אישום: פרץ ליותר מ-350 חשבונות גיבוי בענן של מפורסמות

על פי כתב האישום שהוגש נגד עידו ארובס, בן 42 מעומר, "הוא החזיק אלפי תמונות וסרטים אינטימיים, הכוללים עירום ואף יחסי מין מלאים - בהשתתפות הנשים שאל חשבונותיהן חדר" ● "זאת ביצע ללא ידיעתן, לשם גירויו וסיפוקו המיני", נכתב

אין כניסה למתחרים. אילוסטרציה: BigStock

לבית משפט השלום בתל אביב הוגש כתב אישום נגד עידו ארובס, בן 42 מעומר, הנאשם בעבירות רבות של חדירה למחשב ופגיעה בפרטיות וניסיון לעבור עבירות אלו.

על פי כתב האישום, ארובס פרץ ליותר מ-350 חשבונות גיבוי בענן של טלפונים סלולריים, מחשבים וחשבונות דוא"ל של נשים ישראליות, חלקן מפורסמות על רקע עיסוקן בדוגמנות, במשחק ועוד. את כתב האישום הגישה מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה.

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד יוני חדד, סגן בכיר בפרקליטות המדינה, מחלקת הסייבר, "החל משנת 2009 ועד למעצרו בתחילת החודש, פרץ ארובס לחשבונות גיבוי בשירותי ענן של טלפונים סלולריים שהוחזקו בידי נשים, וכן לחשבונות שירות iCloud של אפל (Apple), התכתבויות ביישומים להעברת מסרים כגון ווטסאפ (WhatsApp), חשבונות בשירותי אחסון מידע של גוגל (Google), מיקרוסופט (Microsoft), שירות Dropbox, וחשבונות בשירות דואר אלקטרוני של וואלה (Walla) ויאהו (Yahoo)".

אלפי תמונות וסרטים אינטימיים

ארובס מואשם כי הוריד אל מחשבו את כל החשבונות וסינן את התמונות והסרטים האינטימיים של הנשים שאל חשבונותיהן חדר. "ארובס מיין את הנשים המפורסמות – שחקניות, דוגמניות, כוכבות טלוויזיה ועוד – והזין את חומריהן לתיקייה ייעודית, ובתיקייה נוספת תייק תכנים אינטימיים של נשים שאינן מפורסמות. הוא החזיק אלפי תמונות וסרטים אינטימיים, הכוללים עירום ואף יחסי מין מלאים בהשתתפות הנשים – שאל חשבונותיהן חדר".

על פי כתב האישום, "את החדירות לחשבונות האישיים ביצע הנאשם ללא הסכמת בעלות החשבון וללא ידיעתן, והכל במטרה לאתר תכנים בעלי אופי מיני ולצפות בהם לשם גירויו וסיפוקו המיני".

ארובס, נטען, פרץ את הסיסמאות בדרך של הקלדת סיסמאות אפשריות שונות בכל פעם, בהתבסס על נתונים שאגר אודות קורבנותיו, לרבות מספרי טלפון, תאריכי לידה, מספרי תעודת זהות, כינויים, שמות קורבנותיו ושמות חיות המחמד של קורבנותיו, וכן שילוב של נתונים אלה ונתונים נוספים, עד שהצליח לפענח את הסיסמה הנכונה.

בדלתיים סגורות

בנוסף, "הוא עקב אחר הנשים באינטרנט ודלה פרטים אישיים נוספים על אודותיהן, שאפשרו לו לנחש את הסיסמאות לחשבונות האישיים שלהן. נתונים נוספים הוא דלה ממאגר מידע בלתי חוקי – תוכנת 'אגרון' – שהעתיק למחשבו מהרשת, ובו נתונים מתוך מרשם האוכלוסין של מדינת ישראל".

אחת לכמה ימים, נטען, "ארובס שב וחדר פעמים נוספות לחשבונות שהצליח לפענח את סיסמתם, זאת כדי לבדוק אם נוספו לחשבונות תכנים אינטימיים או מיניים חדשים, ולהעתיק את התכנים החדשים למחשבו".

"לעיתים, לאחר שהצליח לחדור לחשבון אישי של קורבן, ארובס חדר או ניסה לחדור לחשבונות אישיים של אנשים נוספים הקרובים לקורבן, תוך שימוש בנתונים האישיים שמצא על אותם אנשים בחשבון הקורבן, כדי לפצח את סיסמתם. כל אותן שנים ארובס ניסה לחדור לחשבונות נוספים של קורבנות נוספים – במאות מקרים".

במקביל להגשת כתב האישום, הגישה מחלקת הסייבר בקשה להאריך את מעצרו של ארובס עד תום ההליכים המשפטיים נגדו. בנוסף, הגישה הפרקליטות בקשה לאיסור פרסום שמות הנפגעות, או כל פרט מזהה שלהן, לאיסור פרסום על החומרים האינטימיים שניטלו מרשותן על ידי ארובס וכן בקשה לקיום הדיונים בתיק בדלתיים סגורות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים