יבמ ואפל ישלבו כלים של ווטסון ב-iOS

שתי הענקיות הכריזו על סביבת הפיתוח IBM MobileFirst for iOS, שמציעה יכולות דוגמת ניהול שיחה ועיבוד קוגניטיבי

ווטסון של יבמ ב-iOS של אפל. צילום: אתר יבמ

יבמ (IBM) ואפל (Apple) יציעו למפתחים יכולת לשלב בין אפליקציות מובייל ארגוניות שעובדות על מערכת ההפעלה iOS לווטסון (Watson), על מנת לבצע משימות קבלת החלטות באיכויות ובהיקפים רחבים במיוחד. החברות יאפשרו לשלב במערכת הארגונית את סביבת הפיתוח IBM MobileFirst for iOS, עם יכולות דוגמת ניהול שיחה ועיבוד קוגניטיבי.

סביבת MobileFirst for iOS, כמו גם אפליקציות iOS ייעודיות של יבמ, מאפשרות למגוון רחב של ממשקי תכנות הזמינים בסביבה הקוגניטיבית של ווטסון להשתלב ביישומים ובתהליכים שונים. כך, למשל, אינטראקציות בדיבור, המתאפשרות בעזרת ווטסון, סוללות את הדרך לשליטה קולית באפליקציות המבוססות על iOS 10. השילוב בין ווטסון, iOS 10 וסל השירותים של יבמ מאפשר לאפליקציות לתמוך באינטראקציה בדיבור אנושי רגיל.

"מסייע דיגיטלי לעולם העסקים"

לדברי מחמוד נגשינה, מנהל שיתוף הפעולה עם אפל ביבמ, "השילוב בין כוחו של ווטסון למסגרת החדשה לטיפול בדיבור, שזמינה ב-iOS 10, מאפשר יכולות אינסופיות. מדובר במסייע דיגיטלי לעולם העסקים, שמותאם לתהליכים ארגוניים".

כך, למשל, טכנאי שירות העושה שימוש באפליקציית Find & Fix המשולבת עם ווטסון יכול לתקשר בדיבור עם האפליקציה במקביל לטיפול בציוד בשטח, בעבודה הדורשת שימוש בשתי ידיו, או תוך כדי נהיגה מקריאת שירות אחת לזו הבאה אחריה. בשיחה כזאת יכול הטכנאי לבקש הנחיות קוליות או הצעות לפתרון בעיות מוגדרות. זאת, מאחר שהאפליקציה ניגשת לספרי התיעוד וההדרכה של מערכות טכנולוגיות מתקדמות, או משתמשת בתובנות הנשענות על קריאות שירות קודמות של טכנאים אחרים, ומציעה דרכים לפתרון הבעיה.

השירותים של ווטסון מוצעים באמצעות סביבת הענן של יבמ. כך ניתן יהיה לשלב יכולות קוגניטיביות חדשות עתידיות אל תוך אפליקציות שפועלות בסביבת MobileFirst ל-iOS, גם לאחר הפריסה וההפעלה של האפליקציות האלה על ידי אנשי השטח.

ביבמ אומרים שמשתמשים באפליקציות MobileFirst ל-iOS, במגוון רחב של תחומי משק ותעשיה, יוכלו לקבל מעתה מידע עשיר ורלוונטי יותר, וכך להחליט החלטות חכמות יותר. בין היתר, הדבר רלוונטי לדיילים בחברות תעופה, שעושים שימוש באפליקציית Passenger + המשופרת בעזרת כלי ווטסון, ויוכלו להכיר את הנוסע שניצב מולם ולהציע לו טיפול אישי ורלוונטי יותר להעדפותיו. הם יוכלו, למשל, לשדרג לקוחות שמפגינים רמה גבוהה של נאמנות לחברת התעופה ונוטים להמליץ עליה ברשתות חברתיות.

דוגמה נוספת לשימוש באפליקציות משולבות באות מתחום המכירות הקמעוניות. נציג מכירות יוכל לקבל תמונה מרוכזת של פעילות הלקוח ברשתות חברתיות, בבסיס הנתונים של עסקות קודמות ובדו"חות מוצרים על מנת להבין את נטיות הרכישה שלו ולהציע לו מוצרים רלוונטיים. יועצים פיננסיים שעושים שימוש באפליקציית Trusted Advice, בה שולבו יכולות ה-Deep Learning של ווטסון, יוכלו לחפש ולנתח מגמות בשוק על בסיס נתונים היסטוריים. על פי הענק הכחול, כך הם יוכלו להציג בפני הלקוחות המלצות השקעה בצורה טובה יותר.

הכותב הינו שליח אנשים ומחשבים לכנס Wow של יבמ.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים