פייסבוק החלה לספק הצפנה מקצה לקצה ב-Messenger

אם תמיד רציתם לחשוף סודות ולדסקס עניינים חשאיים בלי כל חשש בשירות ההודעות המיידיות של הרשת החברתית, בקרוב תוכלו לעשות זאת ● קבלו את מצב "שיחות סודיות" בעבור מי מאיתנו שחרד לפרטיותו

ה-Messenger של פייסבוק

בסוף השבוע הודיעה פייסבוק (Facebook) שהיא החלה בדיקות הצפנה מקצה לקצה ביישום ההודעות המיידיות הפופולרי שלה, ה-Messenger. הסיבה, על פי החברה, מניעת אפשרות לחטטנות בשיחות הדיגיטליות שלנו.

ב-Messenger משתמשים כיום יותר מ-900 מיליון גולשים. הבדיקה לאפשרות ההצפנה מקצה לקצה מגיעה שלושה חודשים לאחר שיישום ההודעות העוד יותר פופולרי אפילו, הווטסאפ (WhatsApp) – המתגאה במיליארד משתמשים, ושנרכש בחודש אוקטובר 2014 על ידי הענקית ממנלו פארק – הכניס לפעולה סוג כזה של אבטחה.

מלבד בווטסאפ, הצפנה מקצה לקצה, החוסמת לחלוטין כל אפשרות למשוך או לצפות בתוכן ההודעות שלנו, פועלת כבר בפלטפורמת iMessage של אפל (Apple) וכן ביישומים אחרים כמו: LINE ,Signal ,Viber ,Telegram ו-Wickr. הבדיקה של האפשרות החדשה ב-Messenger מגיעה על רקע הדיון הגלובלי הנרחב לגבי המידה שבה חברות טכנולוגיה צריכות לשתף פעולה ולסייע לרשויות אכיפת החוק לרחרח ולחטט בתקשורת הדיגיטלית של כולנו.

שיחות סודיות לפי בחירה

ענקית הטכנולוגיה לא מחילה הצפנה גורפת על כל הפעילות ב-Messenger כברירת מחדל, אלא מציעה אפשרות להצפין "שיחות סודיות" לבחירת המשתמשים. השיחות שיסומנו כסודיות יבטיחו מצב שבו רק המצ'טטים יוכלו לקרוא ולהיחשף לתוכני השיחה.

בהודעתה לעיתונות כתבה פייסבוק בהתייחסות לכל מי שחרד לפרטיותו והבטיחה כי "המסרים בשיחות מיועדים רק לכם ולאדם הנוסף, ולא למישהו אחר, כולל אותנו". החברה הוסיפה והבהירה שבמתכונת השיחות הסודיות ניתן יהיה להגדיר מסגרת זמן, שרק במהלכו ניתן יהיה לצפות בהודעות.

סייגים ויתרונות להצפנה ב-Messenger

על פי הדיווח של סוכנות רויטרס (Reuters), יש גם סייגים מסוימים לגבי האפשרות החדשה. החברה ציינה כי "יצירת שיחה סודית היא אופציונלית, מכיוון שרבים רוצים ש-Messenger יעבוד כשהם עוברים בין מכשירים. שיחות סודיות ניתן יהיה לקרוא רק במכשיר אחד, ואנחנו מבינים שהחוויה אולי אינה מתאימה לכולם". בנוסף, המתכונת החדשה הכוללת הצפנה מלאה לא תתמוך בתכנים עשירים – קבצי GIF, סרטוני וידיאו או תשלומים מקווים.

מצד שני, היתרון הבולט של הצפנה מקצה לקצה ב-Messenger, לעומת זו שפועלת בווטסאפ, הוא שהשירות אינו קשור ישירות למכשיר מסוים או למספר הטלפון של המשתמש, וניתן להשתמש ביישום מכל מכשיר שדרכו התחברתם לפייסבוק, כך שהדיסקרטיות שמובטחת לשיחות שלכם באמת נשמעת מלאה.

כריסטופר סוגויאן, טכנולוג ראשי באגודה לזכויות האזרח (ACLU), קרא לפייסבוק להתחייב להחיל הצפנה מקצה לקצה כברירת מחדל לאחר שכל הבאגים של הטכנולוגיה החדשה שנמצאת בבחינה יתוקנו ופעולת ההצפנה תהיה תקינה. "הצפנה היא טובה ביותר כאשר היא מוסתרת, בלתי נראית למשתמש ומופעלת כברירת מחדל", ציין סוגויאן בדבריו.

השיחות הסודיות זמינות באופן מוגבל ולצורכי בדיקה בלבד כבר כעת, ובמהלך הקיץ הן אמורות להיכנס בהדרגה לפעולה אצל יותר ויותר משתמשים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים