לקראת יישום החוק: DoubleDu מנגישה אתרים עבור ממשל זמין

הפרויקט מבוצע באמצעות פתרון Make Sense, שמאפשר לבצע את ההנגשה בתוך מספר דקות ● עד כה הונגשו שלושה אתרים ממשלתיים והפרויקט צפוי להימשך בחודשים הקרובים

אופיר בן אבי, מנהל ממשל זמין. צילום: פלי הנמר

Double Du הישראלית מבצעת בימים אלה פרויקט להנגשת אתרים אתרים שפותחו עבור ממשל זמין, באמצעות פתרון Make Sense. זאת, לקראת תחילת אכיפתו באוקטובר הקרוב של חוק הנגישות. בין האתרים שהונגשו עד כה נמצאים אתר חופש המידע, אתר מאגרי המידע הממשלתי ואתר תזכירי החוק ממשרדי הממשלה השונים. הפרויקט צפוי להימשך בחודשים הקרובים.

יצוין כי DoubleDu היא סטארט-אפ בבעלות משותפת של היזם הסדרתי דוד אדי ושל דודי אליאב, טכנולוג מומחה בעל עשרות שנים של ניסיון בתחומי האינטרנט, המובייל וההנגשה, המשמש כמנהל הטכנולוגיות הראשי של החברה.

אתר חופש המידע המונגש

אתר חופש המידע המונגש

Make Sense הוא פתרון שנועד להפוך אתרים לנגישים במהירות ובצורה אוטומטית. באמצעות הטמעת שורת קוד באתר האינטרנט או באפליקציה, הוא הופך לנגיש לבעלי מוגבלויות לפי תקן *AA. מדובר בפלטפורמת ענן ציבורי או פרטי, המתעדכנת כל העת בשינויים והתאמות ומעדכנת בהתאם את האתר.

כחלק מההנגשה התווסף לאתרים סרגל כלים ייעודי לאנשים עם מוגבלויות, כגון עיוורים, כבדי ראייה, חרשים וחולי אפילפסיה. כך, לדוגמה, עבור אוכלוסיית העיוורים וכבדי הראייה הוא כולל כלים שממירים טקסט לקול אנושי ומאפשרים הגדלה או הקטנה של הפונטים על פי הצורך; לעיוורי צבעים הוא מסייע על ידי הפיכת ניגודיות הצבעים באתר לפי צרכי המשתמשים; חולי אפילפסיה מסתייעים בו להפסקת כל צורה של הבהוב או אנימציה באתר; ולבעלי מגבלת שימוש בעכבר מאפשר הכלי שימוש במקלדת.

הכלי תומך בשפות השכיחות בישראל – עברית, ערבית, רוסית ואנגלית. כמו כן, הוא מספק למנהלי האתר דו"חות סטטיסטיים על השימוש בכל כפתור.

יצוין כי פתרון Make Sense תומך באופן מלא בהצגה במכשירי טלפון חכמים וטאבלטים, כך שהגולשים יכולים לצפות באתרים או באפליקציות גם ב-iPhone ובמכשירי אנדרואיד (Android).

זכות לשימוש שווה באתרים

חוק הנגשת אתרי האינטרנט, שנכנס לתוקפו באוקטובר האחרון, מחייב כל אתר בישראל להתאים את עצמו לחוק הנגישות לאנשים עם מוגבלויות, במטרה להעניק גם להם זכות שווה להשתמש בשירותים ובמידע הקיים בראתרים. כאמור, החוק יחל להיאכף באוקטובר הקרוב לאתרים קיימים, מה שהצריך את הפרויקט.

"הפתרון של Make Sense הופך את תהליך התאמת כל אתר לקל משמעותית ולא דורש פיתוח מחדש. אתרי ממשל זמין יהפכו לנגישים על פי דרישות החוק במהירות ובקלות", אמר אופיר בן אבי, מנהל ממשל זמין ברשות התקשוב הממשלתי. "בפרק זמן מאוד קצר אפשר להפוך את האתרים לנגישים. ההתאמה של האתר לבעלי מוגבלויות קיבלה את אישורו של מורשה נגישות מוסמך".

אליאב ציין ש-"אין עבור הטכנולוגיה של Make Sense תעודת הוקרה טובה מכך שהיא נבחרה על ידי ממשל זמין. אנחנו רתומים למשימה: להנגיש כמה שיותר אתרים בכדי להשיג את המטרה".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. גל מחברה מסחרית

    אורן, אני לקוי תנועה, ונעזר במקלדת. זו חברה קצת מוזרה, כי המוצר שלנו שלהם לא עובד לי באתרי הממשלה של חופש המידע. תודה, גל

  2. אורן

    יניב, אתה לא יודע, אבל השם של המנהלים של מייק סנס הולך לפניהם, בזהירות אומר - ככאלה שאינם דובקים באמת. הייתי נזהר לפרסם את זה, כי בעוד רגע תפרסמו כמה מתלוננים יתבעו שזה בפועל לא עובד...

אירועים קרובים