הממשלה וסיסקו יפעלו "להאצת הדיגיטציה של ישראל"

בשלב הראשון יישמו החברה והממשלה שורה של צעדים להפיכתו של הנגב המזרחי ל-"מחוז הדיגיטלי הראשון במדינה"

מימין: השרה לשוויון חברתי, גילה גמליאל, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, יו"ר סיסקו, ג'ון צ'יימברס, ומנכ"ל סיסקו ישראל, אורן שגיא. צילום: קובי גדעון, לע"מ

ממשלת ישראל וסיסקו (Cisco) חתמו היום (א') על הסכם לשיתוף פעולה, במסגרתו הן תפעלנה ל-"האצת הדיגיטציה" של המדינה ולהגשמת היעדים הממשלתיים בתחום.

ההסכם נחתם בפגישה שנערכה הבוקר בין ראש הממשלה, בנימין נתניהו, והשרה לשוויון חברתי, גילה גמליאל, עם ג'ון צ'יימברס, יו"ר מועצת המנהלים של סיסקו, ואורן שגיא, מנכ"ל סיסקו ישראל. בשלב הראשון יישמו החברה והמדינה שורה של צעדים להפיכתו של הנגב המזרחי ל-"מחוז הדיגיטלי הראשון בישראל".

בהודעה מטעם סיסקו נכתב כי הגופים "ישתפו פעולה על מנת להאיץ תהליכי חדשנות, לקדם יזמות ולפתח כישורים דיגיטליים. זאת, בדגש על בניית קהילות כוללות, המשלבות קבוצות חברתיות שונות, והבאת האפשרויות הכלכליות הגלומות בעולם הדיגיטלי לכלל המדינה – ובמיוחד לתושבים באזורי הפרפריה. שיתוף הפעולה יתמקד בתחומי המפתח המוגדרים בצמרת סדר העדיפויות של מדינת ישראל. אלה כוללים את היישום של טכנולוגיות דיגיטליות וכלי ענן לרוחב המגזר הציבורי, מערכת החינוך, תחום הבריאות ופיתוח ערים חכמות".

עוד נכתב בהודעה כי ההסכם מהווה "יריית פתיחה לקידום מגוון פרויקטים דיגיטליים בישראל". מדובר בחלק מתוכנית ה-CDA, שבמסגרתה חותמת החברה על הסכמים עם ממשלות ברחבי העולם, וכבר חתמו עליו ממשלות גרמניה, אנגליה, צרפת ומדינות נוספות.

"מרכז" דיגיטלי בנגב

בשלב הראשון של השותפות החדשה יודיעו סיסקו, המשרד לשוויון חברתי ואשכול נגב מזרחי, בראשות יו"ר האשכול וראש עיריית דימונה, בני ביטון, על פרויקט משותף המיועד להפוך את הנגב המזרחי למחוז הדיגיטלי הראשון בישראל. בפרויקט זה תיצור סיסקו "מרכז" דיגיטלי שעל פי החברה "יציע שירותים המשפרים את איכות חיי התושבים, יביא למשרות חדשות ויקדם את היזמות". החברה אף תציע לתושבים באזור מרחבי עבודה.

סיסקו משקיעה בישראל מזה שני עשורים, באמצעות רכישת חברות מקומיות ותמיכה בקהילת היזמים הישראלית בתוכניות השקעות שונות. עד היום השקיעה החברה בישראל שבעה מיליארד דולר ברכישות, השקעות ישירות ובלתי ישירות. בסך הכול רכשה סיסקו 11 חברות ישראליות, ובמרכזן NDS, אותה קנתה ב-2012 תמורת חמישה מיליארד דולר, והשקיעה ביותר מ-30 סטארט-אפים ובארבע קרנות הון-סיכון. רבות מעסקות הרכישה הללו התמקדו בתחומי הליבה של פעילות סיסקו, דוגמת אבטחת תקשורת ומערכות, מרכזי עיבוד נתונים ומחשוב ענן, אינטרנט של הדברים, ציוד רכש ושבבים.

צ'יימברס אמר ש-"כל המדינות, הערים, העסקים, הבתים והמכוניות יהפכו דיגיטליים בעשור הקרוב. ההשפעה של זה על צמיחת התוצר המקומי הגולמי (התמ"ג), הכללת כל האזרחים, קהילת חכמות ובטוחות, בריאות וחדשנות, תהיה דרמטית. שינוי זה יחול גם בישראל, שתמיד הייתה אחת המובילות בעולם בחדשנות. שוב אנחנו רואים מדינה זו ממצבת את עצמה בחדשנות ובשיתופי פעולה אסטרטגיים, שהם יסודות חיוניים להשיג מטרות שאפתניות אלה. ראש הממשלה נתניהו מבין לחלוטין את התועלות הרבות בדיגיטציה של ישראל עבור המדינה ואזרחיה – והצעד הבא באבולוציה זו יתחיל בנגב".

לדברי שגיא, "סיסקו רואה בישראל שוק בעל חשיבות רבה מאוד, ולפיכך היא מהווה את אחד המרכזים החשובים ביותר לחברה העולמית". את תוכנית נגב מזרחי חכם הוא כינה "הגשמת חזונו של דוד בן גוריון".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים