פט גלסינגר, VMware: "עבורנו עסקת EMC-דל היא לא עניין גדול"

לדברי גלסינגר, מנכ"ל החברה, "החלפתי את האות E באות D - עכשיו יהיה לי בעל מניות עיקרי חדש אשר רואה את עצמו מחויב להמשיך להאיץ את הצמיחה שלנו, אבל בו זמנית לשמור על העצמאות ועל המערכת האקולוגית שלנו"

פט גלסינגר, מנכ"ל VMware

"עבור EMC ודל (Dell), מדובר במיזוג מלא. עבור VMware, זה שינוי בעלות, אבל לא עניין גדול. אנחנו נשארים חברה עצמאית עם בעלי מניות עצמאיים ומערכת אקולוגית עצמאית", כך אמר פט גלסינגר, מנכ"ל VMware.

לרכישת EMC על ידי דל, אמר גלסינגר, "תהיה השפעה חיובית". הוא התראיין לעיתונות הכלכלית בארצות הברית באחרונה. לדברי גלסינגר, "דל, כבעלת המניות העיקרית בחברה, תעזור להאיץ את הצמיחה שלנו".

מהרגע שעסקת הענק, בשווי יותר מ-60 מיליארד דולר, הוכרזה באוקטובר האחרון במסגרתה תרכוש דל את ענקית האחסון EMC, תשומת לב רבה הופנתה לאופן בו תשפיע העסקה על עתידה של VMware, שהיא החברה הבולטת במודל העסקי המאוחד של EMC.

מכחישים את הדיווחים

היה חשש שדל תחנוק את עצמאותה של VMware, או תפשוט על קופת המזומנים שלה, כדי לעזור לשלם את החוב שלה שייווצר לאחר הרכישה, אשר צפוי להסתכם ב-40-50 מיליארד דולר. דאגות אלה הובילו להורדה במחיר המנייה של VMware בשבועות שבעקבות ההודעה הזו, ובעקבות דיווחים מחודש מאי השנה, לפיהם גלסינגר מתכנן לעזוב את החברה לאחר העסקה תתממש. מנהלים מכל שלוש החברות – כולל גלסינגר עצמו – הכחישו במהירות את הדיווחים.

גלסינגר כבר השמיע את קולו לגבי עסקת דל-EMC ולדבריו תהיה לעסקה השפעה חיובית על VMware והיא לא תשנה באופן משמעותי את מסלול ההתקדמות של החברה. בראיונות שנתן לפני ימים אחדים, ציין גלסינגר כי מייקל דל, מנכ"ל ומייסד החברה הנושאת את שמו, חזר שוב ושוב על כך שכוונתו היא להרחיב את העסק של VMware.

"כפי שתיארתי זאת, החלפתי את האות E באות D", אמר גלסינגר, "היה לי בעל מניות עיקרי בשם EMC, עכשיו יהיה לי בעל מניות עיקרי חדש בשם דל, אשר רואה את עצמו מחויב להמשיך להאיץ את הצמיחה שלנו, אבל בו זמנית לשמור על העצמאות ועל המערכת האקולוגית שלנו".

EMC מחזיקה בכ-80% ממניות VMware, שהינה חברה הנסחרת בבורסה. דל הפכה לחברה פרטית בשנת 2013 לאחר שמייקל דל וסילבר לייק (Silver Lake Partners) קנו אותה ב-25 מיליארד דולר.

להתקדם תחת המודל העסקי החדש

לאחר השלמת העסקה, VMware – חברה ציבורית בשווי 30 מיליארד דולרים עם יותר מ-20 אלף עובדים ויותר מ-250 אלף לקוחות – תמשיך להיות חברה ציבורית, כשהחברה האם של דל, תהיה בעלת המניות העיקרית בחברה.

"כאשר הרכישה הוכרזה, היא הפתיעה אנשים רבים, לא רק בגלל השחקנים המעורבים – אלא גם בגלל היקף העסקה, שהיא הגדולה ביותר בהיסטוריה של תעשיית ההיי-טק", אמר גלסינגר. "עם זאת, ל-VMware היו מספרים כלכליים איתנים בכמה רבעונים אחרונים, והעסקה אמורה להסתיים בקרוב. אז, VMware והחברות המעורבות האחרות, יוכלו להתקדם תחת המודל העסקי החדש".

לדבריו, "אחרי ההלם הראשוני שהגיע כאשר הוכרזה הרכישה, די מהר אנשים הבינו את ההיגיון של העסקה ושבו בחזרה לעסקים כרגיל". הוא אמר כי אינו מודאג לגבי השפעתו של מייקל דל על VMware לאחר סגירת העסקה. "דל יהיה מעורב יותר, אבל אפילו כבר עכשיו אני מדבר איתו הרבה, וצופה כי הוא ימשיך לתמוך ב-VMware".

"בתקופה שבה יש איחוד בתעשייה", סיכם גלסינגר, "ובפרט כאשר תעשיית החומרה אינה משגשגת יותר, העצה הנכונה שניתנת בספרי מנהל עסקים היא לאחד, כדי למקסם את שרשרת האספקה ואת כוח ההפצה. מבחינתי, מייקל דל בהחלט פעל בהגינות לפי הספר".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. משה

    מחזור המכירות של VMware הוא 7 מיליארד. השווי הבורסאי של VMware הוא 30 מיליארד

אירועים קרובים