סערה בעמק הסיליקון סביב התרומה של פיטר ת'יל לטראמפ

שותפו של ת'יל לאקסלרטור YC והמנכ"ל לשעבר של Reddit התבטאו בחריפות נגד התרומה שהרים לקמפיין של המועמד הרפובליקני, שעומדת על 1.25 מיליון דולר

פיטר ת'יל. צילום: יח"צ

עמק הסיליקון אוהב לסלוד מהמועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית, ובמקביל אוהבים בכיריו לתמוך במוצהר ביריבתו הדמוקרטית. נראה שזאת הסיבה שהחלטתו של פיטר ת'יל, מייסד PayPal, לתרום לדונלד טראמפ מביאה לתגובות צוננות, שלא לומר סערה, בתעשיית ההיי-טק.

ת'יל תרם עבור הקמפיין של המועמד מעורר המחלוקת סכום של 1.25 מיליון דולר. הוא אף דיבר בעד טראמפ בוועידה של המפלגה הרפובליקנית, שהתקיימה בקיץ. "הוא רץ כדי להוביל אותנו חזרה לעתיד מזהיר", אמר ת'יל על המתמודד שבו הוא תומך בכנס, והוסיף: "הלילה אני דוחק בכל עמיתי האמריקנים לקום ולהצביע בעבור דונלד טראמפ".

אלא שדבריו נפלו על אוזניים ערלות ובכירי ההיי-טק, בהם טים קוק, מנכ"ל אפל (Apple), ומארק בניוף, מנכ"ל Salesforce, התאגדו על מנת לסייע לבחירתה של יריבתו, הילרי קלינטון הדמוקרטית. על פי נתונים של חברת Crowdpac, בכירי ההיי-טק תרמו לקלינטון בסך הכול שמונה מיליון דולר, לעומת 300 אלף לטראמפ (לפני תרומתו של ת'יל).

איש שנוי במחלוקת בעמק הסיליקון

זוהי לא הפעם הראשונה שבה ת'יל מסייע למועמד רפובליקני: הוא תרם שני מיליון דולר לקרלי פיורינה, לשעבר מנכ"לית HP, כשזו עוד הייתה במרוץ על המועמדות של המפלגה לנשיאות.

לאחר היוודע דבר התרומה לטראמפ אמר עליו המנכ"ל לשעבר של Reddit כי הוא מסייע "להפצת שנאה ואלימות". בכיר נוסף שהתבטא נגד התרומה של ת'יל הוא סם אלטמן, שותפו לאקסלרטור YC, אחד הגדולים מסוגו בעמק הסיליקון. הוא צייץ בחשבון הטוויטר (Twitter) שלו כי עמדותיו של טראמפ הן "איום בלתי מתקבל לאמריקה", אולם הוסיף כי הוא לא ייפרד מת'יל משום שזה יהיה "שלב מסוכן בדרך למטה" – או, כפי שהוא כינה זאת, "Start down".

ת'יל, שהיה בין מייסדי PayPal והסטארט-אפ Palantir, שהוא משמש כיו"ר שלו, נחשב כדמות שנויה במחלוקת בעולם ההיי-טק – למרות מעמדו המכובד, בין השאר כחבר במועצת המנהלים של פייסבוק (Facebook).

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים