רנו הטמיעה מערך PLM V6 של דאסו סיסטמס

"הגישה המקוונת לבניית מודלים דיגיטליים תוביל לפישוט שיתוף הפעולה בין אתרי ההנדסה שלנו", אמר אוליבייה קולמאר, סגן נשיא לאיכות, הנדסה ורכש בחטיבת מערכות המידע ברנו ● ברנאר שארלס, נשיא ומנכ"ל דאסו סיסטמס: "דאסו ורנו שותפות לאותו חזון של חדשנות ברת-קיימא דרך פיתוח מוצרים שיתופי גלובלי"

18/11/2009 14:58

שיחת היום בפתיחת המליאה של הכנס השנתי של משתמשי דאסו סיסטמס (Dassault Systemes) שנערך השבוע ביורודיסני שליד פריס, היתה היפוך סדר הנואמים. לראשונה עלו הפעם המשתמשים ורק אחר כך הנהלת דאסו העולמית. זו הייתה מחווה ללקוחות הראשונים שעברו למהדורה החדישה של מערך ה-PLM של דאסו, V6.

כך, עלו לבמה הלקוחות וסיפרו על שלבי ההתלבטות לפני הבחירה בפתרון ה-PLM של דאסו. הם סיפרו על ההחלטה, על ניהול הפרויקט ועל ההטמעה. היו אלה מנהלים בכירים מיצרנית האופנה Guess, יצרנית הטלפונים הסלולריים סוני-אריקסון (Sony-Ericsson) ויצרנית הרכב הצרפתית הבינלאומית, רנו (Renault).

רק לאחר מכן עלה על במת המליאה ברנאר שארלס, נשיא ומנכ"ל דאסו סיסטמס, שהשלים את דברי נציג רנו, ודיבר בשבחה של החדשנות, שתהיה המנוף לקדמה טכנולוגית ולשיפור האנושות, במסגרת ניהול המוצר "כמו בחיים". הוא גם הדגיש שמטרתן של מערכות PLM חדישות כמו V6, היא לאפשר למשתמשי המערכת להצליח בפעם הראשונה ביצור המוצר או השירות שלהם, ולא לתקן את הטעויות הרבות בסבבים אחדים.

אוליבייה קולמאר, סגן נשיא לאיכות, הנדסה ורכש בחטיבת מערכות המידע ברנו, סיפר על הסיבות בגינן בחרה יצרנית הרכב במערך PLM V6 המלא של דאסו סיסטמס, וכיצד אחרי השלמת התהליך, חלו שיפורים בפרודוקטיביות ובאיכות המוצרים של החברה, המתחרה בשוק הגלובלי עם מפעלים בשש מדינות בעולם.

קולמאר סיפר עוד, שרנו כבר התחילה להטמיע את הפלטפורמה השיתופית ENOVIA V6 ו-CATIA V6, ותתקדם במהירות למערך DS V6 המלא, כדי לאפשר לחברה ולספקיה לשתף פעולה ביצירה של תכנוני מוצרים חדשים בזמן אמת.

רנו תטמיע את PLM V6 בכל אתריה בעולם ולרוחב כל מותגיה. לדברי קולמאר, הגישה המקוונת לבניית מודלים דיגיטליים, DMU (ר"ת Digital Mock-Up), תוביל לפישוט שיתוף הפעולה בין אתרי ההנדסה של החברה. שימוש זה בממשק שיתופי ייחודי עבור כל המפתחים ברחבי העולם, תומך בהנדסה בו-זמנית של מוצרים ו/או תהליכים, כדי לקבל תוצאות נכונות כבר בפעם הראשונה.

קולמאר הציג בדבריו את החשיבות של שימוש מתקדם ב-PLM ליצרן רכב גלובלי כמו רנו, המשווק בקרוב ל-120 מדינות, מייצר בשש מדינות ומנהל שלושה מותגים – רנו, דאצ'ה (Dacia) ומנועי רנו-סמסונג (Renault Samsung Motors). יש לרנו גם שותפות אסטרטגית עם ניסאן (Nissan) היפנית, והיא מוכרת בשנה כ-2.4 מיליון מכוניות, המייצרות מחזור של כ-39 מיליארד יורו עם 130,00 עובדים. מערכת ה-PLM V6 עושה סדר ב-"מגדל בבל" של תכנון, יצור, שיווק והפצה בתעשיית הרכב הגלובלית.

תהליכי ההנדסה המקוריים של רנו, סיפר נציג החברה, חולקו לשלושה מערכים נפרדים שונים עם שלושה פתרונות שונים. כעת, הם יוסבו לשימוש בפלטפורמה השיתופית המאוחדת של דאסו סיסטמס, העושה שימוש במודל נתונים סטנדרטי יחיד. כמו כן, ייעשה שימוש בפתרונות הניתנים להטמעה מיידית עבור כל חטיבות ההנדסה.

בליבה של אסטרטגיית רנו לטרנספורמציית פיתוח המוצרים שלה, נמצאת הווירטואליזציה של מחזור חיי מוצר המלא בפלטפורמת V6, בתוך סביבה שיתופית אמיתית, שהנה גם גמישה וגם מדויקת. דרישה אחרת של החברה הייתה להגביר שיתוף פעולה עם שותפי הארגון המורחב וספקיו, על מנת להבטיח ביצועים העומדים בתקני ISO וקונסיסטנטיות נתונים בין צוותים מפוזרים ברחבי העולם.

לדברי קולמאר, "בשנים הבאות נפתח הנדסה שיתופית. השותפות עם דאסו סיסטמס תתרום לאסטרטגיה זאת. בחרנו בפלטפורמת V6 בזכות סביבת ה-PLM האינטגרטיבית שלה, המצרפת יחד את צוותינו הגלובליים דרך שיתוף פעולה בזמן אמת, תכנון מקוון בכל מקום. בחרנו להטמיע את מערך פתרונות V6 המלא, פשוט מפני שהוא מציע פתרון מרשים ביותר של שיתופיות, יכולת התרחבות, פתיחות וקלות שימוש".

"דאסו סיסטמס ורנו שותפות לאותו חזון של חדשנות ברת-קיימא דרך פיתוח מוצרים שיתופי גלובלי. תעשיית הרכב צריכה לשקול היום יותר מתמיד היבטים כלכליים וחברתיים, כדי להבטיח שהיא יוצרת את כלי הרכב העונים באופן מושלם לצרכי הלקוח וערכיו. כל בעלי העניין חייבים להיות שחקנים בתהליך של חדשנות ברת-קיימא", אמר שארלס, מנכ"ל דאסו.

אלי בויקיס, מנהל מכירות אזורי בדאסו סיסטמס, אמר כי רנו מצאה בפתרון V6 של דאסו סיסטמס, סביבת PLM משולבת ושיתופית המאפשרת שקיפות תפעולית רבה יותר, ואת האפשרות לבדוק ולוודא תרחישים דרך סימולציה וירטואלית וניהול מקוון של ה-DMU. לדבריו, "יכולות אלה יקלו משמעותית על קבלת החלטות ברחבי קהילת בעלי העניין וברחבי מחזור חיי מוצר המלא של מכוניות רנו – מקונספט דרך תכנון, תאימות לתקנות חוקיות, סימולציה וייצור".

הכותב הוא שליח אנשים ומחשבים לצרפת

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים