ממשיכה להיפטר מנכסים: דל מוכרת את עסקי התוכנה שלה בשני מיליארד דולר

במסגרת העסקה ירכשו קרנות ההון סיכון הפרטיות Francisco Partners ו-Elliott Management חלקים מחטיבת התוכנה של הענקית, הכוללת את קווסט ואת SonicWall

דל

על מנת לממש את עסקת הענק של רכישת EMC, דל (Dell) ממשיכה להיפטר מנכסים. החברה הודיעה בסוף השבוע כי היא מוכרת חלק מנכסי התוכנה שלה. היקף המכירה לא נמסר, אולם גורמים בשוק העריכו בפני רויטרס (Reuters) כי הסכום עומד על שני מיליארד דולר.

במסגרת העסקה ירכשו קרנות ההון סיכון הפרטיות Francisco Partners ו-Elliott Management חלקים מחטיבת התוכנה של דל, הכוללת את קווסט (Quest) ואת SonicWall. שתי החברות הנרכשות פועלות באותו שוק של דוקומנטום (Documentum) – מערכת ניהול התוכן של EMC.

באפריל השנה פורסם כי EMC רוצה למכור את דוקומנטום תמורת שישה מיליארד דולר. דוקומנטום היא חברה ותיקה שנוסדה ב-1990. הלקוח הראשון שלה היה בואינג (Boeing), עבורו היא פיתחה שיטה לארגן, לאחסן ולשמור באופן סלקטיבי את אלפי העמודים של ספרי ההדרכה למטוס בואינג 777.

לא מוכן למכור

בשנת 1993, היא סיפקה לשוק מוצר שרת-לקוח עבור ניהול מסמכים אלקטרוני. היא הונפקה בנאסד"ק (NASDAQ) ב-1996, ובשנת 1998 הביאה לשוק את גרסת המוצר לאינטרנט. ב-2003 EMC רכשה את דוקומנטום תמורת 1.7 מיליארד דולר, שהיוותה בסיס לבניית חטיבת התוכן הארגוני שלה.

ההכנסות השנתיות של דוקומנטום עומדות על כ-600 מיליון דולר, יש לה בסיס לקוחות איתן ושולי רווח של יותר מ-30%. נראה כי בשל סיבות אלו, החליט מייקל דל, מנכ"ל ומייסד החברה הנושאת את שמו – שלא למכור אותה.

חברת תוכנה אחרת שלא תימכר על ידי דל היא Wyse Technology – שמציעה טכנולוגיות של מחשוב ענן ו-וירטואליזציה של מחשבים שולחניים. דל רכשה אותה באפריל 2012 תמורת סכום שלא פורסם.

דל זקוקה למימוש רכישות של חלקים ממנה כדי להראות לבעלי המניות כי מצבה הכספי טוב יותר מזה הנוכחי. החובות של דל בשל הרכישה עמדו על כ-50 מיליארד דולר, ועל כן היא חיפשה קונים לרכישת חלק מעסקיה . בסוף מרץ בוצעה המכירה הראשונה: תאגיד התקשורת היפני NTT רכש את פרו סיסטמס (Perot Systems), שירותי ה-IT של דל, תמורת 3.5 מיליארד דולר. הרוכשת היא NTT Data, זרוע השירותים של קבוצת NTT.

הפסדים בשנים האחרונות

הרכישה מהווה קפיצת דרך משמעותית עבור התאגיד היפני, שיתקע יתד בשוק שירותי הייעוץ והמחשוב בארצות הברית, כמו גם בעולם. דל רכשה את פרו סיסטמס, ספקית שירותי מחשוב מטקסס, ב-2009 בסכום של 3.9 מיליארד דולרים.

באפריל השנה דל הנפיקה לציבור את יחידת האבטחה המקוונת שלה, Dell SecureWorks, בשווי של פחות משני מיליארד דולר. דל רכשה אותה בשנת 2011, תמורת 612 מיליון דולר, והגישה מסמכים להנפקה שלה במהלך הקיץ. חברת הגנת הסייבר הוקמה לפני 18 שנה ומניבה הפסדים בשנים האחרונות.

בתחילת דצמבר האחרון פורסם כי דל נמצאת במגעים למכירת עסקי קווסט (Quest). דל רכשה את קווסט ביולי 2012 תמורת כ-2.4 מיליארד דולרים. התוכנות של קווסט מסייעות לעסקים בכמה תחומי מפתח בעולם המחשוב: ניהול בסיסי נתונים, ניהול שרתים, ניהול סביבת המשתמשים, הגנה על המידע וגיבויו, ניהול זהויות וניהול גישה, וכן ניטור ביצועים.

במרץ 2012 ענקית המחשוב האישי רכשה את חברת אבטחת המידע SonicWall – המתמחה במערכות לניהול מאוחד של איומים (Unified Threat Management). היקף העסקה נאמד בכ-1.2 מיליארד דולרים.

דל אישרה את קיום העסקה – של מכירת קווסט ו-SonicWall – בלא לאשר את תג המחיר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים