איגוד האינטרנט הישראלי מצא: רוב האתרים של חברות הביטוח לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות

אתרי האינטרנט של חברות הביטוח הגדולות, ביניהן: מגדל, הראל, ביטוח ישיר, AIG, הפניקס ומנורה, אינם נגישים לאנשים עם מוגבלויות – כך עולה מבדיקה שערכו קבוצת המשימה של איגוד האינטרנט הישראלי ועמותת נגישות ישראל, העוסקת בקידום נגישות האינטרנט לאנשים עם מוגבלויות. האיגוד והעמותה אמנם לא פירטו אילו חלקים באילו אתרים היו ה"בעייתיים", אולם הגדירו את הממצאים כ"לא מחמיאים". לאור הבדיקה, נמסר, פנו איגוד האינטרנט ועמותת נגישות למנכ"לי חברות הביטוח, במטרה לעורר את מודעותם לנושא.

על פי תגובת ביטוח ישיר, למשל, ניתן להבין שהנושא נמצא בשלבי יישום: "חשוב לנו להנגיש את האתר לכל האוכלוסיה הרלוונטית ובשבועות האחרונים הגענו להסכם בנושא הנגישות עם העמותה על מנת לעמוד בתקן". גם חברת הביטוח הראל הגיבה לממצאים, ומסרה: "הראל נמצאת כיום כבר בתהליך הנגשה של האתר ופועלת לצורך קידום הנושא". מנורה: "ניתנה הנחיה לצוותי הפיתוח בכל בנית אתר חדש, להתאימו כאתר מותאם לבעלי מוגבלויות, ובאתרים הקיימים תתקיים התאמה בהדרגה". גם הפניקס ו-AIG הודיעו, כי הן תשקולנה בחיוב את הנושא. את תגובת מגדל לא ניתן היה להשיג עד למועד סגירת המהדורה.

בשנה האחרונה מבצעים שני הגופים בדיקות נגישות לאתרי אינטרנט במגזרים שונים. עד כה נבדקו אתרי משרדי ממשלה ורשויות מקומיות, קופות החולים, רשתות השיווק ובנקים. במרבית המקרים התגלה, כי בוני ומתחזקי האתרים לא לקחו בחשבון את בעלי המוגבלויות המשתמשים באינטרנט בעת הבניה והתחזוקה השוטפת.

"לקויות ראיה, שמיעה, קריאה, קשב ומוטוריקה – הן מנת חלקם של מעל למחצית מבני האדם בשל לקויות מולדות, כתוצאה ממחלה או פגיעה או כתוצאה מגיל מתקדם", אומר רימון לוי, נשיא איגוד האינטרנט הישראלי.

"כאשר אתר נגיש, זהו מצב של WIN-WIN. אתר נגיש מרוויח שיפור בתדמית, גידול בקהל הלקוחות, גידול ברווחיות, שיפור הנוחות ושביעות הרצון של הלקוחות ועמידה בדרישות החוק", אמר יובל וגנר, יו"ר עמותת נגישות ישראל. "איגוד האינטרנט ועמותת נגישות ישראל ישמחו לתת ייעוץ ותמיכה מקצועית לגופים המעוניינים להנגיש את אתריהם ולהתאימם לתקנים של ה-W3C.

"הוכח מעבר לכל ספק כי להנגשת אתרים ישנן גם תועלות כלכליות", מסבירה גילה גרטל, מנהלת קבוצת המשימה לנגישות באינטרנט. "אתר אינטרנט נגיש מעלה משמעותית את הדירוג במנועי החיפוש. בנוסף, כאשר האתר אינו נגיש יעדיפו אנשים מבוגרים ואנשים עם צרכים מיוחדים לקבל שרות פרונטלי או טלפוני הכרוכים בעלות תפעול גבוהות פי 10 מעלויות תפעול שרות אינטרנטי. Case Study שפורסם על ידי מכון התקנים הבריטי, מצביע על תועלות כלכליות של הנגשת ושדרוג של אתר חברת ביטוח בריטית גדולה. בין התוצאות המרשימות: עלייה של 30% בכניסה לאתר דרך מנועי החיפוש, עליה של 95% במספר הבקשות להצעות מחיר לביטוח חיים, כמו גם עליה של 90% במכירות ביטוח החיים באמצעות האתר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים