לקראת עונת הקניות: כמה נתונים על הצרכנים אונליין

מי קונים יותר ברשת - גברים או נשים? צעירים או מבוגרים? והאם החנויות המקוונות כבר עברו את החנויות הפיזיות?

עוד שנה של קניות אונליין. צילום אילוסטרציה: BigStock

בלק פריידי, ולאחריו סייבר מאנדיי, חגי הקניות האמריקניים, כבר מזמן עשו "עלייה" לישראל, ובשעות כתיבת שורות אלה רבים בוודאי מבלים בהרכבת סל קניות בהנחות מטורפות. חברות וחנויות בתחומים שונים מציעות לכבוד ימים אלה מבצעים, בעיקר אונליין.

אלא שבמקרים רבים, ההנחות בישראל אינן כמו בארצות הברית ובאירופה. כך, למשל, רשתות החשמל והאלקטרוניקה בארץ מציעות מבצעי בלק פריידי בהנחות נמוכות בהרבה מאשר באתרי המכירות הבינלאומיים הגדולים. כך או כך, מי שחשקה נפשו בצעצוע לחתול, בביגוד, בקוסמטיקה, באלקטרוניקה ומה לא… זה הזמן לחפש מציאות.

לקראת חגיגת הקניות פרסמו חברות טכנולוגיות מרכזיות בתחום שורה של נתונים מעניינים על המסחר אונליין בישראל ובעולם. כך, לפי נתונים של PayPal, היקף הרכישות המקוונות של הישראלים מוערך השנה ב-11.8 מיליון שקלים – עלייה של 18% בהשוואה לשנה שעברה. לפי מחקר שערכה ענקית התשלומים עם חברת Ipsos MORI ב-32 מדינות, מגמת הגידול צפויה להימשך גם ב-2017, וההערכות הן שהישראלים יקנו בהיקף של כ-13.5 מיליארד שקלים.

מנתונים שפרסמה ענקית המסחר eBay עולה כי ב-2015 חל גידול שיא של 20% לעומת 2014 בקניות של ישראלים, ושעוני פעילות הספורט ורמקולי הבלוטות' (Bluetooth) עומדים לכבוש את השוק הישראלי. עוד נמצא, כי כשליש מכלל הרכישות נעשו במובייל (32%).

הערכה: הצרכנים יהיו השנה חסכניים יותר

גם חברות השילוח נערכות לימי הקניות המטורפים, שנשלחים בהם מאות מיליוני משלוחים ברחבי העולם. לפי ההערכות של פדקס (Fedex), יירשם השנה בעונת הקניות גידול של 10% בכמות המשלוחים לעומת השיא בשנה שעברה, שעמד על 315 מיליון משלוחים.

לעומת זאת, SAS מעריכה, לפי מחקר שערכה באחרונה, כי הקונים בתקופת החגים השנה עשויים להיות חסכניים יותר ולפחות לא להעלות את הוצאותיהם בהשוואה ל-2015, מאחר שהם חוששים מה יהיה עם הכלכלה והתעסוקה. 65% מהצרכנים האמריקניים שהשתתפו בסקר ציינו שהם מתכננים להוציא על מתנות לחג סכום זהה לזה שהוציאו בשנה שעברה. עם זאת, גברים נוטים יותר מנשים להגדיל השנה את הוצאותיהם על מתנות החג, ובני פחות מ-40 אופטימיים יותר ומתכננים להגדיל את התקציב לעומת 2015.

לפי חברת האנליטיקה, גם השנה חיות המחמד הן הנהנות ביותר מנדיבות בעליהן, וגוברות על עמיתים לעבודה, שכנים, מורים ובייביסיטרים ברשימות המתנות. 29% מהנסקרים השיבו שהם יקנו מתנות לחתול או לכלב שלהם. המתנות הנפוצות ביותר הן כרטיסי מתנה, המככבים במקום הראשון אצל 67% מהמשיבים, וביגוד, צעצועים ומשחקים נמצאים הרחק במקום השני, עם 52%.

בלק פריידיי נחוג לא רק בקניות אונליין, אלא גם בקניות בחנויות הפיזיות, אבל נראה שאלה פוחתות והולכות. לפי המחקר של SAS, קניות מקוונות בקרב הצרכנים בארצות הברית יגדלו בקצב מהיר לעומת קניות בחנויות, ויעלו עליהן ב-10%, אך רוב הצרכנים ישתמשו בשני הערוצים. יותר מ-75% מהקונים השנה ירכשו מתנות באמצעות מחשב או מכשיר נייד, לעומת 70% שיקנו בדרך הישנה. 31% מכלל הצרכנים מתכננים לקנות באמצעות טלפון נייד או טאבלט, כאשר מספר זה קופץ ל-54% בקרב צרכנים בני פחות מ-30.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים