת רכישתנו את המימד החדש הישראלית".

המנוע של ארגונים

"החשאיות נדרשה כי נסחרנו באותה עת בבורסה, והיה חשש לשינוי בערך המניה, אם הרכישה תתפרסם. השתמשנו בשמות קוד, 'נמר', 'אריה', 'דב', ולא ציינו שמות משפחה. מה רבה הייתה הפתעתנו, כשיצאנו מנתב"ג, ולתדהמתנו ראינו ששלט היה פרוס על אוטובוס שקיבל את פנינו, שבו נכתב כי 'המימד החדש מתכבדת לארח בישראל את אנשי BMC לקראת בדיקת הנאותות בטרם רכישתה על ידי BMC'. כך הבנתי את התרבות המקומית".

בשנת 2013, אמר כי "הבנו שעלינו להמציא את עצמנו מחדש. החוזק שלנו בא לידי ביטוי בכמה מימדים: 10,000 לקוחות ארגוניים, 6,000 עובדים, ותק של 35 שנים, 500 שותפים, 400 פטנטים, 82% מלקוחות פורצ'ן 500 (Fortune 500) ומחזור מכירות שנתי של שני מיליארד דולר. עשינו כמה תהליכים של בניית ההיצע העתידי שלנו ללקוחות. מאז הפכנו לחברה פרטית אנו משקיעים משאבי ענק במחקר ופיתוח. אם לא היינו ממציאים את עצמנו מחדש – המצב היה קשה ורע".

בעידן החדש, סיכם ביצ'אמפ, "יש למנמ"ר תפקיד משמעותי. הוא המנוע של ארגונים בהם יש אנשים שצריכים לקבל אג'יליות, מהירות פיתוח והגעה לשוק, ו'על הדרך' – חיסכון בהוצאות. המסר שלי למנמ"רים קצר: חשוב דיגיטל, פעל – והיה שונה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים