"מימוש מסחר אלקטרוני זה לא רק אתר או אפליקציה"

"לצורך כך צריך גם מערכת, שמאפשרת לממש בזמן אמת את צרכי הארגון והלקוח", אמר אמנון פרוינד, מנהל המגזר הפיננסי בסאפ ישראל

אמנון פרוינד, מנהל המגזר הפיננסי בסאפ ישראל. צילום: פלי הנמר

"מימוש e-Commerce זה לא רק אתר או אפליקציית מובייל, אלא גם מערכת, שמאפשרת לממש בזמן אמת את צרכי הארגון והלקוח", כך אמר אמנון פרוינד, מנהל המגזר הפיננסי בסאפ (SAP) ישראל.

פרוינד דיבר בפאנל שעסק בשאלה "כיצד נקדם מסחר ושירותים מתקדמים בעידן של חידושים טכנולוגיים". הפאנל נערך במסגרת כנס וסיור לימודי שקיים באחרונה פורום המנמ"רים והמנכ"לים C3 מבית אנשים ומחשבים בבארי, בירת חבל פוליה שבדרום איטליה. מנחה הפאנל היה רונן זרצקי, מנכ"ל BSD IT, והשתתפו בו מנמ"רים ממגזרים שונים של המשק ומנהלי חברות IT שעובדות עם הענף. את הכנס כולו הנחה פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים.

לדברי פרוינד, "העידן הדיגיטלי ללא ספק מציב את הצרכן במרכז. הוא חשוף למידע רב, בעל יכולות השוואה והבנה רבות מבעבר ומצפה לתהליכי מכירה, שירות, שיווק וכמובן סחר שקופים, מהירים ומותאמים אישית".

הוא אמר ש-"סאפ נותנת מענה לאתגרים אלה באמצעות פלטפורמת SAP Hybris Commerce, שמטפלת בכל שלבי התהליך הדיגיטלי – החל מהמכירה ועד לרמת הלקוח הבודד".

בהתייחסו לנושא העיר החכמה הוא אמר ש-"הנוחות והפרסונליזציה באות לידי ביטוי גם בהתאמת שירותים מוניציפאליים לתושבים ולמבקרים". לדברי פרוינד, "עבור הערים החכמות, סאפ מפתחת פתרונות קצה מבוססי מידע בזמן אמת. למשל, תיירים שנהנים ממידע זורם ועדכני בזמן אמת אודות פעילויות שמעניינות אותם, בהתאם לפרופיל האישי שלהם".

מאיר מושקה, מנמ"ר אורמת

מאיר מושקה, מנמ"ר אורמת

פרוינד מנה פתרונות נוספים של סאפ בתחום זה, כמו אפליקציות לעולם התחבורה הציבורית, וניהול עומסי תנועה "גם באמצעות ניצול התשתיות העירוניות, כגון מצלמות ומערכות שליטה ובקרה, לניתוב תנועה בדרכים עירוניות".

"לעשות הרבה מעבר כדי לשמר את הלקוח"

מאיר מושקה, מנמ"ר אורמת, ציין כי מערכות המידע שפיתח ה-IT בחברה מעניקות שירות ללקוחות הפנימיים שלה ברחבי העולם בשני מישורים: "שימוש בבקרים מתוכנתים וסנסורים; ובקרה אוטומטית על ידי בקרים מתוכנתים שמחוברים למכשירי מדידה וסנסורים – רעידות, טמפרטורה, לחץ, ספיקה, תפוקה וגילוי אש. הנתונים מועברים למערכת שמנוטרת באופן רצוף על ידי מפעילים, כמו גם למערכת היסטורית, שמסייעת לבצע ניתוחים שונים, כגון של Big Data. בנוסף, יש לנו מערכות לקליטת נתונים ודיווח תקלות, שגורמות לשליחת מייל לגורם הרלבנטי ומשתמשות במכשירים ניידים לאיסוף נתונים מהשטח".

אלון כהן, מנכ''ל אוטופונט. צילום: קובי קנטור

אלון כהן, מנכ"ל אוטופונט. צילום: קובי קנטור

"בעולם הדיגיטלי, הצרכן יכול בכל רגע נתון לבחון חלופות, לקבל החלטות ולרוץ למתחרים. הארגון מחויב לעשות הרבה מעבר על מנת לשמר אותו", אמר אלון כהן, מנכ"ל אוטופונט.

לדבריו, "פתרונות החברה מספקים טכנולוגיות כדוגמת FreeForm / Docomotion, שבאמצעותם ניתן לייצר ערוץ תקשורת תפעולי או שירותי ומכירתי עם הלקוחות הקיימים והעדר תלות ב-IT ובמשאבי פיתוח לצורך תפעולו".

"התקשורת הדיגיטלית", הוסיף כהן, "מאפשרת גמישות תפעולית ומהווה מכפיל כוח עסקי עם הלקוחות".

הוא הוסיף כי "ארגונים רבים בישראל מיישמים את הטכנולוגיות שלנו לצורך בידול תחרותי". ביניהם ציין כהן את כלל ביטוח, זאפ והסוכנות היהודית, שבה המערכות מייעלות את תהליך קליטת העולים.

הנגשת שירותים ברעננה

משתתפת נוספת בפאנל הייתה ענת זטלנד, מנהלת מחלקת מערכות מידע באגף התקשוב ומערכות המידע של עיריית רעננה. היא ציינה ש-"ראש העיר רואה בעיר חכמה כלי להנגשת השירותים לתושבים, כדי לצמצם עד מאוד את ההגעה שלהם למשרדי העירייה ולאפשר להם לצרוך שירותים אונליין מבלי להגיע פיזית ליעד".

"בנינו תוכנית עבודה להנגשת כל שירותי העירייה באינטרנט", אמרה זטלנד. "היעד שהוגדר, שמשתלבים בחזון העירייה הירוקה שלנו, הוא אפשרות ביצוע כל פעולה שמתבצעת פרונטלית ביחידות השונות. הנושא זוכה לתעדוף מקברניטי העיר, בהיבטים של כוח אדם ותקציב".

עוד ציינה זטלנד ש-"במסגרת תוכנית העבודה נבנו מודלים של BI, כדי לסייע לקברינטי העיר לקבל החלטות, בהתבסס על מערת של Qlik View. המודלים משלבים נתונים מבסיסי נתונים שונים, ומאפשרים ניתוח רב מימדי של הנתונים וקבלת החלטות בהתאם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים