האם אימפרבה בדרך להירכש?

חברת אבטחת הסייבר מחפשת בנק השקעות, כדי לסייע לה לבחון אפשרויות אסטרטגיות, בעקבות לחץ מצד קרן ההשקעות אליוט, המחזיקה במניותיה

אנתוני בטנקורט, מנכ"ל אימפרבה

האם אימפרבה (Imperva) הישראלית תהיה הקורבן הבא של בעלי מניות, משקיעים אגרסיביים – ותימכר?

חברת אבטחת הסייבר מחפשת בנק השקעות, "כדי לסייע לה לבחון אפשרויות אסטרטגיות, בעקבות לחץ מצד קרן ההשקעות אליוט (Elliott Management), המחזיקה במניותיה", כך על פי סוכנות הידיעות רויטרס (Reuters).

בחודש שעבר אליוט דיווחה כי היא אוחזת בכמעט מעשירית (9.8%) ממניות חברת אבטחה הסייבר, וכי לדעתה, אימפרבה מוערכת בהערכת חסר. במסמכים שהגישה אליוט היא ציינה "הזדמנויות אסטרטגיות ותפעוליות לאימפרבה, לרבות היותה יעד להשתלטות (רכישה) – מה שיניב ערך לבעלי המניות".

על פי הדיווח מסוף השבוע, הנהלת אימפרבה קיימה שיחות עם כמה בנקי השקעות, ובימים הקרובים תשכור את שירותיו של אחד מהם, על מנת לבחון כיצד להתמודד עם אנשי אליוט ומהן האפשרויות שלה, "כולל פוטנציאל מכירה".

לא לבדה בשוק

אימפרבה נוסדה ב-2002 על ידי שלמה קרמר, עמיחי שולמן ומיקי בודאי. שולמן משמש כ-CTO של החברה מיום הקמתה. אימפרבה עוסקת בפיתוח תוכנה לאבטחת מידע, ולה יותר מ-4,500 לקוחות ארגוניים. מספר עובדי החברה עומד על 1,225, מהם 375 בישראל, רובם ככולם במרכז המו"פ של החברה בתל אביב, ו-850 במדינות אחרות.

אנתוני טנקורט מונה למנכ"ל אימפרבה באוגוסט 2014 והחליף בתפקידו את קרמר, ממייסדי החברה וממייסדיה של צ'ק פוינט (Check Point). קרמר משמש כיום כיו"ר אימפרבה, וטנקורט מנהל אותה מארצות הברית. בעבר הוא שימש מנכ"ל של כמה חברות ומאחוריו כמה אקזיטים, אם כי לא בעולם אבטחת המידע. בודאי היה ממקימי טראסטיר (Trusteer), שנרכשה על ידי יבמ (IBM) באוגוסט 2013 תמורת מאות מיליוני דולרים.

יש לאימפרבה כמה מתחרות, שהגדולה שבהם היא יבמ, שרכשה לפני יותר מעשור את גארדיום הישראלית. מתחרות נוספות הן F5, ואקמאי (Akamai). עיסוקה הוא בהגנה על סביבת אפליקציות הווב הארגוניות. בין תחומי הפעילות של אימפרבה – הגנה על מתקפות מניעת שירות מבוזרות (DDoS).

ב-2014 אימפרבה רכשה כמה חברות: את אינקפסולה (Incapsula) הישראלית, המספקת הגנה מפני מתקפות מניעת שירות בעזרת פיירוול לאפליקציות Web בתצורת ענן; את סקייפנס (Skyfence), המספקת אף היא הגנה על אפליקציות בענן; ואת Tomium Software האמריקנית, שמציעה טכנולוגיות להגה על המיינפריים. כל הרכישות הללו אפשרו לאימפרבה להרחיב את היצע פתרונות הסייבר שלה סביב הענן.

עוד חוליה בשרשרת

בראיון לאנשים ומחשבים לפני שנה אמר בטנקורט כי "אימפרבה לא עומדת למכירה, שווי השוק שלה עומד על שני מיליארד דולר, היא בצמיחה ופועלת בשוק של יותר מארבעה מיליארד דולר בשנה, עם גידול צפוי שלו ב-14% מדי שנה. מאז הגעתי, החברה חווה גידול של 20% בהכנסות שלנו ואני מעריך שבתוך רבעון-שניים, הגידול בהכנסות יעמוד על 30%".

אלא שהמנכ"ל שגה בהערכתו, שכן כיום שווי השוק של החברה עומד על 1.44 מיליארד דולר, עם הכנסות שנתיות של 234 מיליון דולר. אנליסטים ציינו כי אימפרבה נאבקת זה כשנה עם האטה בצמיחה בעסקי הפיירוול שלה ליישומי Web, לצד בעיות עם פעילות המכירות שלה באירופה. מניותיה ירדו ב-29% בשנה האחרונה.

אנליסטים ציינו כי הרכישה עשויה להיות עוד חוליה בשרשרת של רכישות ומיזוגים בענף, כאשר הבולטת שבהן הייתה רכישתה של סימנטק (Symantec) את בלו קואט (Blue Coat) תמורת 4.65 מיליארד דולר במזומן.

חוקר של מורנינגסטאר (Morningstar research) כתב אתמול (שבת) כי "המיצוב של אימפרבה בשוק, עם יכולת ההגנה שלה על יישומי אינטרנט ומאגרי מידע – יכולים להיות בעלי ערך אסטרטגי לספקיות אבטחה אחרות".

קרן ההשקעות אליוט, שבראשה עומד המיליארדר היהודי פול סינגר – ידועה באגרסיביות שלה כלפי חברות שאת מניותיהן היא רוכשת. לפני כחודש הלחץ שלה הביא לרכישתה של קליק (Qlik) על ידי קרן ההשקעות Thoma Bravo – תמורת שלושה מיליארד דולר. אליוט מתמחה ברכישת אחזקות בחברות טכנולוגיה וארגונים בתחומים אחרים, ומאלצת אותם "לחפש אפשרויות אסטרטגיות", משמע להתייעל – או להימכר. בטרם נרכשה על ידי דל (Dell), חוו EMC וג'ו טוצ'י, המנכ"ל שלה – לחצים מצד אנשי אליוט.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים