שי אוזון, One1: "הגשר לדיגיטל – חיבור בין ה-IT הקיים והחדש"

לדברי אוזון, מנכ''ל החברה, "אנו חיים בעיצומה של מהפכת מחשוב הענן, והיא משפיעה על קבלת החלטות בארגונים"

שי אוזון, מנכ"ל One1

"מהפכת הדיגיטל משנה דרמטית את אופן ההתנהלות של כולנו, בין אם כאנשים פרטיים ובין אם כעובדי ארגונים. האתגר המרכזי של מנמ"רים של ארגונים, הפוצחים במסע לעולם הדיגיטלי, הוא הצורך לגשר בין מערכות ה-IT שכבר קיימות בארגון – ובין פתרונות הדיגיטל החדשים", כך אמר שי אוזון, מנכ"ל One1.

אוזון דיבר במפגש בכירים שערכה החברה אמש (ב'). המפגש נערך במסעדת לומינה בתל אביב, בהשתתפות עשרות יועצי IT. "הדיגיטל והענן", אמר אוזון, "הם הקטר של שוק ה-IT", ופירט את שתי מגמות-על הטכנולוגיות הללו.

לדברי אוזון, "אנו חיים בעיצומה של מהפכת מחשוב הענן. המהפכה הזו משפיעה על קבלת החלטות בארגונים". שכבת הענן הראשונה, אמר, "היא שכבת התשתיות, והיא הבסיסית ביותר. השכבה השניה היא פלטפורמות מבוססות ענן, פלטפורמות פיתוח". השכבה השלישית, אמר מנכ"ל One1, "היא שכבת האפליקציות: אני רוצה לארוז את כל האפליקציות בקופסה אחת".

ארגונים, אמר אוזון, "נמצאים בלב ההתפתחות, שהוא השלב המכונה ההיברידי. יש מערכות רישוי קנייניות ויש אפליקציות חדשות. העולם הולך למקום היברידי: הוא לא רוצה לוותר על מה שיש לו היום, מערכות דוגמת ERP ,HR ,CRM. אבל מנגד, המנמ"ר רוצה חיבור בין המערכות החדשות ואלו הקיימות".

לדבריו, "אנו מאמינים שתוך 20 שנה נגיע למצב של טסלה (Tesla), בו עדכון למכונית מתבצע בזמן אמת. עד אז – השלב ההיברידי יהיה השולט".

לענות לצרכי המשתמש

אתגר המנמ"ר, אמר אוזון, "הוא לענות על צורכי המשתמש בארגון: סינכרון בין מערכות ה-IT, נקודת מגע אחת המחברת בין המערכות ותפיסה של ניהול המשתמשים בכלל המערכות – ממקום אחד. לא מעניין איפה הנתונים – אלא חשובה ההנגשה של היישומים".

פה, אמר אוזון, "נכנסים אינטגרטורים כמו One1, וזו הפריחה החדשה מבחינתם. כאשר העולם הולך לשני עולמות, של IT קיים וחדש, משימת האינטגרטורים היא לבנות אינטגרציה בין שני העולמות. יש מערכות IT קלסיות, יש מערכות חדשות, והמטרה היא שהן 'תדענה' לדבר אחת עם השנייה".

אוזון שרטט מיפוי של ארגונים, בהיבט רמת התלות שלהם במערכות IT. לדבריו, "לעתים התלות מועטה, אבל עדיין המחשוב מספק יתרון תחרותי. ומנגד – יש ארגונים נטולי תלות ב-IT. על כל ארגון לבחון אילו תהליכי עבודה הם אסטרטגיים עבורו".

"המטרה היא להתקדם בענן עם מערכות נגישות בכל מקום בכל עת, כך שיתקבל יתרון יחסי מבוסס IT. מאפיית לחם, לדוגמה, יכולה להחליט ליישם מערכת שתייעל את רצפת הייצור – כי זו תביא לה יתרון תחרותי – ובשלב הבא – על הטמעת מערכת CRM".

על פי אוזון, "ארגונים לא יילכו לעולם הדיגיטל אם הם לא יקבלו יתרון תחרותי בגינו. הטכנולוגיות היום מאפשרות ריבוי של אפליקציות, בלא כאב ראש. אפליקציות 'ענניות' הן הרבה יותר פשוטות לסינכרון".

"דרך חדשה לעשות עסקים"

הנושא השני בדברי אוזון היה הדיגיטל. "דיגיטל מתרחש לנגד עינינו: לחברת המוניות הגדולה ביותר, אובר (Uber), אין מוניות. לחברת המלונות הגדולה ביותר, Airbnb, אין מלונות. לענקיות המסחר המקוון אין חנויות. לדיגיטל יש הגדרות רבות, אולם זו הקולעת יותר לטעמי, היא שדיגיטל הוא דרך חדשה לעשות עסקים עם הלקוחות. אין ארגון שיכול להרשות לעצמו שלא להיות שם".

לדבריו, "יש כיום פלטפורמות פיתוח היברידיות כגון force.com ו-Service.now, שלנו יש חטיבות המתמחות בהן – המאפשרות פיתוח אפליקציות דיגיטליות בענן בצורה פשוטה ומהירה, כמו לגו. הן מעניקות רכיבי פיתוח, שמאפשרים להשתמש ברכיבי פיתוח קיימים ובכך לצמצם את משך הפיתוח. המטרה היא לא לרכוש יישומים, אלא להעניק לארגונים פלטפורמות המחברות ארגונים לעולם הדיגיטלי".

פה, אמר אוזון, "אנחנו נכנסים לתמונה. אנו יודעים לחבר את כל העולמות יחד. כאינטגרטור החזק ביותר בישראל בתחום ה-ERP ובפלטפורמות הפיתוח ההיברידיות, אנו מספקים פתרונות לתהליכי ארגונים – על ידי סינכרון המערכות, ניהול המשתמשים וצמצום כל כאב הראש הזה למנמ"רים".

"כל הדבר הזה המכונה הגשר הדיגיטלי", סיכם אוזון, "ייקח שנים רבות, כי החלפת המערכות תארך זמן רב. לכן, בעתיד הנראה לעין יהיה עולם IT חדש וישן. המטרה היא שילוב בין שני העולמות – בלא לפגוע בתהליכי הליבה העסקיים של הארגון".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים