"איבדנו את היזם החשוב ביותר של מדינת ישראל"

ראשי תעשיית ההיי-טק בישראל ובכירים בענף בעולם מבכים את פטירתו של שמעון פרס ● לדבריהם, פרס היה "אדם בעל חזון, מודל לחיקוי לכולנו ואיש שפעל רבות לקידומה של אומת הסטארט-אפ"

שמעון פרס. הערך הנקרא ביותר. צילום: דיוויד שיינקבון, ויקיפדיה

בכירים בהיי-טק בישראל ובעולם פרסמו היום (ד') דברי תנחומים בעקבות פטירתו של שמעון פרס, לשעבר הנשיא וראש הממשלה.

פרס הלך הלילה לעולמו בבית החולים שיבא בתל השומר, בגיל 93, לאחר שלפני שבועיים עבר אירוע מוחי. לצד הפעילויות המדיניות והביטחוניות שלו, היה פרס מגדולי המקדמים של ההיי-טק הישראלי בעולם.

טים קוק, מנכ"ל אפל (Apple), שנפגש עם פרס במהלך ביקורו האחרון בישראל, כתב בחשבון הטוויטר (Twitter) שלו: "ניחומים לאזרחי ישראל על לכתו של שמעון פרס, אדם בעל חזון שמאמציו למען השלום לעולם לא יישכחו".

שמעון פרס מבקר במפעל אינטל בקריית גת. צילום: סיון פרג'

שמעון פרס מבקר במפעל אינטל בקריית גת. צילום: סיון פרג'

ג'ון צ'יימברס, יו"ר סיסקו (Cisco) העולמית, שאף הוא נפגש עם פרס כשהגיע לארץ, לפני מספר חודשים, ספד לו היום: "פרס היה מהמנהיגים הגדולים בזמננו. הוא האמין בשלום, שוויון ומתן הזדמנות שווה לכל אדם ואדם באשר הוא. העולם איבד היום מנהיג גדול, אדם בעל חזון ובעיקר חבר. מחשבותיי ותפילותיי עם משפחתו של פרס, חבריו ועם ישראל. אתגעגע אליו מאוד". צ'יימברס יגיע להלוויית פרס.

אורן שגיא, מנכ"ל סיסקו ישראל, ציין כי "פרס היה מודל לחיקוי לכולנו. איבדנו היום את היזם החשוב ביותר של מדינת ישראל, האיש שגילם במעשיו את רוח אומת הסטארט-אפ. זה שתמיד עודד אותנו לחשוב קדימה, לחלום, להאמין, להעז ולחדש. אלה המורשת והצוואה שהוא השאיר לנו. נמשיך להעז ולחלום".

"איש יוצא דופן גם בתחום הטכנולוגי"

מקסין פסברג, מנכ"לית אינטל (Intel) ישראל, אמרה ש-"מה שנותר אחרי לכתו של אדם הוא חזונו. פרס היה איש חזון יוצא דופן גם בתחום הטכנולוגי. עוד לפני יותר מעשור הוא זיהה את החשיבות של הננו-טכנולוגיה, הגדיר אותה כעתיד של מדינת ישראל והשקיע בתחום באופן חסר תקדים. מדי שנה, בוועידת הנשיא שיזם, הוא הציג לראווה את מיטב חידושי הטכנולוגיה הישראלית. פרס היה נביא מעצמת ההיי-טק ואדם שידע לקרוא את המפה הטכנולוגית לעתים טוב יותר מהעוסקים בתחום. אירחנו אותו במפעלנו בקריית גת, כדי להראות לו כיצד אנחנו מגשימים את חזונו. היה שלום, שמעון, תחסר לכולנו".

לדברי שלומי פרייס, מנכ"ל נט-אפ (NetApp) ישראל, "העולם איבד מדינאי אגדי אמיתי. פרס היה מאושיות מדינת ישראל, אותה עזר להקים ולהנהיג, והיה קול עיקש למען השלום. הוא היה בין הבכירים שפעלו רבות למען ההיי-טק הישראלי ולקידומה של אומת הסטארט-אפ".

פרייס ציין כי "פרס נפגש עם רבים מראשי התעשייה העולמית שהגיעו לישראל, ביניהם טום מנדוזה, סגן יו"ר נט-אפ העולמית, שהגיע לכאן לפני כשלוש שנים. פרס טען בפניו שהטכנולוגיה וההיי-טק הם אלה שיקדמו את השלום, ושבאמצעותם יכולה ישראל לסייע לשכנותיה. בנוסף, הוא הסביר שיותר משישראל מובילה את הטכנולוגיה, הטכנולוגיה עשויה להוביל אותה. זה הדבר הכי חזק והכי חכם שיש לנו".

מימין: שלומי פרייס, מנכ"ל נט-אפ ישראל; שמעון פרס; טום מנדוזה, סגן יו"ר נט-אפ העולמית; מארק מונטייל, סגן נשיא האחראי על אזור דרום אירופה; ודיוויד גינג'ל, סגן נשיא לענייני שיווק אזורי

מימין: שלומי פרייס, מנכ"ל נט-אפ ישראל; שמעון פרס; טום מנדוזה, סגן יו"ר נט-אפ העולמית; מארק מונטייל, סגן נשיא האחראי על אזור דרום אירופה; ודיוויד גינג'ל, סגן נשיא לענייני שיווק אזורי

"זכיתי לפגוש מנהיג אמיתי", הוסיף, "והספיק לי לשהות במחיצתו רק שעה אחת כדי להבין את יכולתו המדהימה להוביל חזון. לקחתי הרבה מהאיש שידע לדבוק בדרכו ובדעותיו גם בימים קשים וגם למול התנגדויות מבית, מתוך אמונה בחזון. נט-אפ העולמית מצטרפת למדינת ישראל באבל על מותו ואנחנו מוסרים את תודתנו לפועלו בחייו".

דיוויד אסיא, מייסד משותף ויו"ר מועצת המנהלים של מג'יק, אמר כי "שמעון פרס היה מדינאי ענק, אחרון דור הנפילים, בעל חזון מדהים בכל התחומים. בין היתר, הוא התעניין בננו-טכנולוגיה לעולם מדעי המוח, ובכלל בעולם ההיי-טק".

בין מספידיו של פרס הייתה קרין מאיר רובינשטיין, מנכ"לית IATI – האיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות. היא מסרה, בשם ההנהלה ומועצת המנהלים של האיגוד, כי "נזכור אותו תמיד כמי שקידם, על פני עשורים רבים, את תעשיות ההיי-טק ומדעי החיים בישראל, קיים קשרים הדוקים עם התעשייה ועודד בדרכים רבות את החשיבה החדשנית והיזמית העומדת בבסיסה".

לדבריה, "ל-IATI הייתה הזכות לארח את פרס באירועי תעשייה שונים ולשמוע מפיו דברים מעוררי השראה על עתיד ישראל".

ג'ימי ויילס, מייסד ויקיפדיה (Wikipedia), ישתתף בהלווייתו של פרס, שתיערך ביום ו' בחלקת גדולי האומה בהר הרצל בירושלים. לדבריו, "אני עצוב על האובדן של האיש הגדול הזה, שהיה השראה לכולנו, שהאמין בכל ליבו, פעל, חלם ולעולם לא ויתר על הפיכת העולם למקום טוב יותר לכולם".

הוא אמר כי "אני זוכר את הפעם הראשונה שנפגשנו. זה היה בדאבוס והיא ביקש ממני להסביר לו על ויקיפדיה. חשבתי, שלא בצדק, שבגלל גילו הוא עלול לא להבין את עולם הטכנולוגיה והקהילות המקוונת. אך להפך – הוא הבין בזריזות, שאל שאלות ונתן לי תובנות רבות. הוא יחסר לכולנו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים