רשימה מרשימה של בכירי היי-טק יוצאת נגד דונלד טראמפ

בכירים בתעשייה יצאו במכתב יוצא דופן המצהיר פומבית על התנגדות למועמד המפלגה הרפובליקנית לנשיאות ארצות הברית ● המכתב לא מביע סתם סלידה מהנציג השמרני, אלא מתייחס לחתירתו נגד מהות ההיי-טק והסכנה לשגשוגו באם ימונה לנשיא

קיבל רוח גבית מפוטין בבחירות 2016? דולנד טראמפ. צילום: BigStock

המירוץ לנשיאות והמתחרה המושמץ ביותר בו, דונלד טראמפ, זכו בתקופת הפריימריז למעט התייחסות מצד חברות מובילות בתעשיית ההיי-טק. היו אמנם כמה משקיעים שהתייחסו אל טרמפ בטוויטר (Twitter) – שם היה המועמד שנוי במחלוקת פעיל במיוחד – אולם הקמפיין שלו זכה בתרומות מינימליות בלבד מעמק הסיליקון.

עכשיו עם סיום הקמפיין, לעומת זאת, יוצאים רבים מהמנכ"לים במכתב פתוח הכולל אמירות בגנות המועמד המשוער של הרפובליקנים לנשיאות ארצות הברית.

"הקשבנו לדונלד טראמפ בשנה האחרונה והגענו למסקנה: טראמפ יהיה אסון בעבור החדשנות. החזון שלו עומד כנגד חופש חילופי הרעיונות, התנועה החופשית של האנשים ומעורבות פרודוקטיבית עם העולם החיצון, הקריטית לכלכלה שלנו ואשר מספקת את הבסיס בעבור חדשנות וצמיחה", צוין במכתב שעליו חתומה רשימה מרשימה של מנהלים בכירים מעמק הסיליקון, ביניהם אנשי מפתח מהחברות Slack ,Twilio ,Reddit, טוויטר, Yelp, ועוד.

הגיוון של אמריקה הוא כוחנו

המכתב יוצא כנגד עמדותיו של טרמפ בנוגע להגירה ולאינטרנט חופשי ופתוח, וטוען כי להצעות המדיניות של המועמד תהיה השפעה שלילית על תעשיית ההיי-טק.

הקבוצה, שכוללת מנכ"לים, משקיעים ויועצי מדיניות, טוענת שהגירה מעודדת יזמות, וציינה כי 40% מחברות הפורצ'ן 500 (Fortune 500) מושתתות על מהגרים וילדי מהגרים. "אנו מאמינים כי הגיוון של אמריקה הוא כוחנו", נאמר במכתב.

מנהיגי ההיי-טק גם חולקים על דבריו של טראמפ בנוגע לצורך לסגור את האינטרנט. בדיון רפובליקני שהתקיים בסתיו שעבר אמר טראמפ שהוא ישקול סגירת גישה לאינטרנט במדינות שאמריקה במלחמה איתן.

"אני בטח לא רוצה לתת לאנשים שמעוניינים להרוג אותנו ולהרוג את אומתנו, להשתמש באינטרנט שלנו", אמר טראמפ בזמנו. המכתב אומר כי הצעה כזו מדגימה "גם שיפוט לקוי וגם בורות בכל הכרוך בדרך שבה טכנולוגיה עובדת", וכי היא ממחישה את הנטייה של טראמפ לצנזורה.

פייסבוק וגוגל לא מעורבות

למרות שהמכתב הפתוח חתום על ידי כמעט 150 אנשים, חלקם של המועסקים בכמה מחברות ההיי-טק הגדולות – למשל, פייסבוק (Facebook), אפל (Apple), וגוגל (Google) – דל בו במיוחד.

וינט סרף מגוגל חתום, אבל הוא מופיע פשוט בתור "חלוץ אינטרנט" ולא כעובד הענקית ממאונטיין ויו; מייסד אפל, סטיב ווזניאק – מבקר חריף של טראמפ – הוסיף גם הוא את שמו לרשימה; ואילו רק עובדת פייסבוק נוכחית אחת, סמנכ"לית עיצוב המוצר, מרגרט סטיוארט, חתומה על המכתב. הבוס שלה, מארק צוקרברג, לא הצטרף.

מייסד ומנכ"ל פייסבוק העביר ביקורת עדינה על טראמפ בכנס F8 של החברה, שעסקה בדיוק באותן הנקודות המודגשות במכתב, אלא שצוקרברג התמודד בעצמו עם ביקורת על רקע הטענות כי פייסבוק צנזרה כלי תקשורת אשר להם מיוחסת עמדה שמרנית.

היעדרם של מנהיגי גוגל ופייסבוק מהמכתב מונע ככל הנראה מהרצון של החברות להישאר ניטרליות בכל הנוגע באירועים פוליטיים. למרות הביקורת המוסווה של צוקרברג על טראמפ, הענקית ממנלו פארק נשארה נותנת החסות לוועידות הלאומיות הן של הדמוקרטים (DNC) והן של השמרנים (RNC), וגם גוגל תורמת חסות כספית ל-RNC.

בשיתוף פעולה עם קבוצת Yelp

גם בלי תמיכה מבכירים מובלים כמו צוקרברג וטים קוק, רשימת התומכים של המכתב מגוונת ודרמטית, וכוללת למשל פרופסור מהמכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס (MIT), כמו גם את יו"ר רשות התקשורת הפדרלית (ה-FCC) לשעבר, לצד מנכ"לים גדולים ומשקיעים מפורסמים.

המכתב פורסם גם בחשבונות ה-Medium של כמה מן החותמים, כולל של סגן נשיא Yelp למדיניות ציבורית, לות'ר לאו. על המכתב חתום גם מנכ"ל Yelp, ג'רמי סטופלמן, ומייקל סטופלמן, סגן נשיא בכיר להנדסה של החברה. אבל לאו טוען כי Yelp לא הובילה את היוזמה לכתוב את המכתב – ליתר דיוק, הוא נכתב בשיתוף פעולה על ידי הקבוצה.

גם חתימותיהם של כמה מתומכיה הבולטים ביותר של הילרי קלינטון בעמק הסיליקון מופיעות במכתב. למשל, מנכ"ל Joyus, סוהינדר סינג קסידי, ויו"ר ההנהלה של Hyperloop One, שרבין פישאבר, שכל אחד מהם אירח אירועי גיוס כספים גדולים בעבור קלינטון.

כן לתדלוק הזדמנויות, שגשוג ומנהיגות

"אנו מתנגדים למועמדותו המפלגת של דונלד טראמפ ורוצים מועמד שמחבק את האידאלים שבנו את תעשיית הטכנולוגיה של אמריקה: חופש הביטוי, פתיחות לאנשים חדשים, שוויון הזדמנויות, השקעות ציבוריות במחקר ובתשתיות וכיבוד שלטון החוק. אנו מאמצים חזון אופטימי בעבור מדינה מכילה יותר, שבה חדשנות אמריקנית ממשיכה לתדלק הזדמנויות, שגשוג ומנהיגות", קבע המכתב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים