אינסטגרם הופכת גם לזירת קניות

הרשת החברתית, אשר לה כחצי מיליארד משתמשים, מעוניינת להקל על קונים פוטנציאליים ללמוד על מוצרים וכן לרכוש אותם מתוך הפלטפורמה שלה, ממש מהתמונה עצמה ● מוכנים לעשות קצת שופינג?

תוספות וחידושים. אינסטגרם

אינסטגרם (Instagram) – שנמצאת כיום בבעלות פייסבוק (Facebook) – הוסיפה החל מהשבוע (ג') תכונה מיוחדת בעבור חברות קמעונאיות, שתאפשר להן להוסיף מחירים לעד חמישה פריטים בפוסט אחד. לחיצה על הפריט תמשוך דף נפרד בתוך האפליקציה, שבו יופיע מידע נוסף על המוצר. הדף יכלול גם קישור ישירות לאתר הנייד של קמעונאית, שבו נמכר המוצר באופן מקוון.

כפיילוט עכשווי נבדקת התכונה החדשה על ידי 20 מותגים, הכוללים בין השאר את Kate Spade ,Jack Threads ו-J.Crew, כשלפחות בתחילה הפרויקט אינו כרוך בחלוקת ההכנסות בין אינסטגרם והקמעונאיות הללו.

אינסטגרם טוענת שהיא רק מעניינת באיסוף נתונים על המערכת החדשה, אבל יש להניח כי רכישות מתוך הפלטפורמה פירושן גם השתהות של המשתמשים ביישום, מה שיכול לאפשר לרשת לגבות מחירי פרסום גבוהים יותר.

הרשתות החברתיות מוסיפות מכירות דרך הפלטפורמות

עד היום ניסתה רק חברת צד שלישית אחת בשם Curalate דבר דומה ברשת החברתית, אך זו הפעם הראשונה שבה אינסטגרם עצמה משיקה כלי שכזה. המהלך מגיע לאחר שפינטרסט (Pinterest) העלתה כפתור לקנייה ישירה ברשת החברתית שלה, וכשרשתות חברתיות אחרות, כולל פייסבוק וטוויטר (Twitter), החלו לבדוק לחצנים דומים גם הן.

לרשת המצייצת המהלך לא כל כך הצליח – כמיטב המסורת כשנמצאים בירידה – וטוויטר ויתרה בסופו של דבר על לחצן הקניות שלה. אבל אינסטגרם מאמינה ברשת החברתית הצבעונית ומבוססת הצילומים שלה, שזו תתאים במיוחד לסוג כזה של תוספת שירותים, שיאפשרו לאנשים לגלות ואף לקנות מוצרים חדשים אצלה.

"אתה עשוי אפילו לא לדעת שאתה מחפש באינסטגרם, אבל אתה צורך פיד הכולל את החברים שלך, המשפחה שלך, תחומי העניין שלך", אמר וישל שאה, מנהל המוצרים והפרסום של החברה שהוסיף וטען כי, "זה, בשילוב עם הזנה ויזואלית ביותר, מגיש את עצמו לגילוי באופן מוצלח ביותר".

להתרגל לקנות מוצרים במכשירים

"אנחנו מתכוננים לניידים בהחלט. המסע של הלקוחה איתנו מתחיל בטלפון הנייד שלה. אנחנו בהחלט עושים כל שביכולתנו כדי לשרת אותה במסע הזה", אמרה מרי ביק, סגנית נשיא בכירה וראש מנהל השיווק ב-Kate Spade.

המעבר של הצרכנים לרכישות בניידים אכן מתקיים, אבל מותגים עדיין נתקלים בקשיים מסוימים לגרום לגולשים להתרגל לקנות מוצרים באמצעות המכשירים שלהם. המחקר הפנימי שערכה אינסטגרם מצא שרק 21% מהאנשים ירכשו דבר מה בתוך יום מרגע שנחשפו אליו, גילו אותו והתעניינו בו; הרוב המכריע יהרהר על ההחלטה למשך יום או יותר.

למכור בלי כפתור קנייה ישיר

אנשים חוקרים מוצרים בטלפונים שלהם, אבל על פי רוב לא קונים שם, אמר ג'יימס קוורלס, סמנכ"ל מונטיזציה באינסטגרם. כמחצית מהמשתמשים של הרשת החברתית המצולמת עוקבים אחרי בתי עסק וחברות, ו-60% נוהגים ללמוד על מוצרים דרך אינסטגרם, פירט קוורלס שהסביר כי החברה בחרה שלא להוסיף כפתור ספציפי לרכישה ישירה, כמו המתחרות, משום שהיא רוצה לאפשר למשתמשים את היכולת לחקור יותר לפני שיחליטו לרכוש את המוצר.

"אנחנו מקווים שזה יספק לקמעונאיות יותר ויותר ראיות לכוחו של הציבור באינסטגרם", אמר קוורלס.

בסופו של דבר מקווה אינסטגרם ולהמליץ לחברי הרשת על מוצרים בהסתמך על מה שמשתמשים אחרים חיבבו, ולאפשר למשתמשיה לשמור תוכן או מוצרים בחשבונם, אמר קוורלס.

כמו כן היא מקווה להרחיב את התכונה החדשה אל מחוץ לארצות הברית, להוסיף אותה באזורים שונים באפליקציה, כמו למשל באגף Explore או ב-Stories, ולמצוא דרכים לשלב את התכונה החדשה במוצרים שמתפרסמים במודעות שמופיעות בה, או במלים אחרות – לגרום לנו הלקוחות הפוטנציאליים לקנות עוד ועוד ועוד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים