אורקל צפויה לרכוש את יריבתה ב-ERP בענן – NetSuite

לארי אליסון, מייסד ויו"ר אורקל, ומשפחתו היו בין המשקיעים הראשונים ב-NetSuite, והם אוחזים ביותר מ-40% ממניותיה

לארי אליסון, יו"ר ומנהל טכנולוגיות ראשי באורקל. צילום: פלי הנמר

אורקל (Oracle) נמצאת על סף הכרזה כי תרכוש את יריבתה בעולם ה-ERP בענן, NetSuite, כך דווח בסוף השבוע בעיתונות הכלכלית. לא נמסרו הערכות בכמה מיליארדי דולרים תבוצע העסקה.

על פי כמה מקורות, הנרכשת העתידית אף דחתה את פרסום תוצאותיה הרבעוניות – מהשבוע שעבר להשבוע – לטובת הצהרה בנושא. על פי אותם פרסומים, העסקה נמצאת לפני ליטושים סופיים, ולאחר ההכרזה עליה, אורקל תקים חטיבה חדשה של מחשוב ענן לעולם הקמעונאות, בהתבסס על רכישת NetSuite – ובהובלתה.

זאק נלסון, מנכ''ל NetSuite

זאק נלסון, מנכ"ל NetSuite

NetSuite מספקת פתרון ERP המבוסס ענן, המותקן ביותר מ-24 אלף ארגונים ביותר מ-100 מדינות שונות. החברה נוסדה ב-1998, עוד בטרם מישהו דיבר על מודל מחשוב בענן, והונפקה ב-2007. זה יותר משנתיים הרווח שלה צומח בעשרות אחוזים מדי רבעון, ושווי השוק שלה כיום עומד על שבעה מיליארד דולר. בארץ היא מיוצגת על ידי חטיבת One1UP בקבוצת One1.

לארי אליסון, מייסד ויו"ר אורקל, וה-CTO שלה, היה בין המשקיעים הראשונים בחברה, והוא בעל מניות חשוב בה. בעבר דווח כי לאליסון ובני משפחתו יותר מ-40% ממניות החברה. על מנת להירכש, נדרשת הסכמה של שלושת בעלי המניות העיקריים ב-NetSuite, ולפי הדיווח כעת, אין עדיין הסכמה שכזו.

אוון גולדברג, מייסד NetSuite, וזאק נלסון, המשמש כמנכ"ל החברה – שניהם עובדי אורקל לשעבר. "יש בחברה שלנו הרבה מה-DNA של אורקל", אמר נלסון לעיתונות הטכנולוגית לפני כמה חודשים.

אוון גולדברג, מייסד NetSuite. צילום: יח"צ

אוון גולדברג, מייסד NetSuite. צילום: יח"צ

"כל חברה היא חברת ענן היום, כך אני מאמין, ללא קשר לתעשייה בה היא פועלת. הענן הוא ארכיטקטורת המחשוב האחרונה: מה עוד יש לעשות אחרי שכל המידע שלך זמין מכל מכשיר בכל עת? חברות כמו אובר (Uber) ו-Airbnb לא היו יכולות להיוולד לפני הענן. אנו רק בתחילת המסע".

אורקל לא הגיבה לדיווח. אורקל מעוניינת להרחיב את עסקיה בעולם מחשוב הענן, כפיצוי על אובדן מכירות בעסקי תוכנות הליבה שלה. אנליסטים העריכו כי אורקל תנצל חלק מאגרות החוב שברשותה, בשווי 14 מיליארד דולר, על מנת לממן את הרכישה.

בביקורה בארץ, במאי 2016 אמרה צפרא כץ, מנכ"לית משותפת ונשיאת אורקל, כי "עולם ה-IT חווה כמה שינויי ענק, ואחד החשובים שבהם הוא המעבר לענן. חשבתי שהמעבר שלנו לענן יהיה פשוט, בגלל כל מה שעשינו לפני – ולא כך. השינוי היה החלק הקשה, לא הטכנולוגיה. אבל זה שינוי חשוב כי בענן נדרשות הנגשה מהירה ורחבה לנתונים, ונראות בקצות האצבעות, לטובת קבלת החלטות מהירה ואיכותית יותר".

צפרא כץ, מנכ''לית משותפת ונשיאת אורקל. צילום: קובי קנטור

צפרא כץ, מנכ"לית משותפת ונשיאת אורקל. צילום: קובי קנטור

"כל ארגון בכל גודל ימצא בענן את היתרונות שלו. כולם רצים לענן, בגלל שהוא טומן בחובו תועלות. סאפ (SAP) רכשה שלוש חברות ענן, אנו רכשנו הרבה יותר ובנינו היצע של יותר מ-100 מודלים לעבודה בענן לארגונים בכל גודל ובכל מגזר תעשייה".

שלוש חברות נמצאות במירוץ להשגת יעד של מחזור מכירות בהיקף עשרה מיליארד דולר מעסקי הענן: אמזון (Amazon), Salesforce ואורקל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים