נוסעים לחוץ-לארץ? ייתכן שתקבלו את אותה הודעת SMS בכל כמה שעות

לקוח סלקום שנסע ליוון קיבל את אותה הודעת SMS מלקוח של פלאפון שוב ושוב, כולל באמצע הלילה ● הסיבה לכך היא בעיה הנדסית הנובעת מכשל נקודתי, שבמסגרתו המערכת לא מקבלת חיווי על כך שההודעה הגיעה ליעדה, ועל כן - ממשיכה לשלוח אותה שוב ושוב ● הכשל קורה כשלחברת הסלולר של השולח אין הסכם נדידה עם החברה המקומית שלרשת שלה מחובר הנמען ● מחברות הסלולר נמסר, כי מדובר בתופעה נדירה

משתמשים שלוקחים את הטלפון הנייד שלהם לחוץ-לארץ ומקבלים הודעת SMS ממנוי של חברה אחרת עשויים לקבל את אותה הודעה בכל כמה שעות, עד שינחתו בחזרה בישראל. לחילופין, ייתכן שהם לא יקבלו אותה כלל. מבדיקת אנשים ומחשבים עולה, כי חברות הסלולר מודעות לכך, וכי מדובר בבעיה הנדסית הנובעת מכשל נקודתי, שבמסגרתו המערכת לא מקבלת חיווי על כך שההודעה הגיעה ליעדה. על כן, היא ממשיכה לשלוח אותה שוב ושוב.

לאנשים ומחשבים הגיעה תלונה מלקוח של סלקום ששהה ביוון והיה מחובר שם, במסגרת הסכמי הנדידה של החברה, לרשת של וודפון (Vodafone). כשנחת ביוון, הוא קיבל הודעה מלקוח של פלאפון. ההודעה חזרה על עצמה בכל כמה שעות, כולל בשעות הלילה המאוחרות. כל הניסיונות שנעשו על ידי המוקדים של שתי החברות לטפל בבעיה כשלו, וההודעות המשיכו להטריד את המנוי עד שחזר לישראל.

לדברי הלקוח, במוקד התמיכה של סלקום נאמר לו, כי זו בעיה מוכרת של פלאפון. עם זאת, התופעה קיימת אצל כל המפעילות הישראליות, והיא נובעת מכך שלחברה הסלולרית שאליה מחובר השולח אין הסכם נדידה ישיר עם החברה שאליה מחובר הנמען בחוץ-לארץ.

תגובות החברות

מפלאפון נמסר, כי "התופעה המתוארת היא נדירה ועשויה להתרחש בכלל חברות הסלולר. למעשה, היא קיימת בכל העולם ואינה ייחודית למפעילים ישראליים. היא מתרחשת כאשר מנוי של חברה אחת שולח SMS למנוי של חברה סלולרית אחרת, השוהה בחוץ-לארץ ומחובר באותה עת לרשת שאין לה הסכם נדידה ישיר עם החברה של שולח ההודעה. הסיבה לכך היא העדר קישור הנדסי מלא בין כלל הרשתות הסלולריות בעולם".

פלאפון הדגישה, כי אין לכך כל השפעה על שיחות נכנסות או יוצאות, שכן אלה מבוצעות באפיקים אחרים. כמו כן, מהחברה נמסר, כי אין לכך כל השפעה על משלוח הודעות SMS על ידי הלקוח הנמצא בחוץ-לארץ או בין מנויי אותה חברה סלולרית (גם אם אחד מהם שוהה מעבר לים). עוד נמסר מהחברה, כי "שולח ההודעה משלם עליה פעם אחת בלבד, גם אם ההודעה הגיעה למנוי כמה פעמים".

מפרטנר נמסר, כי "מדובר בתופעה מאוד נדירה, ובהקשר של חברת פרטנר – נדירה אף שבעתיים, שכן לחברה מאות הסכמי נדידה עם מפעילים שונים בעולם. חשוב להדגיש, כי גם במצב נדיר זה, לקוחות אורנג' אינם מחויבים מעבר להודעה אחת".

גם מסלקום נמסר, כי התופעה מאוד נדירה, "על אחת כמה וכמה לאור העובדה שיש לסלקום הסכמי נדידה עם מאות מפעילות בעולם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים