רענן ביבר, פוג'יטסו ישראל: "נחולל רעידת אדמה יפנית בארץ"

ביבר, המקים בימים אלה את פעילות ענקית ה-ICT היפנית, מגייס עשרות עובדים השנה וב-2017 ● לדבריו "הטרנספורמציה הדיגיטלית היא כאב ראש גדול עבור המנמ''ר"

רענן ביבר, מנכ''ל פוג'יטסו ישראל. צילום: יניב פאר

"האתגר המרכזי של המנמ"רים כיום הוא להיערך ולסייע בביצוע המהפכה הטכנולוגית הרביעית – הפיכת הארגון לדיגיטלי בעידן של כלכלה דיגיטלית. הרעיון בבסיס המהפכה הוא לא רק לבצע את תהליך הטרנספורמציה הדיגיטלית למידע מוצרים ולשירותים, אלא גם לאפשר לארגון להגיע ללקוחות בערוצים החדשים, בהם הם נמצאים –  ולסייע בפיתוח מוצרים ושירותים חכמים יותר. צריך לדעת לטפל במידע הדיגיטלי שנוצר וזה דורש שינוי תפיסתי בקרב אלה שהתבססו עד היום במערכות המסורתיות, דוגמת ה-ERP וה-CRM", כך אמר רענן ביבר, מנכ"ל פוג'יטסו (Fujitsu) ישראל.

ביבר עזב את תפקידו כמנכ"ל VMware ישראל בספטמבר 2015, לאחר שמונה לתפקיד ב-2012.

ביבר היה מראשוני דל (Dell) בישראל ושימש מנכ"ל הסניף הישראלי של החברה משך עשור, מאז 1999 (ב-1998 התחילה פעילות החברה בישראל עם מוטי ברק כמנהל ערוצי השיווק וההפצה שלה). ב-2008 קודם ביבר ומונה למנהל האזורי של ישראל וטורקיה ב-דל והחל מ-2010 שימש בתפקידים שונים ב-דל באירופה. לאחר שחרורו מצה"ל כקצין בחיל הקשר, עבד במוטורולה (Motorola) בתחום תקשורת נתונים, לאחר מכן כמנהל אגף מערכות יוניקס בנציגות של HP בישראל ולאחר מכן ששימש כמנכ"ל באחת החברות מקבוצת אמת מיחשוב.

בימים אלה הוא שוקד על הקמת הסניף הישראלי של ענקית ה-ICT היפנית ומבטיח כי "נחולל רעידת אדמה יפנית בשוק המחשוב הישראלי – לפוג'יטסו יש היצע רחב ושלם של מוצרים ושירותים. לכן, אני משוכנע כי יש מקום להרחבת ההיצע בתחום לטובת הלקוחות הארגוניים בארץ, מה גם שבזמן האחרון חברות המחשוב הגדולות האחרות עוברות תהפוכות לא קלות".

דרוש זמן כדי לשנות חשיבה של אנשים

"הטרנספורמציה הדיגיטלית היא כאב ראש מטורף", ציין ביבר, "כיוון שהיא כוללת טיפול בכל היבטי הארגון וגם בהיבטי ה-IT: נדרשים מנהיגות וכישרון, כיוון שהאסטרטגייה העסקית הנשענת על מודלים עסקיים ישנים, נדרשת תשומת לב מיוחדת לכל נושא האבטחה והסייבר. יש צורך להתמודד עם המורכבות – כי הטכנולוגיות החדשות צצות מהר יותר מאשר יכולת האנשים ללמוד ולהגיב. יש צורך גם בשינוי תפיסתי של האנשים בארגון, כי שינויים מהותיים מקשים על האנשים לקבלם. לוקח זמן רב כדי לשנות חשיבה והתנהגות של אנשים".

"יש לא מעט חברות IT בינלאומיות שאינן פועלות או מיוצגות בישראל", הוסיף ביבר, "דוגמת אריסטה (Arista) בעולם הרישות, פיור (Pure Storage) באחסון, ו-NEC, טושיבה (Toshiba) ופוג'יטסו בעולמות המחשוב. חסר היום היצע, שיהפוך את השוק למגוון ותחרותי יותר".

לדבריו, השוק הישראלי אינו קטן גם בראייה גלובלית. "הכלכלה הישראלית עומדת על 350 מיליארד דולר, ומהווה כ-0.45% מהכלכלה העולמית, בסך 72 טריליון דולר".

"כלל האצבע הוא שמחזור המכירות של חברות IT בינלאומיות בישראל מהווה בין 1%-0.5% מהמחזור הגלובלי שלהן, כי השוק בישראל משקיע יותר בטכנולוגייה מתקדמת ובמחשוב, וזה לא מעט. לכן, למרות שהשוק נראה על פניו רווי ותחרותי, אני שמח לקבל משוב מאוד חיובי מהשוק למהלך הכניסה האסטרטגית של חברה בסדר גודל של פוג'יטסו לשוק הישראלי."

הוא ציין כי פוג'יטסו היא חברת ה-ICT החמישית בגודלה בעולם ומספר אחת ביפן, עם מחזור מכירות של כ-46 מיליארד דולר, ו-160 אלף עובדים. מתוך המחזור, שישה מיליארד הוא באלקטרוניקה, ו-40 מיליארד הוא מ-ICT".

מקום שביעי בעולם בדירוג הירוק

"אלה נחלקים ל-17.5 מיליארד דולר לשירותי IT: שירותים מנוהלים, ענן, אינטגרציה, ייעוץ ומיקור-חוץ. 23 מיליארד דולר הם למוצרים: שרתים מכל הסוגים, מ-High End ועד פשוטים, מערכות אחסון, לרבות אחסון פלאש (Flash), רישות, מחשוב אישי נייד ונייח, לקוח רזה וטאבלטים, ומערכות תיב"ם הנדסיות".

בנוסף, אמר, "אנו החברה מטפלת בכל שבע שכבות אבטחת המידע והגנת הסייבר. ביבר הוסיף כי "החברה משקיעה כשני מיליארד דולר במו"פ לשנה, ומחזיקה ב-100 אלף פטנטים. ניוזוויק (Newsweek) מיקם אותה במקום השביעי בעולם בדירוג הירוק".

לדברי ביבר "המוצרים שיסופקו לשוק בישראל מיוצרים במפעל החברה בגרמניה. אנחנו בין החברות הבודדות בתעשייה שלא העבירה את המפעלים לסין. המפעל בגרמניה פועל בסטנדרטים הגבוהים ביותר, תוך בקרת איכות קפדנית ובדיקות מחמירות".

משרדי פוג'יטסו ממוקמים ברעננה, וביבר שוקד בחודשים האחרונים על בניית יכולות השירות והתמיכה שלה, לרבות מרכז לוגיסטי לחלקי החילוף למוצריה בישראל, עם ספק שירות.

"נקים מערכת מכירות ושיווק המבוססת על שותפים", סיכם ביבר, "עם שלושה-ארבעה אינטרטורים, מפיץ אחד ושותף שירות. כניסת פוג'יטסו לישראל תתרום לתחרותיות בשוק המקומי וליותר היצע עבור הלקוחות הארגוניים. התפקיד החדש שלי משקף את הניסיון העשיר שצברתי – מהיותי קצין קשר במלחמת לבנון הראשונה, ועד דל ו-VMware. בתוך שלוש שנים אני רוצה להביא את החברה להיות אחת מחמש שחקניות ה-ICT הבינלאומיות הגדולות בארץ".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים